Обучение в сърцето на EdTech

Технологията е от ключово значение за справяне с глобалното предизвикателство в областта на образованието и уменията за обучението на младите хора за в бъдеще. Но за да го направим правилно, трябва да се върнем към основите.

Независимо от факта на пазарът EdTech се очаква да достигне $ 252 милиарда до 2020 г. и че над $ 1 млрд са инвестирани в сектора само през тази година в САЩ, много обещаващи инициативи в сектора не могат да постигнат реална трайно въздействие. Това е нещо, което Викас Пота иска да промени, като постави образованието в центъра на технологичната дискусия.

След осем години като главен изпълнителен директор на фондацията Varkey, Pota вече е назначен за главен изпълнителен директор на групата на Tmrw Digital, новото холдингово дружество на Sunny Varkey, което ще контролира всички негови инвестиции в EdTech, както и създаването на изследователски институт, эа използването на технологии за демократизиране на достъпа до образование.

„Моята роля във Фондацията ме научи колко невероятен е EdTech. Имате този фундаментален конфликт между наистина иновативна група от технологични предприемачи и училищна система, която датира от първата индустриална революция. „

Tmrw Digital е бизнес, но неговата мисия ще спомогне за по-широко обществено въздействие на Фондация Varkey. Той наследи портфолио от инвестиции на EdTech, като пет от фондовете в Силиконовата долина са финансирали между 400-500 стартиращи фирми EdTech досега.

„Всичко, което правим, трябва да бъде изградено на основата на здрави образователни изследвания. Образованието на дете е процес, който се осъществява в продължение на много години, така че защо очакваме от EdTech незабавно да достави резултатите от обучението? „

Отправната точката е добро начало. Може би трябва да се съгласим с факта, че Образователната технология е много по-бавно завъртащо се колело. За да можете да постигнете инициативи в това пространство, се нуждаете от дългосрочна визия и ангажираност.

Компанията демонстрира ефективността на този подход с работата си във фондацията за повишаване на профила и статута на учителите. Компанията успя да привлече редица високопоставени фигури – от актьори и музиканти до политици, князе и дори папата – да се борят за каузата на образованието чрез Глобалната награда за учители, която може да се сравнява с разточителната „Оскар“эасценарий, на която се присъжда награда от един милион долара за най-добър учител в света. В рамките на няколко години базираното в Дубай събитие стана известно като Нобеловата награда за образование и насочи вниманието към важността на преподаването и кризата в обучението и набирането на персонал, която раэглежда недостига на учители в световен мащаб.

„За да постигнат целите на ООН за устойчиво развитие, правителствата трябва да наемат 69 милиона нови учители, но обучението на качествени преподаватели е нещо, което е убягнало от вниманието на поредните правителства по света. Не мога да не повярвам, че технологията играе ключова роля, ако трябва да посрещнем мащаба на предизвикателството да предоставим на всяко дете достъп до качествено образование.

„Във всички конференции, на които бях навсякъде по света, винаги виждам политици, главни изпълнителни директори, технологични предприемачи и инвеститори. Ние искаме учителите, които са на предната линия, да предоставят образование на следващото поколение, да бъдат част от тези дискусии? „

Pota също така много иска да научи повече, как възникващите технологии като VR и AR могат да ангажират обучаемите с опит, който те не биха могли да получат по друг начин.

Както казва професор Джеръми Байленсън от Университета за визуални човешки взаимодействия в Станфордския университет, „VR е най-психологически мощното средство в историята и технологиите могат да помогнат, тъй като почти всяко умение може да бъде подобрено чрез виртуална инструкция . Изследванията показват, че нашите мозъци третират опита на VR по начини, които са фундаментално подобни на реалните. Това дава възможност на учителите да използват тази технология, за да обогатят учебната програма, но и да осигурят на студентите достъп до места и опит, които обикновено са недостъпни заради финансови, географски или ограничения на безопасността.

И все пак колкото и вълнуващо да е технологията, няма гаранции, че нейното прилагане автоматично ще помогнена образованието на ученика. В доклад от 2015 г. на ОИСР относно EdTech, се подчертава, че страните, които са инвестирали сериозно в информационните и комуникационните технологии (ИКТ) за образованието, не са отбелязали забележимо подобрение в техните резултати и в резултатите от PISA за четене, математика или наука. Едно от най-разочароващите констатации в доклада е, че социално-икономическото разделение между студентите не се стеснява от технологията и може би дори се усилва.

„EdTech трябва да се изправи пред задълбочено проучване на педагогическите и учебните резултати. Тази строгост е това, което търсим. Трябва да гарантираме, че имаме солидна оценка за това, как продуктът ви действително работи в класната стая. „

Основният въпрос е, че проучването на пазара не се равнява на образователни изследвания и доколкото мерките за успех на EdTech остават същите като тези за други технологични сектори (като потребителски номера или лицензионни / абонаментни / рекламни печалби) вместо учебни резултати, тогава тяхното въздействие ще бъде ограничено.

„Този нов институт, който създаваме, ще насърчи предприемачите да мислят така и да ги влеят с разбиране за това, което е необходимо, за да се изместят тези образователни резултати. Здравата наука и оценка е липсващата връзка тук. „

„Трябва да подготвим хората с уменията на бъдещето – Сътрудничество, креативност, лидерство. Уникалното ни предимство в постигането на тази цел е нашата мрежа от училища, която предоставя възможност за директно внедряване на тези иновации и предлага солидна обратна връзка, която информира за по-нататъшното развитие на продуктите. Това ще бъде много част от подкрепата, която предлагаме на компаниите, в които решаваме да инвестираме. „

Ще бъде интересно да видим как Tmrw Digital ще работи като бизнес, като същевременно се развива мисията на Varkey да предоставя достъп до качествено образование на всяко дете. За Pota обаче двете цели се допълват и въпреки че техният успех ще бъде измерен по отношение на социалното въздействие и образователните резултати, той вярва, че най-накрая ще доведе до печеливш, устойчив и мащабируем модел за EdTech.

Алис Бонасио е главен редактор на VR и дигиталната трансформация и Tech Trends. Тя също редовно пише за Fast Company, Ars Technica, Quartz, Wired и др. Свържете се с нея в LinkedIn и следвайте @alicebonasio в Twitter.

Първоначално публикувана в Tech Trends .

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *