90 секунди за укрепване на здравето

Само една минута и половина са необходими, за да изядете една ябълка, да поръсите с шам фъстък салатата или да разтегнете мускулите си. Експертите знаят много прости и поразително бързи начини да подобрите състоянието си. Какво можете да направите за себе си за 90 секунди?

Най-разпространеният мит в наши дни: здравословният начин на живот отнема време. . . Всъщност, не чак толкова, колкото си мислите. Да, 30-минутното спортуване е важно. Но водещите експерти предлагат много прости и невероятно бързи начини за подобряване на състоянието.

Целувка

Ако се вярва на зъболекарите, целувката активира секрецията на слюнката в устата, което на свой ред почиства зъбите и промива бактериите, които създават условия за кариес. Ако, уви, няма кого да целувате, купувайте си дъвки без захар.

Защита на стомаха

Следете температурата в хладилника. Ако тя е +4°С или по-висока, храната ви е в зона с висок риск -при тази температура бактериите се размножават.

Всяка година милиони любители на извара, салати с майонеза, торти, посещават болниците с хранително отравяне. Една от причините е неподходящи условия на съхранение. Всички хладилници от ново поколение имат индикатор. Уверете се, че е настроен на достатъчно ниска температура.

Поза на седене

Грешната поза много често причинява главоболие. Но рядко обръщаме внимание на това.

Една от позициите, която лесно причинява пулсиращо главоболие: главата е наведена напред, вратът не е на една и съща линия с гръбнака. Нервите и мускулите в основата на черепа са притиснати, причинявайки дискомфорт.

Това често се дължи на факта, че се „приплъзвате“ на стола пред компютъра. Физиотерапевтите предлагат следната програма:

  • Проверявайте от време на време, дали ушите ви са на една линия с раменете.
  • Нагласете алармата на всеки 30 минути да ви напомня да следите за правилната стойка на тялото.

>> Подарете си здраве с натуралните хранителни добавки на Bulgaricus <<<

Растения

Вдишвайте аромата на лавандула и розмарин. Цветният аромат ще ви даде здрав сън, а през деня ще бъдете спкойни. Само 5 минути под влияние на тези аромати са достатъчни, за да успокоите гнева. При вдишване на аромата на лавандула, нивото на стресовия хормон кортизол в слюнката намалява с 24℅. Ако нямате „лекарство“ в саксии, вземете си етерично масло. Ще ви бъдат безразлични дребните неща, които ви ядосват.

Това е стерахотно, защото стресът увеличава кръвното налягане и отслабва имунната система. Между другото, свободните радикали се „страхуват“ от аромата на лавандула и розмарин. Според учените, тази досадна молекула, която води до стареене и болести, напуска тялото твърде бързо под влияние на тези растения.

Овесена каша

Пълнозърнестите храни са не просто полезни – те могат да удължат живота ви. Тези, които ядат 11 порции зърнени храни седмично, намаляват с до 3 пъти риска от диабет, астма и сърдечни заболявания.

Направете избор в полза на овесена каша, кафяв ориз, киноа, черен хляб, пълнозърнести мюсли. Цялата биологично активна част в растението е запазена в пълнозърнестите храни.

Яхца

Яжте яйца! С риск да обидим морковите, според учените, яйцата са по-полезни за зрението. Те съдържат повече каротеноиди, лутеин и зеаксантин. Яйцата са полезни за ретината и укрепват зрението.

По съдържание на каротеноиди, яйцата се нареждат на второ място след зеленолистните зеленчуци. Лекарите съветват да не се втурвате към салатите – тялото абсорбира по-лесно антиоксидантите от яйцата.

Имате притеснения за холестерола? Не е необходимо: едно яйце ще увеличи съдържанието на лутеин в кръвта с 26℅, а зеаксантин – с 38℅. В този случай индексите на холестерола и триглицеридите остават непроменени.

Антиоксиданти

Добавяйте авокадо. Зеленчуците имат досаден недостатък: те нямат мазнини. И без това тялото ви не може да абсорбира каротеноидите, които успешно се борят с рака.

Най-големите почитатели на салатите са жените. Особено, когато трябва да влезете в любимите си джинси. При проведено проучване, тези, на които са давали „мазния зеленчук“ имат 5 пъти повече лутеин, 7 пъти повече каротин и 15 пъти бета каротин в сравнение с твзи, които не са получили авокадо.

Правете си чай от смокини. Сухите плодове са известни с това, че са богати на антиоксиданти.

Яжте плодови салати. Антиоксидантите обичат компания: смес от портокали, ябълки, грозде и боровинки ги прави 5 пъти по-силни, отколкото всеки плод поотделно.

Според съдържанието на феноли (вид  растителни вещества, които намаляват риска от хронични заболявания), компонентите за салата са както следва: боровинки, ябълки, червено грозде, ягоди, ананас, банани, праскови, портокали и круши.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *