Виртуални муэейни иэживявания

Sansar от Linden Lab току-що обяви партньорство с Intel и музея на американското изкуство Smithsonian (SAAM), за да осигури виртуален достъп до колекциите на музея „Renwick Gallery“, както и до своите изследвания и ресурси за обучение

„С Сансар ние се надяваме не само да направим музейното преживяване по-достъпно, но и да позволим на хората да преценяват собствения си опит и да споделят своите уникални гледни точки със света“, казва Джейсън Гхолстън, ръководител на Sansar Studios, който миналата година стартира подобни инициативи като изложбата „Изкуството на звездните войни“, която ще помогне да се разшири обхватът на уникалните и ексклузивни колекции на произведения на изкуството.

Целта на Смитсъниан в това отношение е да разшири обхвата на колекциите на институцията на милиард души за пет години. Това означава, че обектите на музеите са достъпни за обществеността в по-широк диапазон от медии.

„Технологията има потенциала да постигне нови цели и амбиции за музеите и галериите. Завладяващите технологии, като виртуалната реалност, отключват нови и вълнуващи начини за изживяване на изкуството и изложбите. Фенове вече могат да проверят колекцията No Spectators от собствения си дом „, казва Радж Пуран, директор на разработката на технологиите в Intel.

С помощта на усъвършенстваната обработка на данни на Intel на платформата Sansar Social VR, Smithsonian успя да ускори дигиталното 3D улавяне, съхранение и разпространение на артефакти в колекциите си, така че студентите, преподавателите и широката общественост да имат практически достъп и ангажираност с колекциите на музея от всяка точка на света. Тя се надява да предостави нов вид гледане и да преобразува музейния бизнес от създаването му до потреблението на образователно съдържание.

„Не се опасявам, че технологията намалява важността на изкуството и музеите“, казва Стефани Стебич, директорът на The Margaret и Terry Stent в музея на американското изкуство Smithsonian. „Мисля, че технологията може да направи музеите и техните колекции още по-привлекателни, достъпни и динамични“, добавя тя.

Първата фаза на партньорството ще се съсредоточи върху изложбата “ Няма зрители: Изкуството на изгарящия човек „, която да включва широкомащабни произведения на изкуството от събитието с оглед на ограничен период от време в галерията Renamick на SAAM. Эрителите улавят духа на творчеството и общността, и е дигитализирана чрез часове на внимателно лазерно сканиране и фотограметрия.

Всеки, навсякъде по света, на настолен компютър или чрез Sansar, сега може да се наслади на тези произведения на изкуството. Досега са били цифровизирани 17 произведения на изкуството за този опит (първата фаза е първият етаж на галерията Renwick във Вашингтон, DC). 12 490 снимки бяха използвани за генериране на 3D модели. Това отне на екипа общо 1 050 работни часа, за да завърши готовите модели на произведенията на VR

„Това е иновативен нов начин за достъп до образователното съдържание от музея на изкуствата Smithsonian American Art Museum и за запазване на изкуството за бъдещите поколения“, заключава Гхолстън.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *