10 вкусни храни, богати на калций, които могат да заменят изварата

Ползите и важността на приема на калций в човешкото тяло за укрепване на костите, зъбите, доброто функциониране на сърцето и предотвратяването на развитието на остеопороза са многократно споменавани и написани. Добавяме неочаквано заключение, което учените направиха наскоро. Оказва се, че ако консумирате три порции калций-съдържащи храни на ден, това помага да се отървете от наднорменото тегло.

За възрастни, средно се препоръчва да се консумират 1,0 грама калций на ден, деца до 18 години – 1.3 грама, Эа по-добро усвояване на ценния минерал, трябва да се консумират достатъчно протеинови храни и по-често да бъдем на открито, эа „презареждане“ със слънчевия витамин D на, или да приемаме храни, храни, богати на него.

Все пак не всички се придържат към посочените норми. Смята се, че за да се поддържа желаното ниво на калций в организма трябва да се ядат млечни продукти като сирене, мляко, извара, кисело мляко. Но какво да правим с онези, чийто организъм не е „приятел“ с млечните храни или не им харесват? Откъде може да получите важния эа органиэма калций?

Предлагаме Ви ТОП-10 вкусни алтернативи, наситени с полезния минерали.

  1. Бял боб

В допълнение към калция, този „музикален“ плод е богат на устойчиво нишесте – хранителен елемент, който ускорява метаболизма, насърчава окисляването на мазнините и предотвратява натрупването им.

  1. Сусам

Вярвате или не, количеството калций в 1 супена лъжица от тези хрупкави малки семена се равнява на половин чаша мляко.

  1. Тиква

В допълнение към полезния калций и фибри, тиквата също е богата на каротеноиди, които се борят със сърдечни заболявания, астма, артрит и насърчават доброто эрение.

  1. Бадеми

Малката, но полезна ядка е мощен източник на наситен протеин и фибри. Също така съдържа мононенаситени мазнини, които помагат да се намали нивото на лошия холестерол, ако  консумирате умерено бадеми.

  1. Портокали

Тези цитрусови плодове са по-известен като източник на витамин С, и богати на калций – един голям портокал може да осигури 74 мг калций.

  1. Сладки картофи

Този сладък зеленчук е богат на калций, калий и витамини А и С. Сладките картофи могат да се консумират и пържени. Насладете се на момента!

  1. Броколи

Този кръстоцветен зеленчук, в допълнение към калция, е богат на много други полезни хранителни вещества, като витамини А, С и В6. Освен това броколите съдържат вещество, което действа на генетично ниво, ефективно „изключва“ гените на рака и забавя развитието на болестта.

  1. Смокини

За да поддържате костите в добро състояние, можете да ядете пресни или сушени цели плодове. Добре е да го добавите към кисело мляко, салати или просто да го използвате като лека закуска.

  1. Зелен грах / Зелен боб

Чаша бобови растения съдържа 27% от дневната норма на витамин С и 3,5 g фибри, едНИ от най-добрите хранителни вещества, които се използват за отслабване.

  1. Слънчогледови семена

Тези миниатюрни семена също са добър източник на антиоксидантни свойства, на витамин Е и мед – хранителен елемент, който участва в синтеза на червениТЕ кръвни клетки.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *