5 съвета, които ще ви помогнат да оцелеете по време на менструацията

Жените чакат „тези дни“ всеки месец и се радват, когато те започнаха по график, без забавяне. Но все пак всички поэнаваме тези постоянни пулсиращи и конвулсивни болки, които идват с тях. Причината за болката е, че матката се свива, за да помогне да изтласкате слоя на епидермиса по време на вашия цикъл. Хормоналните вещества, наречени простагландини, които отчасти са виновни за болката и възпалението, причиняват свиване на маточните мускули. По този начин, по-високите нива на простагландините са свързани с по-тежки менструални спазми. За някои жени крампите дори могат да пречат на работата, да учат или да се занимават с ежедневни дейности. Около три от четири жени изпитват менструална болка и една на 10 жени получаватат тежки припадъци.

Вероятно поэнават болката по време на менструация. Можете също така да почувствате болка в средата на цикъла по време на овулацията.

Каква е причината эа менструалните спазми?

Проучванията показват, че болката, свързана с менструалния цикъл, е причинена от простагландин-хормоно-подобни вещества, които помагат на ендометриума да излезе.
Ако имате предменструални спазми, появата на пристъпи обикновено ще бъде същата, но те могат да варират в интензитет от цикъл до цикъл. Още не е ясно какво причинява болка по време на овулацията. Това може да се дължи на разкъсване на яйчниковия фоликул, но във всеки случай е и естествена болка. Тя може да се усети от едната страна, където е яйчникът, в който се е появила яйцеклетката.

Как да облекчите менструалните спазми
Нестероидните противовъзпалителни лекарства, като ибупрофен, блокират производството на простагландини и са доказано ефективен аналгетик по време на менструация. Това са първите лекарства, на които си струва да се обърне внимание.

Съществуват и данни за методите на анестезия, които не са свързани с фармацевтичните продукти. Беше доказано, че топлината (например топлинна възглавница или бутилка гореща вода) е толкова ефективна, колкото и НСПВС и аспирин.

Билкови лекарства, физически упражнения, диетични промени и акупунктура също са били проучени, и въпреки че резултатите са обещаващи, са необходими повече изследвания, лекарите не могат да препоръчат тези методи, защото те не са толкова недвусмислени.

Някои жени използват хормонални контрацептиви за облекчаване и предотвратяване на менструалните спазми. Това обаче трябва да се направи само, ако лекарят ви предпише такова лечение.

Какъв вид менструална болка е „нормална“?

Познаването на симптомите на болката е полезно, когато подозирате, че нещо не е наред. Важно е да разберете коя е менструалната болка за вас и каква е отклонението.
Тежките конвулсии или хроничната болка в таза могат да бъдат симптом на ендометриоза. Болката при жени с ендометриоза, е различна от нормалните менструални спазми и включва разпределяне на ендометриална тъкан, която расте извън матката. Тази тъкан отговаря на хормонални колебания в тялото по същия начин както ендометриума. Тя може да расте, кърви и дразни околните тъкани. Това може да създаде възпалителна среда и да предизвика увеличаване на адхезиите

Методи за борба с болката по време на менструация

1. Упражнения

Може да изглежда малко налудничаво и може да си помислите – да, едва ли може да се движим, да не споменаваме упражненията. Въпреки това, интенэивноо ходене или всякакъв вид физическа активност може да помогне за облекчаване на болката в корема. Когато правите аеробно упражнение, тялото ви помпа по-активно; това помага да се освободят ендорфини, за да се противодейства на простагландини и да се намалят гърчовете. Упражненията три до четири пъти седмично са полезни за цялостното здраве на тялото ви, но това е особено важно, ако сте склонни към болезнени менструални спазми.

>> Подарете си здраве с натуралните хранителни добавки на Bulgaricus <<<

2. Поддържайте топлината в корема си

Топлината помага за отпускането на свиващите се мускули в матката, което е причина за вашата болка. Има много отоплителни уреди, те могат да бъдат гумени или електрически. Изберете този, който ви подхожда. И дори да използвате обикновена пластмасова бутилка с гореща вода и да я приложите към стомаха си е алтернатива, ако нямате специална бутилка.

3. Пийте чай от лайка

Проучванията показват, че ароматният чай може да облекчи болката. „Обикновено използваните естествени продукти съдържат химикали, които могат да имат лечебно действие“, казва Илайн Холмс, доктор на Имперския колеж в Лондон. Изследването показва, че лайката води до увеличение на хипурата, което е естествено противовъзпалително средство. Противовъзпалителните лекарства помагат да се намали производството на простагландини, което улеснява менструалните спазми.

4. Уверете се, че получавате достатъчно витамин D

Превенцията винаги е по-добра от лечението, затова се уверете, че тялото ви има достатъчно витамин D, което е важно, эа да предотвратите менструални спазми. Изследванията показват, че високите дози витамин D водят до значително намаляване на менструалните крампи. Според Health.com, «40 италиански жени са били разделени на две групи: едната е получил еднократна перорална доза от 300 000 IU витамин D3, а другата са получили плацебо в продължение на пет дни преди очакваното начало на менструалния цикъл“. В първата група болката е намаляла с 41%, докато в плацебо групата няма промени в скалата на болката.

5. Оргаэмът помага

Да, това е вярно – оргазмите помагат за облекчаване на всякакви болки, включително менструални спазми. Преди оргазма, матката е по-спокойна, а при кулминацията се увеличава кръвният поток, което помага за облекчаване на спазмите. Органите облекчават болката чрез освобождаването на ендорфини, които ви помагат да се чувствате незабавно по-добре. Те също така помагат да отпуснете тялото си.

6. Акупунктура

Акупунктурата е неразделна част от традиционната китайска медицина, която включва пробиване на кожата с малки игли за стимулиране в определени точки. Изследователи от източната болница на Медицинския център на университета „Кинг Ед“ в Южна Корея установиха, че акупунктурата може да има положителен ефект върху менструалните крампи.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *