Кои хора са застрашени от недостиг на витамин D?

Няма много храни и естествени начини, за да си набавяте така важния витамин D. A недостигът му може да е причина за редица здравословни проблеми. Ето защо трябва периодично да следите нивата на витамин D в тялото си. Някои хора са по-предразположени от други към такъв недостиг.

Хората над 55 години

С възрастта хората стават по-трудно подвижни и това понякога е причина да не се излиза всеки ден навън. Така получавате по-малко витамин D от слънчевите лъчи. Също с възрастта абсорбирането му става по-трудно от организма, което е причина повечето кръвни изследвания на хора над 55 години да показват ниски нива на витамин D.

Работещи в офис

Ако сте затворени 8 и повече часа в офис всеки ден, то навярно само през уикенда имате възможност да се радвате на слънчеви разходки. И тъй като слънцето е най-добрият източник на витамин D, твърде вероятно е нивата му в кръвта ви да са ниски поради натовареното ви ежедневие.

Хората с по-тъмна кожа

Чернокожите се оказва, че имат доста по-ниски нива на витамин D в организма си, отколкото светлокожите хора. Причината е, че в епидермиса на кожата им има много повече меланин, което прави по-трудно поглъщането на слънчевите лъчи и произвеждането на витамин D от организма.

Хора със заболяване на червата

Витамин D е мастноразтворим витамин, което означава, че абсорбацията му зависи от способността на червата да се справят с мазнините. Така че хората, страдащи от възпалително или друго заболяване на червата, е твърде вероятно да имат и недостиг на витамин D.

Вегани и вегетарианци

Най-богатите на витамин D продукти са тези, които не присъстват в менюто на веганите и вегетарианците – яйца, сьомга и т.н. Така че ако сте вегани или вегетарианци следете нивата си на витамин D, консумирайте повече овес, гъби шийтаке и други алтернативни източници на така важния витамин или си го набавяйте под формата на хранителни добавки.

Хората с наднормено тегло

Излишните телесни мазнини могат да попречат на абсорбацията на витамин D и да нарушат циркулацията му в тялото ви.

Хора, взимащи лекарства

Лекарствата помагат за едни заболявания, но могат да причинят и някои проблеми. Сред страничните ефекти на някои лекарства е дефицитът на витамин D и по-точно затруднената му абсорбация.

Хора със заболявания на ставите и мускулите

Те често вървят ръка за ръка с дефицита на витамин D. Допълнителният му прием дори може да намали болката и дискомфорта при артрит, фибромиалгия, мускулни крампи и т.н.

Хора, страдащи от депресия

Според една хипотеза витамин D може да окаже влияние върху хормоните, касаещи настроението ви. Ето защо при много хора, страдащи от депресия, се наблюдават много занижени нива на витамин D.

Хора с хронично главоболие

Според проведени изследвания хората с хронично главоболие имат доста по-ниски нива на витамин D. Връзката е все още неясна, но се смята, че консумирането на повече храни, богати на витамин D, може да реши проблема с хроничното главоболие.

 

Не позволявайте на организма ви да се поддаде на тежките заболявания, които могат да засегнат всеки здрав човек! Доверете се на хранителните добавки на Bulgaricus. Във специалната секция “диабет“, ще намерите и най-подходящите добавки, предназначени за това заболяване.

Естествени източници на витамин Е

Витамин Е се съдържа в много храни: растителни масла (слънчоглед, сусам, соя, царевица, фъстъци и т.н.), зеленчуци (моркови, краставици, картофи, лук, репички и т.н.), плодове (кайсии, малина, праскова, слива и т.н.), яйца.
Витамин Е се съдържа също в някои лечебни растения, като детелина, лимонена трева, люцерна, мента, щир, маточина, зърнастец, офика, пшеница, череша.
Свързани статии:

Автор: Жаклин Иванова

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *