Кои са симптомите на прекалената тревожност

Ние всички се тревожим понякога, но когато тревогите започнат да имат твърде негативно влияние върху живота ни, може би това наше състояние излиза извън контрол.

Тревожността е нормална реакция при стрес, заплаха или безпокойство, но когато е твърде продължителна или тежка и не съответства на събитията в живота, тя започва да се превръща в проблем.

Ето и 8 знака, че страдате от прекомерна, необяснима и неконтролируема тревожност и че трябва да вземете мерки, преди нещата да се влошат:

1. Вашите ежедневни тревоги объркват живота ви

Ако винаги се притеснявате за нещо в ежедневието си, но това е абсолютно безпредметно и не води до решение на някакви проблеми, то вие си причинявате излишен стрес, който ви демотивира да държите живота си в ред. Ако притесненията ви са толкова големи, че повече ви вредят, отколкото ви помагат, то може би е време да вземете някакви мерки.

2. Наскоро животът ви е изненадал неприятно

Тревожните разстройства могат да „изплуват“ на всяка възраст, твърдят изследователите. Те се наблюдават както при малки деца и юноши, така и при възрастни, които са минали наскоро през голям преход в живота, който е бил свързан с огромен стрес или травма (физическа/емоционална).

Например, ако преживеете тежка автомобилна катастрофа, възможно е да се притеснявате да шофирате в последствие и дори да се возите в кола. На първо време се опитайте да намалите и облекчите своята тревожност с медитация и йога.

3. Напоследък сте имали един или повече пристъпи на паника

Пристъпите на паника не означават непременно наличие на тревожно разстройство. Те са нещо нормално, когато са свързани със страх от екстремни ситуации. Човек може да изпита паническо разстройство, ако има някаква фобия. Ако обаче някой започне да изпитва симптомите на паническа атака без разбираема причина, то той трябва да се консултира с психолог и да мине на някаква терапия.

4. Вашият живот се върти около страховете ви

Д-р Ан Кринг, професор по клинична психология в Калифорнийския университет в Бъркли казва, че когато безпокойството започне да намалява работоспособността на човек или желанието му за нормален, пълноценен живот, той трябва да предприеме лечение.

5. Вашата тревожност ви държи далеч от социални взаимодействия

Има много хора, които мразят да се появяват или да говорят пред голяма публика и това е нормално. Има хора, чиято сценична треска преди презентация или реч е много по-голяма, отколкото на други, но ако човек започне да избягва социални събития само и само да не бъде сред други хора, защото това го изнервя, може би той страда от тревожност.

Ако установите, че всеки път, когато сте сред хора, сърдечната ви честота се ускорява и започва да ви се гади, трябва да се обърнете към лекар.

6. Вие имате физически симптоми на тревожно разстройство

Професорът по клинична психология Кари Бийрден казва, че много хора, страдащи от тревожни разстройства, имат физически болки като главоболие, болки в корема и/или болки в гърба. Те са объркани и не знаят какво не им е наред. Ако имате постоянни тревоги, придружени с някои от тези физически симптоми, обърнете се към психолог.

 

7. Имате чести проблеми със съня

Много хора изкарват по една-две безсънни нощи в месеца заради тревоги, свързани с личния или професионалния им живот, но когато безсънието започне да става обичайно явление, това е нездравословно. Ако не можете да спите в продължение на седмици, защото се притеснявате за предстоящо събитие в живота си, значи вие сте се поддали на истински стрес. Това е разрушително за здравето ви и трябва да вземете мерки.

>> Поддържайте психическото си здраве с натуралните хранителни добавки на Bulgaricus <<<

8. Вашата тревожност ви създава проблеми

Когато не се лекуват, психичните разстройства причиняват значителен стрес и влошават живота на човек видимо. Ако започнете да пропускате лекции, да бягате от работа, да избягвате срещи с близки и приятели, може би е време да потърсите някаква помощ с вашата тревожност. Не се колебайте, а потърсете терапевт, защото тревожността може да прерасне в депресия.

Вижте още:

Как да разберете, че имате паническа атака

Автор: Мария Славова

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *