Как да защитите костите си и да предотвратите остеопорозата: 7 съвета

Експертите съветват, как да защитим костите си от проблеми. Човешката костна система е сложна структура, която поддържа тялото и осигурява неговото движение.

Костите играят важна роля в други жизненоважни функции. Това е развитието на червени и бели кръвни клетки, които помагат на организма да избегне болестите.
Но, както при другите органи, много фактори действат върху костната система. Те отслабват костите и причиняват болести, които влошават качеството на живот.

Това не е само възрастта, но и лошото хранене, травмите, генетично предразположение към костно заболяване.

Една такава патология, например, е остеопорозата, тя причинява намаляване на костната плътност.
Има много хора в „рисковата зона“.  То може да се развие незабелязано за пациента.
Проблемът е, че в началния етап не се проявява с очевидни симптоми и за дълго време остава незабелязано. Като правило то се диагностицира и се лекува в етап, когато костите вече са силно засегнати.

За щастие има много методи за предотвратяване на остеопорозата и нейното развитие. Те помагат да се избегнат усложнения и да се предотврати непоправимо увреждане на костната тъкан.
Даваме тук 7 препоръки, които ще ви помогнат да защитите костите си.

1. Яжте повече млечни продукти

Редовното консумиране на млечни продукти е един от най-добрите начини за укрепване и защита на костите ви.

Тези продукти съдържат много калций, минерал, необходим за образуването и поддържането на добра костна система.

Но е важно да разберете дали имате лактозна непоносимост. С такава нетолерантност, млечните продукти не са от полза за тялото, а са вредни.

2. Яжте повече зеленолистни зеленчуци

Зеленолистните зеленчуци са отличен източник на калций и други хранителни вещества, необходими за защита на костите.

Те имат малко калории и много антиоксиданти, които предпазват клетките на тялото от действието на свободните радикали.

Това, например, са такива зеленчуци:

  • Броколи 
  • Зеле 
  • Рукола 
  • Магданоз 
  • Маруля

3. Яжте ядки и семена

На калций, както вече споменахме, са богати млечните продукти. Но организмът може да получи този минерал и от растителни продукти.

Някои ядки и семена, са богати на калций и други минерали, необходими за поддържане на костната система в добро състояние.

Например, 30 грама бадеми съдържат 75 мг калций; в 30 грама сусамово семе – 37 мг от този минерал.

Също така са полезни в това отношение:

  • Слънчогледови семена 
  • Фъстъци 
  • Орехи 
  • Семена от чиа

4. Искате ли да защитите костите си? Не забравяйте за витамин D

Калцият е необходим за нашите кости, но е важно да запомните, че без витамин D той не се усвоява.
Ето защо, трябва да включите във вашата диета продукти, съдържащи този витамин, а също така да го получавате с помощта на слънчевите лъчи.

И е важно да вземете слънчеви бани в момент, когато слънцето не е твърде активно. Тогава ще избегнем изгаряния и увреждания на кожата.

5. Опитайте се да не пушите и не злоупотребявайте с алкохол

Токсините в тютюна и алкохола са вредни за костната система, както и за други системи на тялото.
Освен това, алкохолът отслабва рефлексите и увеличава риска от падания и фрактури.
И накрая, токсините в алкохола и тютюна, нарушават процесите на пречистване на кръвта и допринасят за развитието на сериозни патологии.

6. Правете редовни упражнения

За да поддържате костите и ставите в добро състояние, препоръчваме Ви редовно да тренирате.
Ежедневната физическа активност спомага за подсилване на костите и подобряване на състоянието на ставите. От друга страна, това намалява риска от падания и други аварии.
Някои упражнения директно помагат за укрепване на костите и предотвратяват намаляването на костната плътност.

7. Яжте по-малко захар

Прекомерната консумация на рафинирана захар и захарни напитки, повишава киселинността на кръвта и намалява плътността на костите.
Тези храни са твърде киселинни за тялото. В резултат на това, за да възстанови киселинно-базовия

баланс, то трябва да изразходва резервите си от минерали, включително калций. Разбира се, състоянието на костите се влошава.

Така че, нека обобщим. За да защитите костите си, трябва да водите здравословен начин на живот и най-вече да наблюдавате диетата си.

Придържайте се към препоръките, които сме описали тук, и няма да имате проблеми с костната система.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *