Протеинови добавки при спортуване

Професионалните спортисти знаят, че за да се постигнат добри резултати, трябват три неща: упражнения, почивка и хранене. Хората, които ходят на фитнес или бягат сутрин, като цяло водят активен начин на живот и са наясно с това. За тях ще бъде полезна една балансирана диета, в която на видно място трябва да бъдат протеиновите добавки.

Какво е протеин и защо е толкова важен?

Човешкото тяло се нуждае от енергия, която се доставя от три микроелемента: протеини, въглехидрати и мазнини. От научна гледна точка, протеинът е органично вещество с високо молекулно съдържание, състоящо се от алфа-аминокиселини, свързани чрез пептидна верига. Аминокиселините – основен източник на азот в тялото. Балансираното количество азот е важно за растежа и възстановяването на мускулите.

Протеинът има и други полезни функции. Той поддържа киселинно-алкалния баланс в кръвта, дава енергия, поддържа необходимите хормонални нива, осигурява химичните реакции в организма, помага за работата на имунната система и регулира баланса на течностите в тялото.

Протеините и растежа на мускулите

Мускулната маса на човека се увеличава, ако той прави физически упражнения с тежести, а това изисква консумирането на голямо количество протеини. В този случай, тялото​ постоянно е в състояние на“протеинов метаболизъм“. Мускулната тъкан трайно се възстановява и заменя. За да има по-голям ефект върху този процес, трябва редовно да се приемат протеини и да се поддържат нормални нива на азот в тялото, като по този начин се регулира кръвната РН.

Когато в тялото има недостиг на протеини, се нарушава киселинно-алкалния баланс в кръвта.

Достатъчно протеинови храни или добавки, осигуряват постоянен поток от аминокиселини и спомагат за поддържане на азотния баланс в организма.

Протеини и мазнини

Протеините са термогенни. За усвояването им е необходима повече енергия, което кара тялото да работи 39% по-бързо. Така метаболизмът се ускорява и човек губи тегло.

Източници на протеини

Добри източници на протеини са следните храни: яйца, сирене, мляко, пилешко месо, морски дарове, риба, телешко, свинско, агнешко, говеждо месо, соя, ядки, бобови растения. Този макро-елемент може да се намери в храни с много мазнини и скорбяла. Пълен набор от аминокиселини, има в месото. За да натрупате мускулна маса по-бързо можете освен с приема на естествени източници на протеини, да увеличите и нивата на тестостерона си. Една такава хранителна добавка, която по натурален начин ще увеличи нивата на тестостерона ви за да натрупате мускулна маса е именно Cupid Labs Tribulus. Увеличеното производство на тестостерон ще увеличи издръжливостта и обема на мускулите Ви, ще подобри капацитета на работа на мозъка ви, оставяйки Ви напълно фокусиран на работното място, премахва умората и раздразнителността, повишава концентрацията, редуцира наднорменото тегло, повишава тонуса ви и увеличава вашето либидо.  Cupid Labs Tribulus ще ви помогне винаги да сте във форма.

Защо са необходими протеинови добавки?

Хората с активен начин на живот се нуждаят от повече протеини, отколкото другите хора. Протеин може да се набавя самостоятелно. Това са протеини на прах, протеинови енергийни барове и други видове храни за спортисти.

Добавките обикновено съдържат 20-39 грама протеин на доза. Обикновено, те са обогатени с витамини и минерали. Вкусът може да е различен (протеиновите прахове обикновено са с плодов вкус).

Продуктите с добавени протеини добиват популярност през 70-те години. Причините са няколко. Те не отнемат време за подготовка. По-изгодно е да се купуват протеинови добавки, отколкото, например, говеждо месо, морски дарове и дори пиле.

Кой използва протеинови добавки?

  • Културистите. Всеки, който иска да увеличи мускулната си маса, трябва задължително да приема много протеини. Това е основното правило на културистите.
  • Спортисти. Допълнителни протеини са необходими за всички спортисти, тъй като осигуряват енергия, възстановяват мускулите и помагат за правилното функциониране на целия организъм.
  • Хората, които следят за теглото си. Протеиновите храни ускоряват метаболизма и помагат за изгарянето на излишните мазнини. Освен това, благодарение на протеините, човек се чувства сит по-дълго време, което означава, че той яде по-малко.
  • Хората с ускорен метаболизъм. Протеиновите добавки се препоръчват за хора, които имат ускорена обмяна на веществата.

Предимства на протеиновите добавки

Протеиновите добавки, особено от суроватъчен протеин, са лесно смилаеми. Най-добре е, да се консумират сутрин или след тренировка.

  • Те са по-евтини от говеждото месо и рибата, например
  • Протеиновите добавки са обогатени с витамини и минерали, като по този начин са още по-полезни за организма.
  • Добавките обикновено съдържат пълен набор от протеини
  • Протеиновите добавки са с най-различни приятни аромати
  • Много протеинови добавки могат да заменят сладкишите
  • Те са по-малко чувствителни към температурата. Обикновено не е необходимо да се нагряват или охлаждат
  • Някои хранителни добавки са с по-висока биологична стойност от хранителните продукти.

Автор: izdrave

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *