8 предупредителни признака за недостиг на витамин D

Витамин D е витамин, който се синтезира от холестерола и слънчевата светлина и се превръща в хормон! Той също се намира в някои храни, като мазни риби и обогатени млечни продукти.

Препоръчителната дневна доза е обикновено около 400-800 IU, но много експерти казват, че вие ​​трябва да получите много повече от това. Тъй като витамин D може да бъде токсичен, е важно да се следи нивото му. Недостигът на витамин D е изключително често срещан проблем.

Ето няколко общи рискови фактора за недостиг на витамин D:

  • Като тъмна кожа.
  • Възрастни хора.
  • Наднорменото тегло или затлъстяване.
  • Не ядете много риба или мляко.

Хората, които живеят в близост до екватора или често се излагат на слънце, е по-малко вероятно да имат дефицит, защото кожата им произвежда достатъчно витамин D, за да задоволи нуждите на организма.

Повечето хора не осъзнават, че имат недостиг, тъй като симптомите обикновено са едва доловими. Можете да си набавите този така важен витамин и с помоща на хранителни добавки.

8 Признака, че имате недостиг на Витамин D

1.Често боледуване

Един от най-важните роли на витамин D е да поддържа силна имунна система, така че да сте в състояние да се преборите с вирусите и бактериите, които причиняват заболявания.

Ако се разболявате често, особено ако имате горни дихателни инфекции, ниските нива на витамин D могат да бъдат фактор.

2.Умора

Чувството на умора може да се причини от много неща и недостигът на витамин D може да бъде един от тях. За съжаление, това е често пренебрегвано, като потенциална причина. Казуси са показали, че много ниските нива в кръвта могат да предизвикат умора.

Въпреки това, дори и кръвните нива, които не са изключително ниски, могат да имат отрицателно въздействие върху нивата на енергия. Голямо наблюдателно проучване разглежда връзката между витамин D и умората при млади жени.

Проучването е установило, че жените с кръвни нива под 20 нг / мл или 21-29 нг / мл са по-склонни да се оплакват от умора, отколкото тези с кръвни нива над 30 нг / ml.2

3.Здрави кости

Витамин D участва в поддържане на здравето на костите. От една страна, той подобрява усвояването на калций. Болка в костите и болки в гърба, могат да бъдат признаци на неадекватни нива на витамин D в кръвта.

4.Депресия

А потиснатото настроение, може също да бъде признак на недостиг. При проучвания изследователи са стигнали до резултати, които сочат, че недостига на витамин D може да доведе до депресия, особено при възрастните хора.

Някои контролирани проучвания са показали, че даването на витамин D на хора, които имат дефицит може да помогне за подобряване на депресия, включително сезонна депресия, която се проявява по време на студените месеци.

5.Забавено зарастване на рани

Бавно зарастване на рани след операция или травма може да е знак, че нивата на витамин D са твърде ниски. Резултати от проучванния показват, че витамин D увеличава производството на съединения, които са от решаващо значение за формиране на нова кожа, като част от процеса на лечение на рани.

6.Загуба на костна маса

Витамин D играе важна роля в усвояването на калция и костния метаболизъм.

Много по-възрастните хора, диагностицирани със загуба на костна маса знаят, че трябва да приемат повече калций. Въпреки това, те могат да имат дефицит на витамин D.

Ниска костна минерална плътност е индикация, че калцият и други минерали са загубени от костите. Това излага по-възрастните хора, особено жените, на повишен риск от фрактури.

Независимо от тези констатации, адекватния прием на витамин D и поддържането на нивата на кръвта в оптимални граници могат да бъдат една добра стратегия за защита на костната маса и намаляване на риска от фрактури.

7.Косопад

Загубата на коса често се дължи на стрес и емоционални проблеми. Въпреки това, когато косопадът е тежк, може да е в резултат на заболяване или хранителен дефицит.

Косопадът при жените е свързан с ниско съдържание на витамин D, въпреки че има много малко изследвания за това.

Алопеция ареата е автоимунно заболяване, характеризиращо се с тежка загуба на косми от главата и от други части на тялото. Заболяването е свързано с рахит, което заболяване, причинява меки кости при деца поради недостиг на витамин D.

8.Мускулни болки

Причините за болки в мускулите, често е трудно да се определят. Има известни доказателства, че недостигът на витамин D може да бъде потенциална причина за болки в мускулите при деца и възрастни.

Автор: izdrave

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *