10 признака, че имате стрес

Когато стресът стане хроничен, се оказва, че не е толкова лесно да се разпознават неговите признаци. Американски учени споделят своите наблюдения и идентифицират 10 признака на хроничен стрес в процеса на мониторинг на пацентите. Обърнете внимание на вашето физиологично състояние. То казва много!

  1. Главоболие през почивните дни

Когато нивото на стрес рязко намалява, това би могло да предизвика пристъпи на мигрена. През уикенда се придържайте към същия режим на хранене и сън, както през работните дни. Това ше намали други провокиращи фактори, при които се появява мигрена.

  1. Болезнена менструация

Тревожните жени са два пъти по-склонни да страдат от болезнени периоди в сравнение със спокойните. Учените твърдят, че причината за това е хормонален дисбаланс, който се предизвиква от стреса.

Физическите упражнения могат:

  • да намалят спазмите в долната част на корема
  • да намалят стреса
  • да намалят възбуждането на симпатиковата нервна система.
  1. Някои заболявания на устната кухина

Раните в областта на челюстта може да са признак на бруксизъм (скърцане със зъби), който се случва по време на сън вследствие на стрес.

Посъветвайте се с вашия зъболекар за специална ортодонтова конструкция, която да поставяте през нощта на зъбите. С нея ще предпазите челюстта от прекомерно натоварване, както и зъбите от натиск и износване.

  1. Неприятни сънища

Когато човек е под стрес, често се събужда в средата на нощта, процесът на сън е нарушен и неприятните образи се появяват в съзнанието до сутринта. Сънят и отхвърлянето на лошите навици ще подобрят ситуацията:

  • осигурете си 7-8 часа сън
  • избягвайте кофеина вечер
  • въздържайте се от алкохол на вечеря.
  1. Кървене на венците

Бразилски учени са провели 14 проучвания, които показват, че хората, които са по-податливи на стресови фактори, имат повишен риск от развитие на пародонтоза. Хроничното увеличение на стресовия хормон (кортизол) може да отслаби имунната система и бактериите започват да се размножават. Ако прекарвате целия ден на работното място и обядвате там, носете си четката и пастата за зъби.

Как да се отървем от тези неприятни симптоми? Като бъдем физически активни и с повече сън, резултатът ще е намаляване на стреса.

  1. Акне

Стресът увеличава възпалителните процеси по кожата. Това води до появата на акне и в зряла възраст.

Как да се грижим за проблемната кожа в зряла възраст?

  • Овлажнявайте кожата с лосион със салицилова киселина в състава (изсушава кожата).
  • Изтривайте лицето с лосион, съдържащ бензоил пероксид с антибактериални свойства.
  • Използвайте медицински овлажнител.

В този случай кожата ще бъде добре хидратирана.

Ако кожата не отговаря на този метод на лечение на акне в продължение на няколко седмици, отделете време да се срещнете с лекаря, за да ви предпише по-силни лекарства.

  1. Зависимост от сладкиши

Не обвинявайте веднага женските хормони за страстта към шоколада – стресът е по-ярък провокиращ фактор за да сме привлечени от сладкото.

Изследователи от Университета в Пенсилвания наблюдавали жени в пременопауза и постменооауза. Те открили, че след преминаване на менопаузата, желанието за сладко намалява.

Любовта към сладкото се дължи не само на хормоналните колебания. Авторите на изслдването казват, че най-вероятно стресът засяга желанието на на жените да ядат сладкиши, по-специално шоколад.

  1. Сърбеж, дразнене на кожата

Установено е, че пациентите с хронични кожни заболявания е два пъти по-вероятно да бъдете засегнати от тези, при които такива симптоми отсъстват. Експертите твърдят, че безпокойството, трвожността и напрежението могат да провокират следните кожни заболявания: дерматит, екзема, псориазис.

Стресовите ситуации активират нервните влакна, което води до дразнене на кожата и сърбеж.

  1. Алергия

Хормоните на стреса могат да стимулират производството на lgE имуноглобулин. Това е показател за алергичните реакции и важен фактор за антихелмитичния отговор. Определянето на Е-общ имуноглобулин се използва за диагностициране на алергии и хелминтиази в следните случаи:

  • атопична бронхиална астма
  • атопичен дерматит
  • уртикария
  1. Коремна болка

Тревожността и стресът могат да причинят болки в корема, както и главоболие, болки в гърба и безсъние. Хора с високо ниво на стрес, са три пъти по-склонни да страдат от коремна болка, от тези, които са спокойни.

Точната връзка между коремна болка и нивата на стрес все още не е ясна. Въпреки това, според една теория съществува тясна връзка между червата и мозъка. Когато мозъкът реагира на стрес, червата улавят същите сигнали.

Ето защо е важно да се научите как да се справяте със стреса:

  • потърсете помощ от психолог
  • медтирайте
  • правете физически упражнения.

Ако често имате коремна болка, консултирайте се с лекар, за да изключите:

  • хранителна алергия
  • лактозна непоносимост
  • синдром на раздразнените черва
  • язва

Причината за появата на стрес се нарича стресор. Има три категории стресови фактори:

  1. Това, което не можем да променим: цени, данъци, войни, навици на други хора, време.
  2. Какво можем да променим: неконструктивните си действоя, неспособността да определим целите в живота и да определим приоритетите, неспособността да управляваме времето си, както и различните трудности в междуличностните отношения.
  3. Събития и феномени, които сами по себе си се превръщат в проблеми: всякакви тревоги за бъдещето, преживявания за отдавнашни събития.

Ако стресът ни преследва, трябва да разграничим стресорите и да се справим с тях. Не можем да променим миналото, но трябва да сме благодарни за натрупания опит. Няма смисъл да се притесняваме за бъдещето. Много психотерапевтични техники и философски направления ни насърчават да живеем „тук и сега“, овладявайки изкуството на релаксацията.

 

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *