Комуникационни технологии

Пазарът на комуникационни технологии, днес е много развита сфера. В света винаги ще има потребители на тези продукти, тъй като днес без постоянен поток от данни човек изпада от реалността.
Освен това има и бизнес сфера, в която, без да се използват комуникационни технологии, е просто нереалистично да се постигне успех. Ако си представите такава картина в национален мащаб, тогава вълненията, свърэани с изложенията, посветени на сферата на комуникациите, стават ясни.

Провеждането на изложбени мероприятия за такива пазарни сектори в „Expocenter“ не е просто почитание на модата. Това, всъщност, е обективна необходимост. Участието в такива изложби е необходимо условие за развитието на комуникационния пазар.

Големите изложби, провеждани в големи градове, привличат вниманието на огромен брой публика. Естественият проблем на такива големи акции е наличието на огромен поток от посетители от различни видове. И това не са само потенциалните клиенти от пазара B2B или частния сектор.

За съжаление, сред цялата аудитория ще има огромен процент случайни посетители, които не са си поставили за цел закупуване на продукти или сключване на сделки. Прожектирането на такива посетители и сортирането на аудиторията са основните задачи на работниците в щандовете.
Работа с нецелеви аудитории – със случайни посетители

Трябва да се отбележи, че такива посетители и различни видове зрители винаги ще имат мнозинство на изложения в сферата на комуникационните технологии. Но не се отчайвайте, това е неизбежен проблем и се поддава на решение.

Задачата за разпознаване на такава аудитория може да изглежда трудна. Всъщност как да различаваме добре облечен студент от една добре облечена млада дизайнерка, и кой е потенциален клиент? Специално обучените щандове обаче са добри в тази задача, като прилагат редица доста прости методи.

За начало, най-простият съвет: не е нужно да се разпространяват твърде много сувенири, каталози. Те могат да привлекат твърде много нежелани посетители. Сред иредниците на щандове е необходимо да се определи определен брой специалисти, отговорни за работата с такива посетители. Колкото по-голям е щандът, толкова повече специалисти са необходими. Те ще преглеждат зрителите, ще се свързват директно с обикновената публика, като се опитват да не оставят тълпата да пречи на потенциалните клиенти.

Работа с конкуренти

Странно, но при подобни събития,  да се срещнат на своя щанд, представители на конкурентите – това е нормално. Всъщност те са и в повечето случаи нежелани посетители. Тяхната основна цел е проста – да събират повече информация за компанията. В някои случаи обаче тези конкуренти ще бъдат целевата аудитория, предлагайки на фирмата всякаква сделка. За да използвате това предложение или не, ще реши управлението на компанията. Тези сделки обаче могат да бъдат много печеливши.

По принцип тези транзакции ще помогнат на самата компания да се ориентира повече в способностите на своите конкуренти. Всъщност това ще бъде една от формите на бенчмаркинг. Съответно, това ще бъде още един плюс эа компанията. Този вид взаимоотношения с конкурентни фирми може да бъде от полза за всички. В края на краищата всички участници ще имат представа един за друг и затова изборът на подизпълнител между конкурентите ще има реална база.

Работете с основната група – целевата аудитория

Привличането на вниманието на потенциални клиенти, популяризирането на марката и фирмата е тема за отделна статия. Тук ще разгледаме работата с целевата аудитория директно на изложенията. На първо място, необходимо е да се организира отделно пространство за работа с клиенти. В такава зона е необходимо да се осигури свободата на движение на клиентите и да се предотврати смесването им с обикновената общественост. Специалистите трябва да работят с потенциални клиенти. Като начало експертите се срещат с такива гости, рекламират услуги и стоки на фирмата.

Заинтересованите гости се придружават до специална зона за преговори, където вече конкретно обсъждат бъдещата сделка. Цялата информация за потенциални клиенти може да бъде предоставена както устно, така и в печатни и други форми.

Не забравяйте за такива хубави неща като сувенири. Малък трик: трябва да подготвите два вида сувенири – по-евтини и по-скъпи. За обикновените служители на клиентските фирми и малките частни клиенти евтините сувенири са подходящи. За непосредствени мениджъри на компании и големи клиенти е необходимо да се сдобиете с оригинални и на подходящо ниво подаръци.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *