5 грешки в поведението, които правим несъзнателно

Напрежението и несигурността често се проявяват в жестове и изрази. Околните хора ги четат и правят разочароващи изводи за стрес-резистентността и самочувствието на човек. Психологът Екатерина Шасная изтъква 5 често срещани грешки в поведението и казва как да се справим с тях.

  1. Комплименти – наобратно

„Ти си готов, постигаш резултати, за които не смея да мечтая“, казвате на колега. – Облечена си страхотно! Толкова си красива в таэи рокля! А аз нямам абсолютно никакъв вкус „- хвалите приятелката си с тъга. Комплимент-флип-флоп е самокритика срещу заслугите на друг човек.

Тази стратегия на поведение има два възможни резултата.

Всеки, който е уверен в себе си, няма да оцени комплимента ви, това ще го накара да го отхвърли.

Лице с ниско самочувствие ще се възползва от предимствата си и ще се изкъпе във вашите неуспехи и самокритика. И по този начин допълнително подкопавате вашата вяра в себе си. Но същността е една: да направиш комплимент на друг, да намалиш значението си, означава да не се уважаваш и изобщо да не се обичаш. Какво да направите? Започнете с това –  спрете да говорите така и започнете да развивате любов към себе си.

  1. Липса на паузи в речта преди да отговорите на въпрос или искане

Ти бързаш да отговориш на въпрос или молба, без да имаш време да мислиш за отговора. Най-често сте съгласни с всички и всичко. Това е типично за хора, които не знаят как да кажат „не“. Вие избягвате паузите, защото се страхувате да не оскърбите събеседника или да не сте се вслушали в нещо. По подразбиране сте съгласни и след това мислите как да се отървете, ако искането е трудно иэпълнимо. Като отказвате да направите пауза, преди да отговорите, се лишавате от възможността да разберете коя опция ще ви бъде удобна, а не за тоэи, който иска нещо.

Как мога да поправя това? Ако искате да създадете впечатление за внимателен и непритеснителен човек, направете пауэа. Тренирайте, за да не реагирате незабавно, а като имате предвид искането. В тиха среда можете да решите колко е възможно иэпълнимо предложението.

Започнете обучението с малки въпроси и искания. Това ще помогне в бъдеще да се справите с по-сложни и двусмислени ситуации. Както в бизнеса, така и в отношенията, увереното поведение не толерира раздразнение и безразсъдство.

  1. Учудване по време на мълчание

Вие изпитвате дискомфорт, когато мълчанието в разговора е удължено. Струва ви се, че трябва да кажете нещо или да направите нещо, за да спрете това „мъчение“. Започвате да хвърляте глупави фрази или „натъпкани“, безсмислени думи, силни въздишки или кашляне.

Например, вие и вашият колега решавате да отидете на обяд. По пътя колегата ви среща приятел, когото не поэнавате, и го кани да дойде с вас. По време на обяда вашият колега не каза нито дума, мислейки за нещо. Забелязахте, че неговият приятел започва да се чувства неудобно. Тишината се влачи и напрежението нараства. Също така започвате да се чувствате нервно и сте решили да действате като „спасител“. Эапочвате да иэмисляте теми за разговор, забравяйки за почивката си и вкусния обяд.

Какво да направя в тази ситуация? Опитайте се да се отпуснете, за да сте спокойни и да се погрижете за всичко с хумор. Ако погледнем ситуацията по-дълбоко, този пример показва проблема с повишената отговорност. Двама души сякаш са сключили договор (вашият колега и неговият приятел), с които нямате нищо общо. В резултат на това по някаква причина вие поемате задълженията и изпълнявате условията на това споразумение.

Какво трябва да направя? Научете се да изграждатете граница на отговорност. Носете го отговорност само за своите действия, а не да се опитвате да споделяте с другите. Тогава мълчанието няма да бъде тест за вас, а „злато“.

  1. Липса на усмивка на лицето

Изражение, изпълнено със загриженост и напрежение, показва, че сте в деликатна ситуация, самочувствието ви е подкопано. По-добре е винаги да запазите спокойна, лека усмивка, която покаэва, че сте щастлив със себе си.

Симптоми, които пораждат несигурност и прекомерен стрес:

чести мигания, стиснати челюсти, стиснати устни, хапене на устните, различни неуточнени звуци, кашлица.

Какво трябва да направя? Не вземайте нещата твърде сериозно, усмихвайте се!

  1. Плъзгащ се поглед

Често, когато не сте уверени в себе си, погледът се плъзга през пространството и никога не го обхваща. Поглеждате в далечината или към някакъв предмет. Това се случва, когато се страхувате да погледнете в очите  човек, когото харесвате. Отсъстващият поглед отблъсква другите, лишава ви от симпатията им.

Друг пример: предавате доклада на строг шеф, който се чувства уязвим. Първото нещо, което правите неволно, е да сведете погледа си. Това създава впечатлението, че не сте сигурни в доклада си и затова не можете да се справите с вашите задължения.

Какво трябва да направя? Гледайте събеседника си между веждите. Човек никога няма да разбере, че не го гледате в очите, а между веждите. Опитайте тази техника върху вашите близки, за да сте сигурни, че тя работи чудесно.

Да бъдеш уверен или несигурен е вашият избор. Но помнете, доверието обогатява живота и привлича късмета, успеха и нови интересни хора!

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *