Мнението на учените: какви хранителни добавки трябва да приемаме и защо

Производителите на хранителни добавки, за разлика от фармацевтичните компании не трябва да доказват, че техните продукти са ефективни – потвърждението на безопасността е достатъчно.

Искаме да разберем кои добавки заслужават нашето внимание (и пари), така че решихме да изслушаме мненията на няколко академични експерти (лекари и не само) за хранителните добавки.

Куркума

Симон Бишоп, преподавател в Катедра „Обществено и начално здравеопазване“, Университет Бангор

Куркумата е популярна съставка в южноазиатската кухня. Тя осигурява мек вкус и аромат на къри-ястията. В последно време тази добавка се превърна в обект на особено търсене? Защо?

“ Приемам смлян корен от куркума като хранителна добавка вече две години, но бях по-заинтересована от използването му в аюрведическата медицина.“

Проучване на учени от Калифорнийския университет показва, че използването на куркума намалява скоростта на натрупване на бета-амилоид в мозъка. Тези пептиди са свързани с развитието на болестта на Алцхаймер, която днес се счита за неизлечима. Възможно ли е подправката да предотврати сенилната деменция? Това ще научим вероятно от бъдещи експерименти, но трябва да се отбележи, че в Индия, където куркумата е традиционна съставка в много ястия, възрастните хора, страдащи от Алцхаймер са много по-малко.

Куркумата се използва като противовъзпалително и лечебно средство в много части на Азия. Последните проучвания показват, че куркуминът в подправките предпазва от различни заболявания, включително ревматоиден артрит, сърдечно-съдови заболявания, деменция и някои видове рак.

„Употребата на куркума се доказва от изследвания, които са в ход, но за мен е достатъчно, че добавям куркума към сутрешното кафе (друг навик, който може да ми помогне да живея по-дълго).“

 Най-добрите хранителни добавки ще намерите на Bulgaricus.bg

Витамин D

Грийм Клоуз, професор в Катедрата по физиология в университета „Джон Мурс“- Ливърпул

Витамин D  се синтезира в организма под въздействието на слънчевата светлина, затова хората, които живеят в студени страни или прекарват много време на закрито са подложени на риск от дефицит. Хората с по-тъмен цвят на кожата също са изложени на риск от дефицит на витамин D, тъй като меланинът забавя производството му от кожата. Според експертите, един милиард души изпитват недостиг на този витамин.

Повечето хора знаят, че се нуждаят от определено количество витамин D, за да се поддържа здравето на костите, но в последните няколко години, учените все повече осъзнават друга важна роля на този витамин. Вече е известно, че липсата му може да доведе до отслабване на имунитета, както и нарушение на функцията на мускулите и дори депресия.

“ Витамин D е една от най-евтините добавки, така че недостигът му лесно се попълва. Живея във Великобритания, където от октомври до април ми липсва слънчева светлина, така че през зимата приемам 50 микрограма витамин D дневно. Същото съветвам да правят и спортистите, които консултирам относно храненето“.

Пробиотици

Джъстин Робъртс, старши преподавател в Катедра „Спорт“, Университет “ Ръскин“, Великобритания

Здравословната микрофлора на червата е необходима за физическото и психическото ни здраве. Въпреки това, балансът на бактериалните видове може да бъде нарушен поради лошото хранене, липсата на физическа активност и постоянния стрес. Един от начините за поддържане на чревното здраве е да се консумират хранителни пробиотици.

„Започнах да употребявам пробиотици след няколко години, през които имах пристъпи на гадене и чревни колики. В допълнение към дискомфорта в стомашно-чревния тракт, имам намален имунитет. След като проучих данните, бях изненадан колко много хора изпитват подобни стомашно-чревни проблеми. Тогава открих, че редовното приемане на пробиотици намалява неприятните симптоми.“

Неотдавнашно изследване на Робъртс показа, че 12-седмична терапия с пробиотици намалява стомашно-чревните проблеми при начинаещи атлети. Също така има много изследвания, които подкрепят употребата на пробиотици за подобряване на имунитета, подобряване на здравето на червата и понижаване на холестерола.

Прочетете също: Хранителните добавки са най-добрия избор! Хранителните добавки са най-разпространените и безвредни медикаменти, които често присъстват в рецептите на лекарите и са неизменен продукт от всекидневието ни, въпреки че не са лекарства.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *