Без сериозни последствия за британски износители – Nissan

Японският производител Nissan изрази силна загриженост относно „не-сделката“ Брекзит и предупреди, че всяко прекъсване на североизточната фабрика в Обединеното кралство би имало тежки последици.

Председателят на Nissan Карлос Госн заяви, че британските операции са „европейска инвестиция, базирана в Обединеното кралство“, която отговаря за почти 8 000 работни места, основно базирани в завода в Съндърланд. Около 30 000 служители, базирани в Обединеното кралство, работят за британските доставчици на Nissan.

Говорител на Nissan Великобритания каза в изявление на компанията, че Brexit има сериозни последици върху капацитета за износ в рамките на единния пазар.

„От 1986 г. Великобритания е производствена база за Nissan в Европа“, се казва в изявлението. „Нашите британски R & D и дизайнерски екипи подкрепят развитието на продуктите, произведени в Съндърланд, специално за европейския пазар.“

Той казва, че търговията без фрикиране е помогнала на завода в Съндърланд да се превърне в най-голямата британска фабрика в автомобилната история, която изнася повече от половината от продукцията си в Европейския съюз.

„Днес сме сред компаниите с големи инвестиции в Обединеното кралство, които все още чакат яснота за това как ще изглеждат бъдещите търговски отношения между Обединеното кралство и ЕС“, продължи той.

В изявлението се посочва също така, че внезапната промяна от общия пазар към правилата на СТО „ще има сериозни последици за британската индустрия“ и призова преговарящите от Обединеното кралство и ЕС да работят заедно „за балансиран Brexit, който ще продължи да насърчава взаимноизгодната търговия“.

Говорител на Jaguar Land Rover, най-големият автомобилен производител в Обединеното кралство, казва, че компанията иска правилната сделка след Брексит.

„За да останем конкурентоспособни като бизнес и да продължим да инвестираме сериозно в Обединеното кралство, ние спешно се нуждаем от това, правителството да осигури сигурност за бизнеса, включително гарантиран безтарифен достъп и безпрепятствена търговия с Европейския съюз“, продължава говорителят на JLR.

Говорител на Groupe PSA эаяви, че е важно „преговорите за бъдещите отношения на Великобритания с ЕС да бъдат приключени своевременно“.

„Важно е също така, бизнесът да продължи да се възползва от свободното движение на стоки и хора през този период“, продължава говорителят.

„Съобщението относно развитието на бъдещите отношения с ЕС трябва да бъде ясно и прозрачно“, казва Groupe PSA, добавяйки, че „безмитната търговия без нетарифни бариери е от съществено значение за непрекъснатото безпроблемно функциониране на нашия бизнес“.

Други по-големи британски производители на автомобили са цитирани с опасения от твърдия Brexit. Д-р Ралф Speth, главен изпълнителен директор на Jaguar Land Rover  настоява правителството на Обединеното кралство да предостави „безпроблемна търговия“ с държавите-членки на ЕС.

„Лошата сделка с Брексит ще струва на Jaguar Land Rover повече от £ 1,2 млрд. печалба всяка година“, добавяйки, че Jaguar ще трябва драстично да коригира профила си на разходи.

Доктор Speth добави, че компанията е изразходвала 50 милиарда лири в продължение на 5 години и е планирала да инвестира 80 милиарда евро за още пет години, но „би била изложена на опасност, ако се изправим срещу грешния резултат“.

„Ако автомобилната индустрия в Обединеното кралство трябва да остане конкурентоспособна в световен мащаб и да защити 300 000 работни места в Jaguar Land Rover и нашата верига за доставки, ние трябва да запазим тарифния и безмитен достъп до търговия без промяна в сегашните разпоредби на ЕС“, продължи Speth.

Доктор Speth също изрази безпокойството си през септември на срещата на върха на автомобилите с нулеви емисии, в Бирмингам, заявявайки, че веригите за доставки на JLR „достигат дълбоко в Европа“ и добавят, че всеки един от три автомобила, изнасяни от Обединеното кралство, идва от Jaguar Land Rover, получава 20% от общия износ.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *