Витамини срещу умора

Едно от най-честите оплаквания, с които хората се обръщат към лекаря, е хроничната умора. И тази умора не е свързана с физическа работа. Понякога работата ни не е толкова натоварваща, имаме достатъчно време за почивка, но въпреки това се чувстваме изморени. С какво може да бъде свързано?
Вероятно синдромът на хроничната умора е свързан с липсата на определени витамини. Нека видим какви витамини ни помагат да се борим с умората.

Витамини от група В

Витамините от група В са широка група биологично активни вещества, отговорни за хода на редица най-важни физиологични процеси в организма. Витамините от група В участват в почти всички метаболитни процеси, чрез които тялото получава необходимото количество енергия. В случай на нараняване, болест, както и физически и психически стрес, нуждата от енергия се увеличава, което означава, че трябва да се увеличи приема на витамини от група В в организма. Така че, трябва да се отбележи, че увеличението на потреблението на фолиева киселина (витамин В9) помага за борба с депресивни разстройства, нарушения на съня, както и синдром на неспокойните крака и ръце след преумора.
В големи количества фолиевата киселина се съдържа в зеленолистните зеленчуци, моркови, жълтък, сирене, кайсии, пълнозърнесто брашно, авокадо, пъпеш. Имайте предвид, че термичната обработка унищожава фолиевата киселина, така че ако е възможно, използвайте горните продукти сурови.
В допълнение към фолиевата киселина, също е необходимо да се каже отделно за цианокобаламин или витамин В12. Доказано е, че умората и слабостта могат да се дължат на липса на витамин В12, тъй като при недостиг на цианокобаламин се наблюдава значително забавяне на вътрешните процеси. Цианокобаламинът е изключително важен зс нормалното функциониране на червените кръвни клетки (еритроцити), чиято основна функция е транспортирането на кослород в нашето тяло. При липса на кислород тялото изразходва повече енергия, което ни кара да се чувстваме уморени.
Витамин В12 се съдържа в рибата, месото, яйцата и ферментиралите млечни продукти. Също така, витамин В12 се получава от чревната микрофлора, така че ако има дисбиоза, опитайте се да се справите възможно най-бързо с проблема.

Витамин Д

Дефицитът на витамин С директно (или непряко) допринася за развитието на умора или слабост. Въпреки това, според медицинските наблюдения, много пациенти, които консумират мало количество витамин С, се оплакват от неприятни симптоми и умора.
Обикновено, липсата на витамин С се отбелязва в случаите, когато човек консумира достатъчно количество зеленчуци и плодове – основните източници на този витамин.
Голямо количество аскорбинова киселина се съдържа в касис, бяло зеле, черен пипер и картофи. Въведете тези храни в диетата си и ще забележите положителна промяна.

Витамин D

Витамин D се синтезира в тялото ни самостоятелно, но за това се нуждаем от слънчева светлина.
Дефицитът на витамин D оказва негативно влияние върху сърдечно-съдовата система и мускулно-скелетната система. Нарушаването на сърцето и кръвоносните съдове значително намалява работния ни капацитет, което ни прави уморени.
За да осигурите на тялото си достатъчно количество витамин D, са необходими редовни разходки на слънце. Източник на витамин D са рибата и морските дарове.

Автор: Mariela

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *