Доказани ползи от пастата, за отслабване

Тъй като Средиземноморската диета в момента е на върха на популярността, макаронените изделия по скоро се отхвърлят, заради твърденията, че те насърчават увеличаването на теглото. Ново проучване обаче, доказва обратното: пастата допринася за нормализиране на индекса на телесната маса. и намаляване на обиколката на талията.

Това откритие е направено от учени от Катедрата по епидемиология на Института IRCCS Neuromed в Позилито(Италия).

Известно е, че Средиземноморската диета не само намалява риска от сърдечносъдови заболявания, но също така намалява нивото на „лошия“ холестерол (липопротеин с ниска плътност).

Един скорошен анализ в по-голям мащаб, включващ повече от 1,5 милиона души показва, че Средиземноморската диета намалява също риска от смърт от сърдечносъдови заболявания. Други проучвания свързват диетата с по-малък риск от болестта на Алцхаймер и болестта на паркинсон. Съществуват и доказателства, че Средиземноморската диета може да предотврати рак на гърдата.

Ключови принципи на Средиземноморската диета:

  • ядат се храни, предимно на растителна основа
  • заместване на животинските мазнини със зехтин или масло от канела
  • яде се червено месо само няколко пъти в месеца
  • за подобряване на вкуса се използват предимно подправки, вместо сол
  • ядене на домашни птици, риба – два пъти седмично
  • пиене на червено вино в умерени количества (по желание)
  • редовни физически упражнения

Пастата също е част от тази диета, но се използва по-рядко, поради разпространеното мнение, че води до увеличаване на теглото.

Едно скорошно проучване установява точно обратното: консумацията на тестени изделия не е свързана с увеличаване на теглото, а по-скоро обратното. Пастата допринася за поддържане на здравословния индекс на телесната маса (BMI), намаляване на обиколката на талията и най-доброто съотношение на талията и бедрата.

Друго проведено проучване, обхваща 23 хиляди души. Анализират се височината, теглото и вкусовите предпочитания на участниците в експеримента. В крайна сметка се стига до извода, че тестените изделия са с предимство.

Това е страхотна новина за любителите на паста по целия свят. Въпреки това, учените напомнят, че както при всички други хранителни продукти, така и при използване на паста, трябва да си знаем мярката.

Използвайте пълнозърнеста паста. Тя се усвоява по-бавно, което позволява да се поддържа едно постоянно ниво на глюкозата в кръвта и освобождава от чувството на глад за по-дълго време.

При закупуване на тези изделия трябва да обръщате внимание на калоричността. Обикновено 100 грама макарони съдържат около 300 калории.

Добавяйте зеленчуци към пастата. Тя се комбинира чудесно със сушени домати, спанак, лук, чушки в различни цветове, тиквички, патладжан, грах, гъби, дори и броколи.

Автор: izdrave

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *