Витамините и минералите са ключови за нашето здравословно състояние

 

Ролята на 10 витамини и минерали за нашето здраве

Витамините и минералите са ключови за нашето здравословно състояние. Знаем ли обаче за какво са полезни отделните витамини и минерали и как да си ги набавим по естествен начин. Събрахме за вас 10 от най-важните витамини и минерали и най-важното, което трябва да знаете за тях.

Витамин А

За какво е полезен: Витамин е ключов за здравето на очите, за цялостното развитие и растеж при децата, както и за здравето на кожата и зъбите Организмът ни не може да произведе сам витамин А, затова е важно да си го набавяме чрез храната.

Естествени източници на витамин А: Моркови, пъпеш, сладки картофи и всички оранжеви храни

Витамини В

За какво са полезни витамините от група В: Витамините от група В са важни за имунната система, за цялостната енергия на организма и за усвояването на желязо.

Естествени източници на витамини В: Пълнозърнести храни, картофи, банани, леща, фасул, червени чушки, меласа

 Витамин С

За какво е полезен: Подсилване на кръвоносните съдове, витамин С е ключов за еластичността на кожата, усвояване на желязо, антиоксидант

Естествени източници на витамин С: портокали, гуава, червени и зелени чушки, киви, грейпфрут, ягоди, брюкселско зеле

 Витамин D

За какво е полезен: Здрави кости, както и за балансиране на нивата на калций и фосфор в организма.

Естествени източници на витамин D: За да синтезира тялото ви витамин D, трябва да прекарвате много време на слънце. Чрез храната е по-трудно да си набавите витамин D, но някои добри източници са: яйцата, гъбите, сардини, телешки черен дроб.

 Витамин Е

За какво е полезен: Витамин Е отговаря за кръвообращението и за защита от свободните радикали. Това също е витамин, който тялото ни не може да синтезира, затова е важно да го приемате с храната или като добавка. Витамин Е също така е ключов за плодовитостта.

Естествени източници на витамин Е: бадеми, домати, слънчогледови семки

 Витамин К

За какво е полезен: Витамин К е важен за кръвосъсирването,  играе важна роля за здравето на сърцето, черния дроб и кръвоносните съдове

Естествени източници на витамин Е: зелени листни зеленчуци, брюкселско зеле и броколи

 Фолиева киселина

За какво е важна фолиевата киселина: за обновяване на клетките и превенция на увреждания на плода по време на бременност

Естествени източници на фолиева киселина:  тъмно зелени листни зеленчуци, аспержи, броколи, цитруси, фасул, грах, леща, карфиол, царевица и цвекло.

 Калций

За какво е важен калцият: здрави кости и зъби. Калцият също така регулира кръвното налягане, холестерола и нивата на кръвна захар в организма.

Естествени източници на калций: млечни продукти, броколи, смокини, едамаме, тофу.

 Желязо

За какво е важен минералът желязо: здраве и оформяне на мускули, здраве на кръвоносните съдове и кръвта.

Естествени източници на желязо: миди, стриди, черен дроб, соя, тиквени семки, фасул, леща, спанак.

 Цинк

За какво е важен цинкът: Имунитет, растеж, плодовитост.

Естествени източници на цинк: спанак, кашу, морски дарове, тъмен шоколад.

>> Поддържайте психическото си здраве с натуралните хранителни добавки на Bulgaricus <<<

 

 

Четете още:

Магическите акупунктурни апликатори на Николай Ляпко

5 домашни средства срещу болките в тила

Автор: Jaklin

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *