Плюсове и минуси на плодовите диети

Съществува мнение, че за да бъдем винаги във форма, е необходимо да се ядат сезонни продукти. Тъй като лятото е сезонът на плодовете, ние проучихме 3-те най-популярни плодови диети, както и тяхната ефективност и противопоказания. Само да ви предупредим: повечето специалисти не считат монодиетите за полезни и ефективни за отслабване.

Ягодова диета

За първи път се заговори за най-екстремната версия на ягодова диета през 2014 г., когато Виктория Бекъм заяви, че като приема 5 чаши нарязани ягоди на ден, губи килограми за кратко време.

Същата година, Ким Кардашиян представи своята интерпретация на диетата с ягоди. Диетата и, за разлика от тази на Виктория, е по-разнообразна и има много калории (около 1200 калории на ден). Всяко хранене се състои не само от ягоди. Например, закуската е плодова салата с кисело мляко, обядът – салата от аспержи и ягоди с пуешки гърди, и на вечеря – печени картофи с извара и ягоди. Като междинни закуски – ягодов шейк или просто пресни плодове.

Примерно меню за един ден

  • Закуска: тост с пюре от пресни ягоди, зелен чай.
  • Междинна закуска: чаша пресни ягоди
  • Обяд: ягоди с извара или кисело мляко
  • Следобедна закуска: чаша пресни ягоди
  • Вечеря: задушен ориз със зеленчуци.

Черешова диета

Черешите са питателни и здравословни плодове, които могат да бъдат част от здравословна диета за отслабване. Както черешите, така и вишните имат редица предимства по отношение на загубата на тегло. Те са нискокалорични и с високо съдържание на фибри. В допълнение, 1,5-2 чаши череши или вишни на ден са важна част от всяка здравословна балансирана диета.

В 1 чаша череши се съдържат 97 калории, а 1 чаша вишни съдържа 78 калории. Ако замените по-калоричната закуска, например сладкиши, поне веднъж седмично с череши или вишни, ще се освободите от минимум 3 кг за година.

В допълнение, черешата е богата на фибри (3 грама на 1 чаша), което помага да останете сити по-дълго време, което води до намаляване на приема на калории. Консумацията на череши или вишни осигурява 12℅ от препоръчителните 25 грама влакна на ден за жени и 8℅ от препоръчителните 38 грама за мъже

Черешите помагат за намаляване на мастната тъкан в корема. Използването на екстракт от череши, получен от цели плодове, води до намаляване на общата телесна мазнина, както и до намаляване на коремните мазнини.

Най-популярната черешова диета се състои от ежедневна консумация на до 2 кг череши и 1,5 литра нискомаслено кисело мляко. За 3 дни от такава диета можете да загубите до 4 кг тегло. По-полезната версия на черешовата диета, в допълнение към самите плодове, са включени въглехидрати и протеини.

Примерно меню за един ден

  • Закуска: чаша пресни череши с извара или заквасена сметана.
  • Втора закуска: чаша пресен черешов сок
  • Обяд: салата от зеленчуци и печена във фурната риба, чаша сок от череши.
  • Вечеря: варен ориз с череши.

Диета с къпини

Тъй като къпината е богата на фибри и съдържа малко количество калории, тя може да бъде отлично допълнение към всяка здравословна диета. Въпреки това, тъй като в къпината липсват някои основни хранителни вещества, които помагат за увеличаване на загубата на тегло, важно е, други групи храни да присъстват в диетата.

В къпините се съдържа много вода, така че включването им в диетата е начин да се убие усещането за глад по време на загубата на тегло. Една чаша пресни къпини съдържа само 62 калории.

Въпреки, че къпината съдържа малко количество протеини (2 грама на чаша), тя се счита за продукт с нисък протеин. Протеинът е полезен при загуба на тегло, тъй като помага на тялото ви да изгори повече калории. За да увеличите съдържанието на протеини в храната си, опитайте да използвате къпините заедно с тофу, ядки или семена.

Диетолозите препоръчват ежедневно да се яде1 чаша плодове в хранителния режим с 1000-1200 калории на ден и 1,5 чаши на ден – при консумация на 1400-1800 калории на ден.

Премерно меню за един ден

  • Закуска: къпини и нискомаслена извара
  • Втора закуска: чаша пресни къпини
  • Обяд: варен ориз със зеленчуци подправено немазно месо.
  • Следобедна закуска: 1 чаша къпини
  • Вечеря: 250 мл кисело мляко и 100 гр къпини.

Ползите и рисковете от плодовите диети

Всяка от тези три диети може да доведе до загуба на тегло, тъй като плодовете са нискокалоричен продукт. В допълнение, плодовете са богати на витамини, минерали и съедонения, полезни за организма включително витамин С, цианидин, флавоноиди и фибри.

Въпреки това е важно да се разбере, че всяка монодиета , най-вероятно няма да предостави на организма необходимото количество калории. Една жена трябва да консумира най-малко 1200 калории всеки ден, за да получи достатъчно витамини, минерали и други основни хранителни вещества. Калориите в  диетата на един мъж трябва да бъдат най-малко 1800 калории на ден, така че плодовата диета може да предизвика нежелани реакции, като например липса на енергия, диария, отслабена имунна система, влошаване на състоянието на някои органи. Освен това, рано или късно ще се уморите от тази храна, но не забравяйте, че всячко загубено тегло, може да се върне при възобновяване на редовните хранителни навици.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *