5 активни упражнения за рздвижване на ставите след сън

Схващането на ставите, което се получава след продължителна почивка (нощният сън) е характерен симптом на ревматоиден артрит.

Сковаността на ставите може да бъде симптом на сериозно заболяване

  • псориатичен артрит
  • спондилит
  • болест на Бехтерев
  • остеоартрит
  • коксартроза
  • фибромиалгия
  • адхезивен капсулит

Ако сутрин, след ставане, имате нужда иот 30 минути до един час за да се раздвижите, ние ви предлагаме 5 упражнения, които ще ви помогнат да се събудите, да радвижите ставите, без ставане от леглото, в рамките на няколко минути.

Разтягане

Тези упражнения можете да правите без дори да ставате от леглото. Заемете изходна позиция легнали по гръб и леко рздалечете краката. След това редувайте плъзгане на десния и левия крак, като фиксирате позицията за 5-10 секунди. След това направете същото упражнение като свиете коленете и завъртане на всеки крак навън и навътре.

Същото упражнение се прави след това и с ръцете. След това свивайте ръцете в юмрук и отпускайте

Починете си 30 секунди.

Спинингови упражнения за гръбначния стълб

Изходна позиция: легнете по гръб, свийте краката в коленете, като стъпалото е опряно на леглото и започнете да завъртате горната част на тялото (ръцете, раменете и шията). Обръщайте се наляво и надясно, с фиксиране на крайната позиция за 3-5 секунди. Опитайте се да задържате долната част на таза, без да го мърдате.

Обърнете се по корем, поставете челото на дланите и сгъвайте коленете нагоре, така че стъпалата на краката ви да гледат тавана. Редувайте десен и ляв крак.

Наклони настрани

Едно просто и същевременно ефективно упражнение за гръбначния стълб. Легнете по гръб с ръце до тялото и започнете бавно да се изправяте до седнало положение. Изпънете ръце, като се опитвате да хванете пръстите на краката. После бавно се връщате в изправено положение. Фиксирайте крайната позиция за няколко секунди.

Статични упражнения за врата

Упражненията за раздвижване на цервикалния гръбначен стълб трябва да се извършват с изкючителна прецизност. Драстичните активни движения могат да доведат до нарушаване на церебралната циркулация, затова ви препоръчваме да правите статични упражнения. И те също могат да се правят без да ставате от леглото.

Легнете по гръб и с лявата ръка вханете дясната част на главата, като я накланяте наляво. Заемете крайна позиция за 5-10 секунди. После повторете упражнението с дясната ръка.

Осморки

Костите на ръцете и краката се раздвижват най-добре с това упражнение. Неговата същност е, че с всеки крайник описва във въздуха цифрата осем.

Ако ставите ви са в активен възпалителен стадий, се препоръчва да се откажете от изпълнението на осмици, докато възпалителният процес бъде напълно спрян.

Първия вид осморки се извършват по следния начин: легнете по гръб, свийте коленете и ги обгърнете с ръце като ги придърпвате към стомаха и бавно правете осмици без да изпъвате краката. Упражнението се прави околи 30 секунди.

Може да правите осмици и с изпънати събрани крака.

За всички тези 5 упражнения няма да ви трябват повече от 10 минути. Но със ставането от леглото, след като направите този комплекс от упражнения ще почувствате, че сковаността на ставите е по-слабо изразена, а дискомфортът при движение ще остане в миналото.

Ако искате за качите мускулна маса, вземете Anavor Това са изцяло натурални таблетки на билкова основа, което ще увеличатестествено размера на мускулите ви, ще повишат силата ви и ще се отразят благоприятно дори на либидото ви. Anavor нямат никакви странични ефекти.

Четете още:

Кои храни са препоръчителни преди бягане

Може ли джогинга да ви помогне да отслабнете?

Ако никога не сте тичали преди: съвети и план за джогинг за начинаещи

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *