7 признака за липса на мазнини в диетата

Ние всички знаем, че прекомерната консумация на мазни храни не е добре за фигурата, сърцето и кръвоносните съдове, състоянието на кожата. Но опитите да се елиминират напълно мазните храни от диетата, водят до появата на други здравословни проблеми.

Мазнините в храната, са важна част от здравословния начин на хранене, като протеини, въглехидрати и витамини. Недостигът им води до проблеми с кожата, нарушения в психиката, бърза умора, лошо общо здравословно състояние и други нежелани последици. Има индикации, които показват недостиг на мазнини в диетата. Ако откриете тези знаци в тялото си,  може би причината е именно липсата на мазни храни в диетата. Най-добре може да компенсирате тази липса с храни, богати на полиненаситени мастни киселини, както и малко количество наситени мазнини. Първите включват зехтин, морски риби, ядки и авокадо. За втората – най-вече месо и млечни продукти.

1. Суха кожа, поради липса на мазнини

Сухота и сърбеж по кожата, често са резултат от консумацията на немазни храни. За да поддържа естествената си влажност, кожата се нуждае от мастни киселини.

2. Лошо настроение и агресия

Мазнините в храната са необходими, за да се поддържа стабилно психическото състояние. По-специално, липсата на полезни полиненаситени мастни киселини, предизвиква прекомерна импулсивност и агресивност.
Научните изследвания показват, че редовната консумация на храни, богати на омега-3 и омега-6, намалява риска от депресия. Поради това е необходимо, в диетата да се включат морски риби и ленено семе.

3. Бърза умора и затруднена концентрация

Ако ви е трудно да се събудите сутрин и следобед вече нямате сили да работите – това, най-вероятно е признак за липса енергия. А най-важният източник на енергия са мазнините.
Добрите мазнини забавят усвояването на въглехидратите, като по този начин предотвратяват внезапните промени в нивата на кръвната захар. Липсата на мазнини води до факта, че след консумация на бързи въглехидрати (бял хляб, сладкиши, макаронени изделия), усещането за бодрост се заменя с умора и сънливост.
Липсата на мазнини в храната, води до нарушаване на психичните функции (памет, мислене, говор). Ето защо, не е изненадващо, че човек, отказал се от мазни храни, трудно може да се концентрира.

4. Постоянно усещане за студ и глад

Мазнините се включват в регулирането на телесната температура. Подкожната мастна тъкан помага на тялото да задържа топлината и да се избегне рязкото спадане на температурата. Хора, които имат недостиг на мазнини в тялото, трудно се затоплят.
Разбира се, не става въпрос за вредните мазнини в областта на корема, а за жизнения тънък слой подкожна мастна тъкан.

5. Невъзможност да отслабнете

Ако искате да отслабнете, като се откажете от мазни храни, се пригответе за обратен ефект. Тялото ще компенсира липсата на мазнини в храната, като си ги набавя от въглехидратите и протеините.
Ако искате да отслабнете, намалете количеството на въглехидратите, но оставете в диетата си храните с ниско съдържание на мазнини.

6. Проблеми със зрението

Редица научни изследвания показват, че полиненаситените мастни киселини (омега-3) защитават очите от дегенерация на макулата и синдром на сухото око. Те подпомагат функциите на дренажната система на окото, която гарантира отлив на вътреочната течност, намаляват риска от повишено очно налягане и глаукома. Липсата на мазнини, включително полиненаситени, се отразява зле на зрението.

7. Болки в ставите

Възможно е, болката в ставите също да е следствие от липсата на мазнини в диетата. Известно е, че полиненаситените мастни киселини предотвратяват развитието на възпалителни процеси в организма. Ставите не са изключение. Така че, обърнете внимание на мазни храни като зехтин, сьомга и орехи.

Автор: izdrave

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

16 + 8 =