9 начина да останете бодри след безсънна нощ

Нямаме нужда от Шехеразада, за да намерим хиляда и една причини за безсънна нощ: болно дете, шумни съседи, нов свзон на любимия сериал, неочаквани събирания с приятели. Но как да „оцелеем“ на следващия ден?

1. Не забавяйте пробуждането

Фрагментиращият сън и забавянето на алармата „за още пет минути“ няма да ви помогнат да си починете и да сте свежи. Това важи за всяка една сутрин, тъй кто тялото започва да се подготвя предварително за събуждане, сънят преминава в бързата фаза, а мозъкът получава допамин, който влива жизненост в организма

2. Внимавайте с кафето

Второто изкушение след безсънна нощ, е да изпием един литър силно кафе! И въпреки, че дневната доза кофеин е 400 мг (около 4 чаши кафе), не забравяйте, че тази напитка може да причини главоболие, сърцебиене или дори паническа атака. За да не навредите на здравето си, опитайте да пиете една чаша сутрин между 10 и 11 часа, а втората – в следобедните часове. След вечеря пийте безкофеиново кафе или зелен чай. Кофеинът остава дълго време в тялото, така че ако планирате да спите през нощта, не пийте кафе вечер

3. Мислете положително

Не подценявайте силата на позитивното мислене. Да, не сте спали достатъчно, но това не е катстрофа и не е нужно да се превърне в проблем. Съсредоточете се върху ежедневните проблеми, опитайте се да не мислите за почивка и не се обвинявайте за грешките през деня. Самобичуването може да доведе до негативни асоциации. То може да доведе до проблеми в бъдеще.

4. Направете най-важните неща сутрин

Смятате ли, че следобед или вечерта ще сте по-работоспособни? Енергията ви, така или иначе ще намалее. Най-доброто ви време са първите три часа след пробуждането. Опитайте се в рамките на този интервал да приключите с важните работни задачи и да прекарате остатъка от деня, посвещавайки се на рутината.

5. Приберете телефона в чантата

Сега вниманието е отслабено и не е на фокус, а телефонът е мощно отвличане на вниманието, което ще дръпне „останкте“ от вашата енергия: искате да погледнете в Instagram за няколко минути, но в действителност, това ви е отнело половин час. Не искате производителността ви да падне твърде бързо? Извадете телефона от зрителното поле и за известно време забравете за неговото съществуване.

6. Не прескачайте закуската

Закуската изпраща мощен сигнал към мозъка, че е време да се събудим, защото яденето е неразривно свързано с нашия биологичен часовник. Колкото по-добре се нахраните в началото на деня, толкова повече енергия можете да спестите. За закуска изберете протеинови храни и сложни въглехидрати. От понички, пържени картофки и хамбургери е по-добре да се откажете. Тежката храна ще ви направи още по-бавни, тъй като мазнините и простите въглехидрати изискват повече време за преработка.

7. Разходете се на слънце

В едно проучване през 2012 г, изкуствената светлина се свързва с влошаване на производителността на труда, сънливост и спад на когнитивните функции. И наистина, изкуствената светлина в офиса ни кара да губим чувството за време, което ни изнервя допълнително. Колкото по-дълго сте на улицата в слънчев ден, толкова по-слаб ще е разрушителният ефект на безсънната нощ. Витамин D, който се произвежда под въздействието на ултравиолетовите лъчи, стабилизира кръвната захар и подобрява настроението.

8.  Движете се повече

Няма нужда да вдигате тежести или да бягате с километри. Лекото движение ще подобри кръвообращението, концентрацията и настроението.

9. Ако е възможно, отдайте се на следобедна дрямка

Ако имате възможност, отделете 10-20 минути за обедна сиеста. На задната седалка на колата, на дивана или дори на стола в ифиса – вие сами ще се изненадате колко бързо ще възстановите когнитивните си способности. Но сънят не трябва да продължи повече от 30 минути, в противен случай ще се почувствате още по-зле, отколкото преди дрямката. Също така, се откажете от краткия сън след работа: съществува риск да нарушите дългоочакваната нощна почивка, която ще помогне да се преродите като феникс на следващия ден.

>> Ladyagra – Естествено коригира хормоналния и хранителен дисбаланс и намалява стреса, виновен за ниското Ви сексуално желание. <<<

Четете още:

5 грешки при безсъние

Как безсънието влияе на организма?

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *