Доктор „Вода“

Човек не може да живее без вода. А водата е не само жизненоважно вещество, но и удововолствие и лекарство!

Всеки знае, че човешкото тяло е около 70℅ вода. Тя помага на тялото ни да се справи с различни биологични процеси, да „отмием“ негативната енергия, за облекчаване на болката. Водата ни зарежда със жизненост през целия ден. Има цяла серия водни процедури, благодарение на които човек може да подобри здравето си и да се забавлява. Основното е да се научите да използвате свойствата и силата на водата правилно и завинаги.
Полезните свойства на водните процедури са известни от дълго време. Нашите далечни предци са знаели за лечебните свойства на термалните извори и езерата с минерална вода. Топлинните източници са широко използвани в Римската империя, и не само като бани, но като балнеологични за възстановяване на здравето на ранените войници. Баните в минералните извори и калолечението са били много популярно средство за рехабилитация.

Душ

В наше време, душът е най-често срещаната водна процедура. Този ритуал за измивине е измислен в древен Египет. „Изкуственият дъжд“ се е организирал за колективното къпане на роби. С течение на времето се установява безспорната полза от душа. Водните капчици, действащи върху човешката кожа, стимулират имунната система, повишават устойчивостта на организма към много заболявания, при условие, че процедурата е редовна. И в зависимостта от температурата, тази процедура има различни ефекти върху тялото ни.
Топъл душ ще облекчи напрежението и ще помогне да се отпуснете, да почистите кожата. Студеният душ ще ви тонизира, ще активира кръвообращението. Контрастният душ подобрява цялостното състояние и циркулация.

Вана 

Чувствате слабост, умора или главоболие? Вземете топла вана – и всичко ще изчезне! Има много рецепти за лечебни бани, които могат да се приемат у дома.
• Иглолистна вана ще помогне за подобряване на съня, ще има благоприятен ефект върху горните дихателни пътища, ще увеличи общия тонус.
• Морската вана има укрепващ ефект, подобрява кръвообращението, намалява възбудимостта на нервната система.
• Има вани, които се препоръчват за хроничен бронхит, пневмония, бронхиална астма (100-150 гр суха горчица). След такава вана трябва да изплакнете тялото с топла вода, да се избършете със суха кърпа и да легнете.

Баня

Колкото и да се обсъждат баните, независимо дали става дума за руска, финландска, турска, ирландска или японска баня, тя има силен ефект върху човешкото тяло. Подобрява кръвообращението,  укрепва метаболизма, премахва токсините от организма и при редовни посещения стимулира имунитета.
Въпреки това, банята може да навреди на вашето здраве, така че преди да започнете тези процедури, по-добре е да се консултирате с лекар, особено ако нямате 100℅ сибирско здраве. Задължително е консултирането с лекаря, когато става дума за възрастни хора и деца. Парата в комбинация с високите трмператури е сериозно натоварване на сърдечно-съдовата система.

Ледени бани

Ходенето бос по мокри скали, сняг, както и плуване в ледена вода или просто студена вода може да помогне да се отървете от много болести. Но преди да се потопите в ледената вода, трябва да преминете през редица процедури за закаляване и трябва да се консултирате със специалист за целесъобразността на такава процедура за вас.
При цялата си полезност, „моржуването“ има редица противопоказания. Като цяло, при едно гмуркане в ледена вода, се губят 2,8 килокалории топлина на килограм телесно тегло. За да се предпази и по някакъв начин да запази топлината, периферната нервна система дава сигнал за стесняване на кръвоносните съдове и насочване на кръвта към жизненоважните органи. Ритъмът на сърцето се увеличава, но кръвта циркулира в по-малък обем, така че се повишава кръвното налягане. Ако сте със слабо сърце, такава процедура може да доведе до критична ситуация.

Басейн

„Той не може нито да плува, нито да чете“ така са казвали в Древна Гърция за човек, недостоен да се нарече гражданин. Трудно е да се изброят ползите от плуването: то може да укрепи здравето, да възстанови тялото след физически натоварвания или травми, да снеме напрежението от гръбначния стълб, който ще ви върши работа цял живот. Плуването помага да се тренират мускулите, перфектно стимулира дихателната система, повлиява положително сърцето, помага да се отървете от излишните килограми. Изкючителен ефект имат класовете по водна аеробика, терапевтичната водна гимнастика под ръководството на професионален треньор.
Класовете в басейна имат много малко противопоказания: епилепсия, настинки и инфекциозни заболявания.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *