11 симптома, които алармират за прекалено много стрес

Стресът е вид психологическо и емоционално напрежение, дължащо се на неблагоприятни ситуации. В дадени моменти всеки бива стресиран от нещо. Понякога, обаче, напрежението идва в повече и може да причини сериозни проблеми и нарушения на целия организъм.

Ето 11 симптома, че сте подложени на твърде много стрес и е време да се освободите от него.

1. Акне
Прекаления стрес може да накара човек да пипа лицето си много по-често, а оттам и да го замърсява, което да доведе до остро акне. Освен това, напрежението вреди на кожата и кара неприятните пъпки да се появяват една след друга. Така че, за да сте красиви – просто се усмихвайте, не се ядосвайте!

2. Главоболие
Високите нива на стрес причиняват често главоболие. Вглъбявайки се в проблемите си, без да виждаме хубавата страна на ситуацията, а такава винаги има, вредим на организма си. Болките в главата и врата могат да се дължат на многото негативни емоции, които понякога са абсолютно излишни.

3. Хронични болки
Ако нямате други здравословни проблеми, но въпреки това изпитвате хронични болки, причина за тях може да се окаже стресът. Той повишава и хормона кортизол, който се асоциира точно с тях.

4. Чести настинки
Стресът може да повлияе негативно и върху имунната ви система. Ако се разболявате твърде често, потърсете причината в него. Проучванията показват, че между имунитета и прекаленото напрежение има тясна връзка.

Ако не спите добре и се чувствате непрекъснато уморени и лишени от енергия, това би могло да се дължи на негативни емоции и напрежение. Освободете се от стреса, защото в противен случай, че изпитвате постоянен дискомфорт.

6. Промени в либидото
Липсата на възбуда и сексуално желание също може да са породени от прекаления стрес и натоварено ежедневие. Така че, за да се насладите на половинката си, най-добре забравете проблемите за малко.

7. Хранителни проблеми
Стресът може да има неблагоприятно въздействие върху храносмилането, особено при хора, които вече имат такива проблеми. Той може да причини диария, запек или други нарушения, свързани с храносмилателния процес.

8. Промяна в апетита
Ако по необяснима за вас причина, започнете да се храните по-малко или повече, то може би стресът е изиграл своята роля. Обикновено, той изостря апетита, но при всеки е различно. Все пак, в случай че изведнъж качите няколко килограма повече, си дайте малко заслужена почивка, за да се отърсите от напрежението.

9. Депресия
Обикновено, честите депресивни състояние се дъжат на стреса и негативното влияние на различни ситуации. Трябва да освободите психиката си от лошите мисли и да се заредите с положителни емоции.

10. Сърцебиене
Високите нива на стрес могат да ускорят сърдечния ритъм и да станат причина за непрекъснатото бързо сърцебиене, което усещате. Съветваме ви да се успокоите, за да не си причините по-сериозни проблеми по толкова нелеп начин.

11. Потене
Притеснението и стресът могат да повишат изпотяването при хора на всякаква възраст. Ако се отървете от тях, ще си спестите още един физически проблем, който ви причинява дискомфорт.

Автор: vivian

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

1 × 3 =