Как тренировките влияят на състоянието на кожата ви?

За много от нас спортът е неразделна част от живота. Редовното обучение във фитнес залата или на открито несъмнено е по-полезно от яденето на чипс, докато гледате любимия си сериал. След един месец на качествено обучение ще забележите, че имате преса, имате повече енергия и по-малко време за тъга и депресия. Но забелязали ли сте как се променя състоянието на кожата ви? Много хора казват, че кожата изглежда невероятна, а околните ви комплиментират по-често. Може би сте эабеляэали такива промени, но не сте ги свързвали с активния начин на живот. И напразно! Кожата е нашият най-голям орган , следователно всички промени в начина на живот не могат да преминат незабелязано за него. Решихме да потърсим информация по тази тема и да разберем какво мислят дерматолозите за добрите и лошите промени, които можете да видите по кожата си, да започнете с вдигане на тежести, или просто за да почнете да бягате.

ДА, ОЭАРЯВАНЕТО НА КОЖАТА СЛЕД ТРЕНИРОВКА Е РЕАЛНО

Когато натоварването на сърцето  се увеличава, кръвоносните съдове започват да се раэширяват (процес, наречен вазодилатация) и кръвообращението се повишава. Когато тренирате, органите започва да получават повече кръв, което подобрява циркулацията на кислород и хранителни вещества в тялото, включително кожата, и в крайна сметка води до факта, че след тренировка, кожата ви изглежда по „жива“ и лъчезарна. Ефектът продължава около час.

ПРЕГРЯВАНЕТО И ИЗПОТЯВАНЕТО МОГАТ ДА ВЛОШАТ СЪСТОЯНИЕТО НА КОЖАТА

Rajani Katta, клиничен професор по дерматология в Университета на Тексас Medical School , казва, че прегряването и изпотяването по време на тренировка може да доведе до допълнително дразнене при хора с чувствителна кожа.  Една от причините за розацеята е телесната температура, която се повишава по време на тренировка. Хората с чувствителна кожа трябва да се опитат да поддържат нормалната телесна температура. Например, не се препоръчва да се движите по улицата в средата на деня. Вместо това, вървете по протежение на бягащата пътека в залата с вентилатор и охлаждаща кърпа около врата. Тези с екзема също трябва да се опитат да поддържат ниска телесна температура.

АКО ИМАТЕ ЧУВСТВИТЕЛНА КОЖА, ЕКЗЕМА ИЛИ АКНЕ, ВАЖНО Е ДА ВЗЕМЕТЕ ДУШ ВЕДНАГА СЛЕД ТРЕНИРОВКАТА

Изпотяване в съчетание с грим, седене в колата след фитнес залата без душ и престой в потен спортен сутиен няколко часа след интензивна тренировка, може да предизвика появата на акне или да предиэвика сърбеж и раздразнение. Експертите препоръчват душ с нежен душ-гел или сапун за чувствителна кожа, възможно най-скоро след тренировка , за да се отмие потта и мръсотията от кожата , преди да навлеэе в порите или да предизвика дразнене. Ако страдате от акне, но след тренировка няма възможност да вземете душ или дори да се иэмиете на мивка, носете салфетки със салицилова киселина или бензоил пероксид като основна съставка. Дерматолозите също препоръчват използването на реминоиди (гелове, кремове) за лечение на акне и предотвратяване на бъдещи абсцеси. Обикновено такива салфетки са безвредни за чувствителната кожа, но ако причиняват раздразнение, говорете с дерматолога си и обсъдете алтернативни варианти. Не проблемите с кожата не означават, че не трябва да се упражнявате – ползите от активния начин на живот за здравето далеч надхвърлят възможните кожни проблеми. Всъщност, това може значително да помогне на вашата кожа. Много експерти, напротив, препоръчват на пациентите да водят активен начин на живот, тъй като това може да намали стреса, което е още едно общо предизвикателство за кожните заболявания.

ИЗПОТЯВАНЕТО МОЖЕ ДА ДОВЕДЕ ДО ПОЯВАТА НА АКНЕ, АКО НЕПРАВИЛНО СЕ ПОДГОТВЯТЕ ЗА ТРЕНИРОВКА

Ката казахме, пъпките и обривите са причинени не от самите упражнения, а от лошите навици преди и след фитнеса. Ако кожата Ви е склонна към акне , не забравяйте да я почистите преди да започнете тренировката. Или поне използвайте козметични продукти, които не са комедогенни (което означава, че те няма да запушат порите).

КОГАТО СТАВА ДУМА ЗА СКАЛПА, ЧЕСТОТО ПОТЕНЕ МОЖЕ ДА ПРИЧИНИ ПЪРХОТ

Нека бъдем честни: да иэмивате главата си след всяка тренировка е почти невъзможно (благодарение на изобретателите на сухия шампоан). Но ако редовно пропускате измиване на главата, това може да доведе до появата или влошаване на пърхота. Неправилната хигиена на скалпа може да предизвика появяване на пот, което да предизвика развитие на инфекция от дрожди, последвана от пърхот и дразнене. Дрождите, наречени Malassezia furfur, обичат маэния скалп.

И НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ДА ИЭТРИВАТЕ ВЪТРЕШНОСТТА НА БЕДРАТА СИ

Триенето между краката е нещо, което почти всички бегачи срещат. Редовното триене може да предизвика дразнене и обрив. Дерматолозите съветват носенето на дълги крачоли по време на състезанията. Можете също да използвате специални анти-триещи материи, които намаляват триенето, а също така овлажняват кожата. Има някои доказателства, че упражненията правят кожата млада, но не тренирайте с надеждата да получат достъп до извора на младостта. Има много други зашеметяващи (и научно доказани) предимства, които предлага спортът.

Последните проучвания показват, че упражнението променят количеството колаген в кожата. Колагенът прави кожата по-опъната и еластична. В едно проучване учените установиха, че неактивни възрастни хора участвали в тримесечна програма за колоездене, след това забелязват, че нивата на колаген в кожата им се увеличаваг значително. Но не мислете, че редовното обучение ще ви спести  бръчките. Докато упражненията са доказано ефективни за други части на тялото, кожата е най-малко проучена. Така че, за да подобрите силата, настроението и психическото здраве, и ако кожата ви изглежда по-добре – това ще бъде още един добър бонус.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *