Коледните пости: клопките на постното хранене

Коледните пости эапочнаха – эа който е решил да ги спаэва, раэбира се. Не е толкова трудно да живеем без месо в продължение на 40 дни, но мнозина са убедени, че такава диета е опасна за здравето. Искате да получите всички необходими хранителни вещества по време на гладуването? Ще ви кажем как да го направите.

Основният недостатък на постното хранене

Месната храна съдържа важни хранителни вещества (макро- и микроелементи), необходими на организма за нормален живот. Протеините са основният строителен материал за клетките, тъканите и органите, хормоните и ензимите. Недостигът им застрашава със стомашно-чревните нарушения , отслабване на имунната система, хормонални нарушения , влошаване на състоянието на кожата и косата. Омега-3 мастните киселини регулират метаболизма, подобряват цялостния тонус на тялото, мозъчната функция и състоянието на кожата. Те са също отличен източник на енергия и са профилактика на онкологичните заболявания. Калцият е от съществено значение за здрави кости и поддържа нормалното състояние на нервно-мускулната система.

Витамин D регулира калциевия метаболизъм, действа като превантивна мярка за болестта на Алцхаймер, метаболитния синдром, затлъстяването, диабета и сърдечно-съдовите заболявания. Витамин В12 е необходим за нормалното функциониране на имунната система и ни предпазва от анемия . Желязото в организма е отговорно за съхранението и транспортирането на кислород, контролира енергийния и холестеролния метаболизъм, чернодробната функция и кръвотворния процес. Недостигът му е свързан с анемия, неврологични заболявания, слабост и уязвимост към инфекциозни заболявания.

Цинкът участва в образуването на имунния отговор и хормоналното регулиране, поддържа нормалното състояние на нервната система, кожата, костите и зъбите. Без йод е невъзможно да си представим пълен метаболизъм и неговият дефицит е разрушителен за щитовидната жлеза. Дали тялото ви страда от липсата на тези хранителни вещества в 40-дневния пост? Не, защото те могат да бъдат получени от продукти от растителен произход. Може да се наложи да се положат допълнителни усилия за това, но това не променя същността: възможно е да бъдете здрави без месо и стотици милиони вегетарианци лесно ще потвърдят това.

>> Подарете си здраве с натуралните хранителни добавки на Bulgaricus <<<

Проблем 1. Протеини

По време на гладуване без месо, може да се получи необходимото количество протеин от млечни продукти и яйца. Ако сте изоставили напълно продуктите от животински произход, изберете соя, бобови растения, ядки, семена и зърнени храни. Те са богати на растителни протеини и са добре абсорбирани, като същевременно подобряват чревната подвижност.

Проблем 2. Омега-3 мастни киселини

По време на гладуването има дни на риба, когато можете напълно да зарадвате тялото с есенциални мастни киселини. Но дори и без сьомга, малко от тях може да се намерят в растителните храни. Всеки ден яжте соя, орехи, масло или семена от лен, и омега-3 съставът непрекъснато ще расте.

Проблем 3. Калций

Млякото и млечните продукти са най-добрите източници на калций. Този полезен минерал може да бъде намерен и в зеле, ядки и сушени плодове, въпреки че количеството му е повече от скромно. Добър изход е калциево обогатеното соево мляко или калциеви добавки, които се продават във всяка аптека. Эа дозата е по-добре да се консултира с лекар: след прием на калциеви таблетки, трябва да направите почивка.

Проблем 4. Витамин D

През периода на Коледните пости, обикновено, слънчевите дни са малко, така че през есенно-зимния период не можем да се надяваме, че слънчевата светлина ще бъде основният източник на витамин Д. Докато гладувате и отказвате мастни риби, яйца, сирене и говежди черен дроб, добре е да приемате витамин D в хранителни добавки.

Проблем 5. Витамин В12

Витамин В12 , за голямо съжаление на веганите и строго постещите вярващи, се среща само в животински продукти: месо, риба, яйца и мляко. Ако не сте готови да приемате теэи ценни хранителни вещества за 40 дни, купувайте вегански продукти, обогатени с тях (протеинови барове, мюсли) или витаминни добавки.

Проблем 6. Желяэо

Желязото от месото се абсорбира най-добре, но може да се намери и в растителните храни: бобови растения, соя, семена, ядки, кафе и чай. Такова желязо не се абсорбира твърде добре, така че по време на гладуването е необходимо редовно да се консумират храни, богати на витамин С (шипка, касис, морски зърнастец, пипер) или таблетки аскорбинова киселина (улеснява абсорбцията на желязо). Проблем 7. Цинк

Здравият възрастен е напълно способен да покрие нуждата от цинк с растителни храни (цели зърна, ядки и бобови растения), но за деца, възрастни, бременни и кърмещи жени ще бъде по-трудно да се справят без месо и мляко. Ето защо лекарите не им препоръчват да поддържат стриктно постите, а внимателно да контролират потока на цинк в тялото.

Проблем 8. Йод

Не само хората, които постят, могат да се оплакват от недостиг на йод. Това хранително вещество се намира във водорасли и морски дарове, но не много хора могат да ги ядат всеки ден. По време на гладуването трябва да се компенсира недостигът на йод с йодирана сол.

Важно: Ако не сте здрави, по време на гладуване, не трябва да се ръководите от календара за хранене на църквата, а от предписанията на лекаря и от вашите физически способности.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *