„Умните“ къщи на бъдещето

Когато става дума за интелигентни домове, бъдещето вече е тук

Защо създаването на свързан дом е по-лесно от всякога

Представете си, че се връщате у дома от работа и отключвате входната си врата с вашия смартфон, вместо да изполэвате ключ. След като сте вътре, светлините се включват автоматично и последният ви любим музикален плейлист започва да се възпроизвежда през високоговорителите ви.

Вашият глас, активиран от виртуален асистент, служи като вашето универсално дистанционно управление на вашия телевизор, осветление, температура, щори, множество високоговорители в дома, система за домашна охрана и т.н. Няма повече притеснение дали сте оставили светлините или печката, или че входната врата е била отключена; можете да извършите двойна и тройна проверка от разстояние чрез смартфона си.

Сутрин, кафето ви е готово, щом краката ви стъпят на пода. След като го иэпиетев кухнята, докладът за сутрешния трафик и метеорологичните прогнози автоматично ще преминат през високоговорителите ви, като ви посъветват кога да се тръгнете, за да можете да стигнете до работа навреме. И ако пощенският оператор се опитва да достави пакет, докато сте извън дома, можете да използвате интелигентния си звънец, за да му кажете къде да го остави на безопасно място.

Това бъдеще, което поп културата ни обещава, не е толкова далеч, колкото изглежда. Всъщност цялата тази технология вече съществува и може лесно да бъде закупена онлайн или в магазините.

Ключовите играчи в състезанието за по-интелигентен дом Междувременно производителите на електроника и уреди се състезават да прилагат нови и развиващи се технологии – от интернет и мрежовата връзка, до сензори и изкуствен интелект – в нормални ежедневни продукти.

„Това наистина беше“ Амазон „и“ Ехо „, които създадоха точката за повдигане на свързания дом“, казва Кен Джейкъб, главен маркетинг директор в Bose Corporation. „Ако имате приличен работещ WiFi маршрутизатор, тези нови компании правят невероятно лесно да стигнете бързо до забавната част“.

За много играчи в интелигентното домашно пространство, понижаването на бариерата за влизане за свързания дом има всичко общо с откритостта и достъпността. „Ние сме отворена платформа“, казва Аби Бийром, директор „Партньорски маркетинг в Samsung SmartThings“, което означава, че имаме експанзивна екосистема от умни домашни устройства на трети страни.

„Когато всички могат да играят добре заедно“, продължава Byrom, „потребителите имат избор.“

Как потребителите използват свързаните технологии?

За Майк Гозо, предприемач, който оглавява софтуерната компания и съобщава за двигателя Smooch , входната точка в интелигентния домашен свят е бил Amazon Echo само преди малко повече от година. Той започва да го използва, за да иэполэва Spotify и да проверява времето, но скоро употребата му се разширява, за да поиска от гласовия асистент на „Ехо“, Алекса, да излъчва определени радиостанции, да контролира осветлението и да изпълнява различни задачи.

„Никога не съм използвал автоматизация у дома, тъй като мислех, че това може да е глупава поръчка и да създаде повече проблеми, отколкото решена, но Echo изглежда е играчът-changer тук и ще бъде първият наистина полезен хъб“, казва Gozzo.

Технологии като SmartThings и Echo могат да бъдат използвани в ежедневието ви и да запомнят пакет от команди за създаване на различни домашни сценарии. И тяхната съвместимост с други електроники – телевизори, високоговорители, звънене, термостати и т.н. ги превръща в атрактивна входна точка за потребителите (Amazon вече е продала повече от пет милиона Echoes). Популярността на тези устройства води до идеята, че създаването на мощна мрежа чрез комбиниране на множество интелигентни устройства е начинът на бъдещето – и изглежда, че нашата „тъпа“,  домашна електроника е реликва от каменната ера.

Weiss цитира изследване, което предполага, че хората са склонни да купуват  интелигентна домашна технология чрез една категория в началото – например, интелигентен говорител за развлечения или термостат Nest за комфорт и удобство. Вайс продължава, умният дом е повече от това, да има няколко свързани устройства в дома, които правят някои елементи от домашния живот по-лесни. Възможно е да сте купили интелигентен звънец и интелигентен високоговорител по две различни причини, но когато работят в комбина, можете да играете персонализирана звънец на звънеца в дома. Това е взаимодействието между тези различни интелигентни устройства, което доставя крайната стойност. Както казва Уайс, „Общата сума е по-голяма от сумата от нейните части.“

Възходът на интелигентния дом

Достъпът до себе си – т.е. купуването на няколко устройства онлайн и изпробването им, а след това добавяне към мрежата – бързо нараства популярността като предпочитан начин за сглобяване на интелигентен дом. Пазарите показват, че сигурността на дома и отдалеченият домашен мониторинг са популярни входни точки, след което хората са склонни да мигрират към светлинни, гласови асистенти и развлекателни системи. Все пак, не всеки има знание, време или търпение да създаде устройство, което не е в радиус.

„Бих казал, че хората са развълнувани от технологията като цяло. Те харесват идеята за това … но интеграциите често разчитат на услуги от трети страни „, казва Дийн Уинтърс, интегратор с канадския интелигентен домашен инсталатор HomeSync, както и продуктов мениджър на партньора HeroPin на HomeSync , който прави приложение, подобно на Uber приложение за техническо изпращане.

Нарастващата честота на приемане на свързаните устройства създаде възможност за компании като HeroPin и конкурента им HelloTech, базирани в Калифорния, да се възползват от технологията на сектора на услугите. HomeSync , която има тенденция да прави по-големи задачи по подразбиране, създава HeroPin, след като разговорите започнаха да се водят от хора, които са купили продукти за домашен интелигентен дом и са имали нужда от основна помощ за настройка. Уинтърс твърди, че само бизнесът за техническа поддръжка около интелигентните домове вече е индустрия эа няколко милиарда долара.

Това означава, че интелигентният дом – най-малкото, все още изглежда, че се избягва от по-голямата част от средните домакинства. Според многобройни проучвания на пазара, интелигентното проникване в домовете в момента е между 15-20% от домакинствата в Северна Америка.

Саймън Брайънт, асоцииран директор на британската фирма за проучване на пазара Futuresource Consulting , казва, че някои интелигентни устройства не са правилно заснети в пазарни анализи, тъй като самите продукти се разпространяват в различни сектори на търговията эа дребно и услуги.

Може да изглежда като сравнително малък процент от домакинствата, които са възприели технология за интелигентен дом, но според световните научни изследвания, тенденцията е абсолютно насочена в посока нагоре. Брайънт посочва данните на Futuresource от Европа, според които интелигентното проникване в дома се е удвоило и дори се е утроило на някои пазари.

И според Statista , приходите от интелигентен дом в САЩ се очаква да достигнат  32,2 милиарда долара през 2021 година. И както изчислява изследователската фирма IHS Markit в Лондон , 34% от домакинствата в Северна Америка ще имат най-малко едно умно домашно устройство до 2025 г.

Дотогава притежаването на интелигентно домашно устройство може вече да не е избор. „Ние стигаме до този момент, когато това не е наистина избор, който потребителите имат. Днес е, но утре ще купите превключвател на светлината и ще бъде интелигентен превключвател на светлина [защото това е една и съща цена за производителя] „, казва Уинтърс.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *