Как да не изпитваме вина за провалената диета или пропуснатата тренировка?

Така че понякога усещането за вина, след като сте се насладили на любимата си „вредна“ храна или сте пропуснали тренировка, напълно ви поглъща. Този начин на мислене не ни помага, а ни кара да се чувстваме депресирани и нещастни все по-често.
В допълнение, когато хапнем малко от шоколада, неусетно го изяждаме целия. Подобни ситуации се случват в бара: пиете чаша бира, след това още една и всичко става още по-трудно. Защото, както си мислите, диетата вече е отишла по дяволите. Това поведение е ирационално, но за съжаление, доста често срещано.В един свят, в който се рекламират торти и понички на всяка крачка, а приятелите по-често ви канят в заведение, отколкото в салона, поддържането на здравословен начин на живот може да бъде наистина трудна задача. И когато се опитвате да спазвате диета, лесно може да почувствате раздразнение или вина след една бисквитка или бутилка вино.

Всъщност, няма нищо лошо в чувството за вина.

Не се страхувайте от чувствата си. Просто си починете, признайте вината пред себе си и помислете защо се чувствате така. Осъзнаването и приемането на тази емоция може да ви върне на пистата. Най-доброто, което можете да направите, когато  чувствате вина, е да опитате да я превъзмогнете и да превключите мисленето си на позитивна вълна. Разбира се, това не е лесно, но повярвайте – възможно е.

Когато сте обсебени от чувство за вина, опитайте да изживеете напълно това чувство. Това работи като снежна топка. Положителните мисли, напротив, ще създадат енергия, която ще ви позволи да се насладите както на тренировката във фитнеса, така и на любимите деликатеси през уикенда.

Помислете за здравето си в дългосрочен план

Друг полезен подход е да мислите за физическото и психическото си здраве в дългосрочен план.

Твърде лесно е да се включите в краткосрочни програми, които обещават недостижими цели само за няколко седмици. За съжаление, такива програми често, напротив, демотивират и ви карат да се чувствате виновни, когато не достигнете обещаните резултати за кратко втеме.

Животът е непредсказуем. Случват се различни неща, включително закъснели срещи и весели празници с приятели. Но ако погледнете всичко в дългосрочен план, ще бъдете по-малко склонни да обвинявате себе си, че сте пропуснали тренировка.

Ключът към положителните мисли. Подкрепете и развеселете себе си. Обърнете внимание на положителните промени и вашите постижения. Целият смисъл е да отбележите победата, когато пропуснете тренировка, но пък сте пили много течности, наспали сте се добре и сте добавили още зеленчуци в диетата. Това е страхотно!

В края на краищата животът е баланс и умереност. Ето защо повечето от истински здравите хора се придържат към правилото 80/20: да се хранят правилно в 80℅ от случаите и да си позволят повече хапване в останалите 20℅.

Не забравяйте, че най-важното е балансът (или това, което правим, за да го постигнем), но някои седмици са по-лоши от другите и това е неизбежно. Понякога ядем през нощта, а друг път подготвяме приятна вечеря у дома, като обмисляме всяка съставка.

Ние всички обичаме да ядем, така че е глупаво да се отказвате от нещо или завинаги да се откажете от любимите си, но вредни храни. Настроението и здравето са много по-добри, когато диетата е разнообразна. Затова винаги носете със себе си шепа бадеми или здравословни закуски. Това със сигурност няма да навреди.

Планирайте дните си без диета

Специалистите по хранене също така вярват, че понякога трябва да си позволите да се отпуснете, да си почивате от диети и да се отдадете на себе си без да изпитвате вина. Просто планирайте тези дни предварително – адаптирайте тренировъчния си режим и хранене преди или след празника.

Предварителното планиране ще ви помогне да се отървете от чувството, че сте нарушили нещо или сте загубили посоката. След като си „починете“ от диетата просто се върнете към обичайната си програма и почувствайте мотивацията да продължите без негативни мисли и разкаяние.

Ако заминете някъде за уикенда или просто вечеряте с приятели, мислете че се придържате към интуитивно хранене. Това означава, че следвате усещането за глад, слушате тялото си и осъзнавате колко сте пълни. Съгласете се с вашия избор, дори и да не е част от вашия план. Във всички случаи е важно да се вземат почивки, да се наслаждавате на моментите, в които се отклонявате от правилната диета. Това е животът.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *