Как да ускорим нашия метаболизъм, без да сме всеки ден във фитнес залата?

► Хранете се много често и по-малко. Това е изключително добра и разумна стратегия, но сама по себе си не струва, ако много не подбирате и балансирате храненията си. От друга страна често и по-малко далеч не означава „постоянно“ – запомнете, че трябва да има много ясно дефинирани хранения и поне три-4 часа между тях, в които да не консумирате храна. За да може организмът да издържи на гладно четири часа, би трябвало основните хранения да са достатъчно пълноценни не само откъм калорийте, макро и микронутриенти, но също така и по отношение на общия обем храна.

m

► Правете си кратки разходки и бъдете много подвижни, въпреки че сте спортни „въздържатели“ – базалната обмяна не се повишава много само по време на физическите упражнения, но и дори няколко часа след това. Голяма част от физическите усилия, които влияят много на метаболизма, са неосъзнатите движения, върху които нямаме особен контрол, като нервни подскачания, смяна на позите или треперенето. Хората, които определено „не ги свърта“, горят повече енергия от по пасивните и спокойните.

► Пийте кафе: метаболизмът ви може да се промени и с някои не толкова здравословни метода. Кофеинът ускорява много метаболизма с около пет до 10% за 2 часа и променя изразходването на „горивото“ – за енергия се изгарят точно мазнините, а не глюкозата. Така че, ако не страдате от много високо кръвно и нямате други противопоказания, приемайте поне две-3 кафета в името на бързия си метаболизъм.

► Не се лишавайте от вашите въглехидрати: Често ни се повтаря, че въглехидратите са много лоши за диетата, но всеки учил малко биохимия човек, знае, че мазнините се изгарят точно „в огъня“ на въглехидратите. Разбира се, предпочитаме повече комплексните въглехидрати, богати на много фибри и баластни вещества. Такива са пълнозърнестите култури, картофите, кафявият ориз или дори зеленчуците.

► Забравете изобщо за драстичните диети: Метаболизмът много „помни“, когато гладуваме и забавя различни химически процеси, за да спести много енергия – като лаптоп, когато преминава в състояние на покой, за да пести от батерията. Затова хората, които изпитват йо-йо ефекта от диетите си, може да увредят много метаболизма си дълготрайно. Боксьорите и гимнастичките например, които непрекъснато и много  се подлагат на диети, за да постигнат необходимото за категорията им тегло, натрупват бая килограми след като спрат да спортуват, именно защото заради диетите са забавили много метаболизма си.

Автор: izdrave

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *