9 Признака, че имате хормонален дисбаланс

Когато думата „хормони“ се произнесе, повечето хора си предствят, раздразнена жена в менопауза. Това е толкова тъжно. Хормоналните промени засягат всички от раждането до смъртта, но като че ли имаме една много негативна асоциация с тази дума.

disbalansЗа жените, най-ясно изразени промени идват в 40-те и 50-те години. Но много жени, които имат хормонални симптоми по-рано, което има много общо с не само начина ни на живот и хранене, но също така и замърсяването, токсините и ксеноестрогени (синтетични химикали, които действат като естроген в тялото ни), на които сме изложени всеки ден.

При хормонални проблеми има много различни начини за тяхното лекуване или за вкарване на хормоните в правилен ред. Един ефективен вариант е с хранителни добавки, които са изцяло от чист екстракт от билки Мака, Гинко Билоба, Див Ям, Жълт Кантарион и още други. Опитайте тези лечебни натурални дарове от природата за да се справите с хормоналния дисбаланс

Някои от най-честите симптоми на хормонален дисбаланс са:

1. Постоянно увеличаване на теглото.

Да, има начин на живот, диета и компоненти за физическа активност за поддържане на здравословно тегло, но това не е краят на историята. Много жени имат базови хормонални дисбаланси, които ни затрудняват да поддържаме здравословно тегло. Неадресирана или възникваща инсулинова резистентност е често срещана; малки промени в диетата – като например премахване на преработени храни, захари и пшеница – са стъпки в правилната посока.

2. Коремни мазнини и загуба на мускулна маса.

Когато ендокринната система е под стрес има един недостиг на определени хормони и свръхпродукция на другите (главно кортизол). Това прави вашата телесна мазнина магазин за бъдеща употреба, което увеличава мазнините на корема.

3. Ниско либидо.

Един от най-забележимите симптоми на хормонален дисбаланс е ниското либидо, което започва с нарушен сън. Без качествен сън производството на полов хормон може да намалее.

4. Умора.

Не е нормално да се чувствате мудни или уморени. Лесно е, променете нещо в диетата си, като например премахнете пшеницата и повечето зърнени храни, това ще ви помогне да стабилизирате кръвната си захар.

5. Тревожност, раздразнителност и депресия.

Не се чувствам като себе си? Тревожност и депресия са улики, които показва, че имате дисбаланс, токсичност, организма ви е претоварен, стресиран, и най-вероятно не подхранвате тялото си така, както трябва. Слушайте вътрешния си глас и предприеме необходимите действия, за да отговарите на вашите нужди.

6. Безсъние

Това започва цикълът на физически стрес и повишава нивата на кортизола, който директно причинява много хормонален дисбаланс. Опитайте да се преборите с безсънието.

7. Изпотяване.

За много жени, нощно изпотяване и горещите вълни са първия неудобен знак, че нещо не е наред. Много често нашите емоции са спусъка, който повишава вътрешната температура. Следващият път, когато почуствате, че се изпотявате, се завъртете и се опитайте да не мислите за нещата, които се въртят в ума ви.

8. Проблеми с храносмилането.

Газове, подуване на корема и лошото храносмилане са общи хормонални проблеми, които обикновено не са свързани с хормонален дисбаланс, но може да бъдат свързани с яденето на лоши храни, на не добре сдъвкана храна.

9. Глад.

Чести причини за глад са надбъбречната умора, инсулинова резистентност, и други хормонални дисбаланси. Отново, сведете до минимум захарите, алкохола, млечни продукти и пшеницата – макар да ви е трудно – не само ще помогне за контрол на апетита, но за вашите проблеми с храносмилането.

Моля, имайте предвид, че много от тези симптоми могат да бъдат свързани с други физически проблеми, и по-прост кръвен тест може да разберете, дали има други основни притеснения.

Автор: izdrave

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *