Храни за силен имунитет

 

В сезона на вирусите и настинките имунитетът трябва да се засили чрез разнообразна и здравословна храна. В списъка по-долу са някои от храните, които са полезни за стимулиране функциите на имунната система.

На първо място, важна подправка за поддържане на здравето, е куркумата. Нейният основен елемент – куркумин, притежава противовъзпалителни и антиоксидантни свойства. Той е и силен антиоксидант, предпазващ организма от вируси и бактерии. За да се усвои добре куркуминът, може да се прибави малко зелен джинджифил и черен пипер. Прашецът със златист цвят може да се добави към почти всяко ястие или да се приготви под формата на чай.

Киселото мляко е източник на полезни пробиотични бактерии, важни за поддържането на здрава имунна система и подобряване на храносмилането. Най-добре е то да се консумира в чист вид без плодови вкусове и аромати, тъй като те съдържат добавена захар, която възпрепятства функциите на имунитета. Вместо това може да се добави малко канела, мед или семена от лен и чиа. Хората, които не обичат кисело мляко, може да намерят алтернативен вариант като кисело зеле или друга ферментирала храна.

Тъмните листни зеленчуци друг вид храна, важна за имунитета. Зелето, спанакът например осигуряват важни хранителни вещества на организма като витамини, минерали, флавоноиди и други съединения, които се борят с възпаленията, причинени от вируси и бактерии. Тъмните листни зеленчуци съдържат също витамин В, който е важен за поддържането на стабилни нива допамин и серотонин, нужни за добро психическо здраве.

>> Подсилете имунитета си с натуралните  хранителни добавки на Bulgaricus <<<

 

Замразените плодове са идеален вариант за извличане на антиоксиданти и други съединения дори извън сезона.Може да се приготвят като овесена каша или да се добавят в киселото мляко. Плодовете, въпреки обработката, са запазили витамин C който е важен антиоксидант за имунната система. Те съдържат също фибри, които подобряват храносмилането. Може да се замразят например ягоди, боровинки или малини.

Доказано е, че мастните риби като сардини, сьомга и риба тон са богат източник на витамин D, играещ важна роля в поддържането на добра имунна система. Препоръчва се консумацията на риба два или три пъти седмично, тъй като тя осигурява омега-3 мастни киселини, които противодействат на кортизола – хормонът на стреса.

За предпазване от вируси и настинки през есента и зимата се съветва също за чест прием на топъл чай, течни храни, плодове, зеленчуци и много вода.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *