Компоненти на пазара на информационни продукти и услуги

Нашето общество много се е променило от индустриално към пост-индустриално, тъй като информацията е станала толкова важна за всяка сфера на живот като трудови, финансови или материални ресурси.
Търсенето на информационни услуги и продукти нараства ежедневно, поради което се създават ясно регулирани отношения между потребители и доставчици на ИТ технологии, а съвкупността от всички правни, икономически и организационни системи се нарича пазар на информационни услуги.
Компонентите на пазара на информационни продукти и услуги са тясно взаимосвързани, те се използват индивидуално или в комбинация.

Тази концепция се счита за независима икономическа единица, тъй като пазарът обменя информация на търговска основа. И продавачът, и купувачът получават взаимна изгода от сътрудничеството, тъй като всяка от страните напълно отговаря на нуждите си.
Информационните продукти са резултат от интелектуална дейност, която се представя под формата на стоки. Информационните продукти са формализирани в съответствие с изискванията на купувача. Те могат да включват бази данни, софтуер, документарни архиви и др.

Информационните услуги също така са насочени към удовлетворяване на потребителското търсене на информация. Те включват обучение, телекомуникационни услуги, консултации, търсене и подбор на информация и други операции, които професионалистите провеждат на търговска основа.
Основните сектори на информационния пазар
Бизнес информация, която е разделена на 5 части:

Обменни и финансови – специални услуги на финансови и обменни информационни котировки на ценни книжа, цени, валутни курсове и друга финансова информация;
Статистически данни – данните за статистическите изследвания и прогнозите в най-различни области, предоставяни от обществените служби или консултантските агенции;
Търговски – включват цялата информация за фирми и предприятия, спецификата на тяхната работа, развитие и други фактори.

Информацията за специалистите е разделена на следните категории:
Професионална – специална информация, предназначена само за специалисти от определени области (лекари, адвокати, строители и др.);

Научни и технически –  предоставени в областта на природните, техническите и социалните науки, разделят се на сфери на човешката дейност. Пример за това са дисертацията, библиографията, резюметата, справочните книги и подобни данни;

Достъпът до основни източници е организиран чрез библиотеки и специални услуги. Пример за това е достъпът до електронни копия на дисертации, които са необходими за провеждане на разнообразни проучвания.
Информацията за потребителите се състои от следните категории:

Новини и литература – електронни списания, библиотеки, справочници, новинарски портали;

Информация за потребителите – се предоставя за резервация на билети, хотелски стаи, покупки на стоки и услуги, финансови сетълмент и други транзакции;
Забавления – различни игри, музика, телетекст
Продукти за осигуряване на информационни системи и съоръжения:
Софтуерни продукти с различна ориентация;
Системен софтуер;
Технически средства – от компютри и офис оборудване до аксесоари;
Разработване и поддръжка на информационни технологии и системи;
Консултантска дейност в ИТ индустрията;
Създаване на източници на информация по дадена схема.

Как ИТ технологиите помагат в бизнеса

Всяка сфера на човешката дейност сега е свързана с ИТ технологии, тъй като без тях е просто невъзможно да се организира компетентно и рационално всяко обучение или работен процес.
Информационните продукти и услуги са широко популярни, тъй като те подпомагат управлението на човешките ресурси и финанси, да организират производството, за провеждане на проучване на пазара, за провеждане на лизинг, както и много други дейности.

Компоненти на пазара на информационни продукти и услуги

Нашето общество много се е променило от индустриално към пост-индустриално, тъй като информацията е станала толкова важна за всяка сфера на живот като трудови, финансови или материални ресурси.
Търсенето на информационни услуги и продукти нараства ежедневно, поради което се създават ясно регулирани отношения между потребители и доставчици на ИТ технологии, а съвкупността от всички правни, икономически и организационни системи се нарича пазар на информационни услуги.
Компонентите на пазара на информационни продукти и услуги са тясно взаимосвързани, те се използват индивидуално или в комбинация.

Тази концепция се счита за независима икономическа единица, тъй като пазарът обменя информация на търговска основа. И продавачът, и купувачът получават взаимна изгода от сътрудничеството, тъй като всяка от страните напълно отговаря на нуждите си.

Информационните продукти са резултат от интелектуална дейност, която се представя под формата на стоки. Информационните продукти са формализирани в съответствие с изискванията на купувача. Те могат да включват бази данни, софтуер, документарни архиви и др.

Информационните услуги също така са насочени към удовлетворяване на потребителското търсене на информация. Те включват обучение, телекомуникационни услуги, консултации, търсене и подбор на информация и други операции, които професионалистите провеждат на търговска основа.
Основните сектори на информационния пазар

Бизнес информация, която е разделена на 5 части:

Обменни и финансови – специални услуги на финансови и обменни информационни котировки на ценни книжа, цени, валутни курсове и друга финансова информация;
Статистически данни – данните за статистическите изследвания и прогнозите в най-различни области, предоставяни от обществените служби или консултантските агенции;
Търговски – включват цялата информация за фирми и предприятия, спецификата на тяхната работа, развитие и други фактори.

Информацията за специалистите е разделена на следните категории:

Професионална – специална информация, предназначена само за специалисти от определени области (лекари, адвокати, строители и др.);
Научни и технически –  предоставени в областта на природните, техническите и социалните науки, разделят се на сфери на човешката дейност. Пример за това са дисертацията, библиографията, резюметата, справочните книги и подобни данни;

Достъпът до основни източници е организиран чрез библиотеки и специални услуги. Пример за това е достъпът до електронни копия на дисертации, които са необходими за провеждане на разнообразни проучвания.
Информацията за потребителите се състои от следните категории:
Новини и литература – електронни списания, библиотеки, справочници, новинарски портали;

Информация за потребителите – се предоставя за резервация на билети, хотелски стаи, покупки на стоки и услуги, финансови сетълмент и други транзакции;

Забавления – различни игри, музика, телетекст

Продукти за осигуряване на информационни системи и съоръжения:
Софтуерни продукти с различна ориентация;

Системен софтуер;
Технически средства – от компютри и офис оборудване до аксесоари;
Разработване и поддръжка на информационни технологии и системи;
Консултантска дейност в ИТ индустрията;
Създаване на източници на информация по дадена схема.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *