3 случая, в които не трябва да пиете вода

Пийте повече вода е вечната препоръка на лекари и диетолози. Има ли случаи обаче, когато трябва да се въздържате да пиете вода? Ето няколко такива.

 Когато вече сте пили твърде много
Малцина са хората, на които се случва да прекалят с вода. Но има и такива. Твърде големите количества вода не са полезни и може да се стигне до т.нар. водна интоксикация.

Не бива да пиете много вода за кратко време, защото се нарушава балансът на минерали в тялото ви.

Гаденето и прозрачната и безцветна урина са сред знаците, че сте прекалили с водата.

2. След обилно хранене
Пиенето на вода по време на хранене или веднага след като сте се наяли забавя храносмилането. Последствията са подуване и отпадналост. Изчакайте поне 20-30 минути след хранене, преди да изпиете чаша вода. Дайте време на тялото си да обработи храната. В идеалния случай е препоръчително течности да се пият преди хранене.

3. Имали сте дълга и интензивна тренировка
Не казваме, че пиенето на вода по време на тренировка не се препоръчва. Но физическата активност и потенето водят до загуба на електролити. Тях няма как да си набавите с водата. Всъщност пиенето на обикновена вода само може да повиши загубата. Препоръчително е да пиете специални напитки с електролити. Ако пък не сте им почитател, има храни, които ще ви ги доставят – банани, домати, портокали, сушени сливи, авокадо, ядки, риба и морски дарове.

Автор: vivian

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

nineteen + 18 =