Как веганството влияе на настроението

Когато човек не яде месо, той се лишава от хранителни вещества, от които тялото му се нуждае ежедневно. Например желязото и витамин В12. Разбира се, няма спор, че има много случаи, в които е препоръчително да намалите или изключите месото от менюто си, за да се чувствате по-добре.

Според нутрициста Грета Сидху-Роб, за разлика от хората, които се хранят нормално, веганите имат много по-добро настроение.

Ето четири начина, по които настроението ви се променя при вегански режим:

1. Чувствате се по-малко депресирани

Проучване, чиито резултати са публикувани в „Nutritional Journal“, показва, че веганите са много по-щастливи в сравнение с хората, които ядат месо. На какво се дължи това? „Елиминирането на мастни киселини, предимно арахидонова киселина, която присъства в някои видове месо и се свързва с появата на симптоми на депресия, означава, че тялото ви е изложено на по-малко стрес, който уврежда клетките“, казва още Роб.

2. Подобрявате здравословното си състояние

Когато не ядете месо, вие наблягате на повече плодове и зеленчуци, в които има високи нива на витамини и минерали. Те се борят с възпалението в тялото и намаляват риска от по-честото боледуване през есента и зимата. „Витамин С, например, е едно от най-добрите средства за подсилване на имунната система. Той помага на тялото да произвежда антитела и стимулира продукцията на бели кръвни телца. Витамин Е е мощен антиоксидант, който помага на организма да се пребори с инфекциите“, казва още нутрицистът. И уточнява, че когато човек е болен, настроението му се понижава, а веганският режим може да предотврати това.

>> Подарете си здраве с натуралните хранителни добавки на Bulgaricus <<<

3. Имате по-качествен сън

Магнезият и калцият, например, може да подобрят качеството на съня. А всички знаят, че понякога депресията и мрачните мисли могат да оставят буден човек с часове. „А спанакът, тиквените семки и авокадото, например, доставят на тялото магнезий“, посочва специалистът.

4. Понижава нивото на стреса

При веганите се наблюдава понижаване на кръвното налягане, лошия холестерол и теглото. А това също е предпоставка за по-добро емоционално здраве. Калцият, желязото, магнезият и В комплексът се свързват с понижаване нивата на стреса. Отделно антиоксидантите, открити във витамините А, С и Е, понижават свободните радикали, които увреждат по различни начини тялото.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *