Увеличете нивата на тестостерона. 8 естествени начина

Тестостеронът е най -важният мъжки полов хормон. С възрастта нивата на тестостерона в организма се намаляват естествено, но има стъпки, които можете да предприемете, за да забавите и евентуално да обърнете този процес. Тестостеронът е от жизненоважно значение за човешкото здраве и благополучие. Ниските нива на тестостерон могат да окажат неблагоприятно въздействие върху телесния състав, а с възрастта намаляването на нивото на тестостерона може да доведе до повишаване на теглото. В допълнение, ниското ниво на тестостерон засяга сексуалната функция, което води до намаляване на сексуалното желание, количеството на ерекцията и безплодието.

ЕСТЕСТВЕНИ МЕТОДИ ЗА ПОДДЪРЖАНЕ НА ТЕСТОСТЕРОН

Според скорошно проучване при 9 054 мъже със здравословно тегло на възраст между 19 и 39 г., нормалните нива на тестостерон варират от 264 до 916 нанограма на децилитър (ng / dl). Фармацевтичните компании популяризират продукти, за които се предполага, че повишават тестостероновите нива, и въпреки че могат да помогнат на някои хора, те също могат да забавят способността на организма да произвежда естествено тестостерон. Освен това тези лекарства често имат сериозни странични ефекти. Проучване, проведено през 2016 г., показва, че ползите и безопасността на дългосрочното използване на заместители на тестостерон са неизвестни. Най-добрият начин да увеличите нивата на тестостерон е да промените начина си на живот и да придобиете навици, които могат да подобрят общото ви здраве.

КАЧЕСТВЕН СЪН 

Липсата на сън може неблагоприятно да повлияе на нивата на хормоните и химикалите, които помагат на тялото да функционира правилно, включително тестостерона. Едно проучване от Университета в Чикаго установи, че нивата на тестостерон могат да намалеят при мъжете, които не получават достатъчно сън. Десет здрави мъже на възраст около 24 години 1 седмица са спали 8 часа на ден у дома, а следващите 11 нощи в лабораторията. Те спали 10 часа на ден за 3 нощи, а през оставащите 8 дни сънят е бил ограничен до 5 часа. Докторите проверяват кръвта им на всеки 15-30 минути за последната нощ, когато са спали 10 часа, а също и за един ден с ограничен сън. Изследователите установяват, че след 1 седмица на ограничен сън дневните нива на тестостерон спадат до 15%. Докато нормалното стареене намалява нивата на тестостерон от 1 до 2% годишно. Направете съня приоритет – това ще ви помогне да поддържате нормално ниво на тестостерон. Хората трябва да се опитат да спят поне 7 до 8 часа всяка вечер. Ако проблемите с качествен сън станат норма, трябва да говорите с вашия лекар.

БАЛАНСИРАНА ДИЕТА

Проучванията отдавна показват, че приемането на здравословна храна е необходимо за поддържане нивата на тестостерон и цялостното здраве. Ниският тестостерон и наднорменото тегло могат да допринесат за възникването на различни възпалителни състояния и нарушена неврологична функция. Допълнителни проучвания показват, че преяждането и „йо-йо диета“ (когато преяждате, а след това гладувате) нарушават нивото на хормоните. Този ефект е най-забележим при спортистите и хората с висока степен на активност. Най-добрите диети са тези, които включват предимно цели храни и предлагат здравословен баланс на мазнини, въглехидрати и протеини. Използването на здравословна и питателна храна може да балансира нивата на хормоните в организма и да допринесе за оптималното дългосрочно здраве.

ОТСЛАБВАНЕ 

Проучванията показват, че мъжете, които тежат повече, имат по-ниско ниво на тестостерон. В едно проучване в списание „Клинична ендокринология“ се съобщава, че някои затлъстели мъже на възраст от 14 до 20 години са с 50% по-малко тестостерон от тези, които не са с наднормено тегло.

АКТИВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ

Изследване, публикувано в Европейския вестник за приложна физиология, показва, че колкото по-активен е индивидът, толкова повече тестостерон ще има. Друго проучване показа, че повишаването на физическата активност е по-ефективно от загубата на тегло, за да се подобрят нивата на тестостерона. Претоварването също не се препоръчва, защото прекалено интензивните и чести тренировки могат, напротив, да намалят нивото на тестостерона. Всъщност, в същото проучване бе установено, че бегачите на големи разстояния могат да имат ниски нива на тестостерон. Учените предполагат, че това може да се дължи на недостатъчна енергия и недохранване.

НАМАЛЯВАНЕ НА СТРЕСА

Дългосрочният и хроничният стрес е опасен и може да доведе до много проблеми в тялото. Стресът увеличава нивото на хормона кортизол, който е отговорен за управлението на различни процеси, включително имунния отговор и метаболизма. Повишеният кортизол оказва неблагоприятно влияние върху тестостерона. Едно проучване през 2016 г. показва, че стресовите събития са допринесли за нестабилни промени в нивата на тестостерона при мъжете. Два месеца преди приключване на изпитите 58 ученици от мъжки и женски пол попълват въпросници и предоставят проби от слюнка по време на изследванията. В слюнката на мъжете е установено значително увеличение на тестостерона, докато при жените нивото на тестостерон спада значително. Изследователите вярват, че реакцията на стресиращо събитие при мъжете предизвиква агресия и емоционален ступор, което може да обясни разликите в резултатите.

ВИТАМИНИ И ДОБАВКИ 

Едно проучване, публикувано в Journal of Hormone and Metabolic Research, установи, че добавките на витамин D могат да коригират недостига и дори да допринесат за повишаване нивата на тестостерон. Най-малко 15 минути на пряка слънчева светлина всеки ден също може да  поддържа нивото на витамин D.  Храни, богати на витамин D включват сьомга и други мазни риби, както имляко и зърнени култури.

DHEA

е хормон, който помага за производството на тестостерон и други хормони, които оказват влияние върху състава на тялото. Когато човек остарява, нивата на DHEA намаляват, както и нивото на тестостерона. В едно проучване, по-възрастни мъже са приемали DHEA добавки. Учените открили, че добавките водят до малки, но значителни положителни промени в състава на тялото. Използването на здрави мазнини, съдържащи се в рибата и лененото семе, може да помогне на тялото да използва DHEA, което тя произвежда.

Магнезиевите добавки помагат да се възстановят нормалните нива на тестостерона, ако причината за спада е дефицитът му. Едно проучване в списанието Biological Trace Element Research показа, че приемането на добавки за поне 1 месец може да повиши нивата на тестостерон при всички хора. Докладът добавя, че хората, които се упражняват, ще получат по-голямо увеличение на нивата на тестостерона от тези, които не са активни. Както в случая с магнезия, недостигът на цинк също може да помогне за намаляване на нивата на тестостерон. В по-ранно проучване, проведено през 2007 г., беше показано, че 4 седмици прием на цинкови добавки могат да предотвратят намаляване на нивата на тестостерон при мъжете, които се упражняват. Коригиране на дефицита на магнезий и цинк е възможно и чрез диета. Богатите на магнезий храни включват цели зърна и тъмнолистни зеленчуци. Цинкът също е компонент на тъмнозелените , ленените семена и тиквата.

ПРЕРАЗГЛЕЖДАНЕ НА ЛЕКАРСТВАТА

Въпреки че лекарствата с рецепта могат да помогнат за управлението на различни здравни условия, те са една от най-честите причини за нисък тестостерон. Според един доклад в BMC Medicine, статините, които се съдържат лекарства, които намаляват холестерола, могат да функционират частично чрез намаляване на нивата на тестостерона. Ако подозирате, че ниските нива на тестостерон се дължат на предписаните медикаменти, говорете за това с вашия лекар.

ОТКАЗ ОТ НАРКОТИЦИ И АЛКОХОЛ

Злоупотребата с наркотици и алкохол е свързана с по-ниско ниво на тестостерон. Според Националния институт за алкохолна зависимост и алкохолизъм в Съединените щати, употребата на алкохол засяга жлезите и хормоните, участващи в репродуктивното здраве на мъжете. В допълнение, алкохолът може да причини ниски нива на тестостерон поради ефектите, които има върху тялото, включително различни хормонални реакции и увреждане на клетките.

 ТЕСТОСТЕРОНОВА ТЕРАПИЯ 

Според доклад в Nature Reviews Endocrinology, има малко доказателства, че терапията с тестостерон или продаваните тестостеронови добавки могат да помогнат на мъжете с тестостеронов дефицит, причинени от промените, свързани с възрастта. Въпреки това, терапията с тестостерон може да бъде полезна, когато тялото не може самостоятелно да произвежда този хормон. Тъй като терапията с тестостерон не е подходяща за всички, най-добрият начин да се увеличат нивата на тестостерон е естественият. Ако сте загрижени за нивото на тестостерона, консултирайте се с вашия лекар за необходимите тестове, които ще ви позволят да обсъдите необходимите промени в начина на живот и възможността за приемане на добавки или лечение.

Тестостеронът стимулира либидото, производството на сперматозоиди , разпределението на мазнините в тялото, мускулната сила и образуването на червени кръвни клетки при мъжете. Жените също произвеждат тестостерон в яйчниците и надбъбречните жлези, но имат значително по-ниски нива от мъжете. Можете да увеличите нивото на тестостерон по естествен път, като използвате диета и упражнения или, в някои случаи, приемате добавки. Въпреки това, няма доказателства, че тестостероновата терапия повишава тестостерона при здрави мъже.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *