12 лоши навика, които ви пречат да спите

Тялото и умът се нуждаят от правилна почивка, но за това не е достатъчно просто да си легнете и да затворите очите си. Непълноценната почивка през нощта, бавно, но сигурно подкопава здравето.

1. С колко възглавници спите
Най-често хората използват само една възглавница за главата, но ако спите по гръб, поставяйте друга под коленете, за да облекчите натоварването на кръста.

2. Спите  по корем
Да спите върху стомаха, не е най-ефективният вариант. На първо място, в тази позиция не може да се диша нормално: за да дишате, трябва да обърнете главата си на една страна, т.е., да фиксирате гръбначния стълб в доста неестествена позиция. Това често води до болки във врата и гърба.

3. Пиете алкохол преди лягане
Много хора обичат да пият преди лягане чаша вино или чаша коняк, за“успокояване“ и по-добър сън. Но, според медицинските изследвания, алкохолът уврежда качеството на нощната почивка, независимо от дозата. Да, под негово влияние човек заспива по-бързо и спи дълбоко през първата половина на нощта, но след известно време, броят на внезапните събуждане се увеличава. Също така, алкохолът може да предизвика безпокойство, кошмари и махмурлук.

4. Не спазвате режим
Ако в неделя спите до 11ч, за да си отспите преди началото на работната седмица, а в понеделник  будувате до 3часа посред нощ, във вторник ще се чувствате буквално смазан. Тялото ви е объркано и не знае кога да спи и кога да се събуди. Вие  създавате допълнителен стрес на организма си. Лягането и ставането в едно и също време, ще приучат тялото ви да се отърве от усещането за слабост на сутринта.

5. Спите много през почивните дни
Ако мислите, че 15 часа сън в събота или неделя ще бъдат в състояние да компенсират липсата на сън, ще бъдете разочаровани. Да спестявате от времето си за почивка е немислимо. Този лош навик води до постепенно намаляване на умствената дейност, вниманието, паметта, води до умора и дори до депресия.

6. Лягате да спите с пълен стомах
Да се нахраните обилно преди лягане – ужасна идея! Първо, това води до наднормено тегло, а от друга страна – увеличава риска от киселини в стомаха и стомашно разстройство. Също така, изследванията показват, че феновете на вечерното преяждане, често сънуват кошмари. Чувствате се гладни? Хапнете 2-3 часа преди лягане. Отдайте предпочитание на лесно смилаемите храни: плодове, зеленчуци и риба.

7. Неудобна възглавница
Това, което обичаме, не винаги е в наша полза. С възглавниците е същата история: тези, които ви изглеждат удобни, могат да бъдат причина за нощно хъркане, остеоартрит или пристъпи на астма. Оптималната височина на възглавницата – 5-9см. Ако си позволите по-висока, увеличавате риска, да се събудите с болки във врата или корема. За щастие, днешните производители предлагат голямо разнообразие от ергономични възглавници, които повтарят естествените извивки на тялото, облекчават натоварването на мускулите на врата и раменете.

8. Спите на неудобен матрак
Ако повърхността на вашия матрак е неравна, има опасност да се събудите с болки в гърба и раменете. Може да вложите по-голяма сума в нов матрак, но финансовите разходи задължително ще ви се върнат в бодрост и свежест, след нощ на удобно легло.

9. Спите на меко легло
Специалистите твърдят, че в 90℅ от случаите, причината за сутрешните болки в гърба е прекалено мекият матрак. За да се предпазите от сколиоза, остеохондроза и междупрешленна херния, е по-добре да спите на твърдо легло. Меките матраци са подходящи за по-възрастни хора, страдащи от остеопороза. За здравите възрастни се препоръчва матрак със средна твърдост.

10. Спите в синтетично бельо
Това се отнася както за спалното бельо, така и за пижами, и нощници. Сатенът несъмнено е красив и приятен за кожата, но той пречи за нормалната терморегулация, задържа топлината, увеличава нощното изпотяване и причинява дискомфорт. Дайте предимство на естествените материи: памук, бамбук, лен и др.

11. Заспивате с телефона или лаптопа в леглото
Навикът да си взимате в леглото телефона или таблета, пречи на съня. Ясно е, че до късно ще сте в мрежата, а и получени през нощта известия, най-вероятно ще ви събудят. Светещият екран дразни мозъка и след това сънят е неспокоен.

12. Нужна ви е тъмнина
Нощните светлини са продукт на съвременната цивилизация и понякога не може да игнорирате уличното осветление, особено ако спите в близост до прозореца. Няма нужда да купувате скъпи плътни завеси. Достатъчно е да си купите удобна маска за сън.

Автор: izdrave

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *