Колко плодове трябва да ядем всеки ден

Всички диети с високо съдържание на плодове и зеленчуци, ние несъзнателно причисляваме към „здравословните“, вярвайки, че така няма да се отървем само от допълнителните килограми, но и „подхранваме“  организма с витамини и минерали. Въпреки това, много хора са загрижени за относително високото съдържание на захар в плодовете и се притесняват, че твърде многото консумации може да бъде вредна.

Какво е използването на плодове?

Хранителните съставки на плодовете варират значително, но те съдържат важни витамини и минерали за нашето тяло. Почти всички плодове имат витамин С, калий и фолиева киселина, които много хора не получават в достатъчни количества.

В допълнение, плодовете са богати на антиоксиданти, които спомагат за борбата със свободните радикали, които увреждат клетките. Това допринася за забавянето на стареенето и намалява риска от много заболявания.

Друг „бонус“ – плодовете съдържат голямо количество хранителни вещества и сравнително малко калории, което ги прави идеални за тези, които искат да отслабнат. В допълнение, плодовете съдържат много вода и влакна, които помагат эа бързо насищане, беэ преяждане.

Проучванията показват, че тези, които наблягат на плодовете, намаляват риска от много сериозни заболявания, включително рак, диабет и сърдечно-съдови заболявания.

Например, грозде, ябълки, боровинки са свързани с по-нисък риск от диабет тип II, а цитрусовите плодове намаляват риска от камъни в бъбреците.

Но е важно да се ядат пресни плодове, за предпочитане цели, без да се белят. И трябва да се забрави за пакетирани сокове от плодове: полэата от тях е малка, а калориите, напротив, много.

Мога ли да ям твърде много плодове?

Да, плодовете са полезни, но може ли да ядете твърде много и да навредите на вашето здраве?

В началото, поради високото съдържание на вода и фибри в плодовете, е трудно да се яде твърде много. 2-3 ябълки или портокал наведнъж ще ви накарат да се почувствате сити. Това е една от причините, поради които не изяждаме нормата. Според статистиката само 1 от 10 души изяждат минималната дневна норма на плодовете.

Въпреки факта, че яденето на твърде много плодове всеки ден е малко вероятно да навреди, има пеоучвания, които изследват ефекта върху тялото от плодовете, ако се ядат повече от няколко пъти на ден.

В едно проучване 10 души са яли 20 дози плодове дневно в продължение на две седмици и не са имали никакви странични ефекти. В друго проучване 17 души всеки ден консумират 20 порции плодове в продължение на няколко месеца. Също няма странични ефекти. Това дава основание да се смята, че плодовете могат безопасно да се ядат във всякакви количества.. Разбира се, става дума за здрави хора.

Колко плодове трябва да ядем всеки ден?

Обща препоръка за консумацията на плодове и зеленчуци: най-малко 400 грама на ден. Това са пет порции от 80 грама.

Една 80-грамова порция е еквивалентна на плодове с размерите на тенис топка. За плодове и зеленчуци, които могат да бъдат измерени с чаша, нормата е приблизително 1 чаша.Това са резултати от изследванията, показващи, че дневната консумация на пет порции плодове и зеленчуци е свързана с по-нисък риск от смърт от сърдечни заболявания, удар и рак.

Разбира се, да ядем почти половин килограм плодове всеки ден (без да броим зеленчуците!) не е лесно, но дори 2-3 порции ще се от полэа эа тялото.

Плодовете са в основата на много десерти. Леките летни салати, торти, сладкиши, торти, суфле, шербети, желета, коктейли, шейкове, сандвичи … и опциите са безброй. Всичко эависи от вашите желания и фантаэия.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *