5 причини да включите динята в лятната ви диета

Лятото е сезонът на свежите плодове и зеленчуци, някои от които трудно ще откриете през останалите месеци. Сред тях е и динята – вкусна и полезна, тя е перфектното попълнение за вашия летен хранителен режим. Вижте 6 причини да включите диня в лятната ви диета.

Малко калории
Динята е перфектният продукт за лятната ви диета, защото е нискокалорична, не съдържа вреден холестерол, а в един резен има под 1гр мазнини.

За информация в 150гр диня се съдържат средно по 40-45 калории. В същото време плодът е засищащ и не пречи на хранителния ви режим, а дори напротив – съдейства ви при свалянето на килограми, защото елиминира усещането за глад на цената на много малко калории.

Богата на витамини
Динята е плод с богата хранителна стойност. Въпреки че се състои основно от вода, в нея има значително количество витамини – А, С и В6, минерали като калий, магнезий, селен, цинк и фолиева киселина.

Освен това динята съдържа и вещество, наречено ликопен, което отговаря за наситения червено-розовеещ цвят на плода. По-важното е, че ликопенът действа като антиоксидант и се препоръчва при диети и хранителни режими за борба срещу рака.

Осигурява хидратация
През лятото рискът от дехидратация на организма е по-голям заради високите температури и потенето. Това може да доведе до световъртеж, отпадналост, отичане на краката и подуване на стомаха.

Динята е един от начините да поддържате тялото добре хидратирано и в същото време да засищате глада си за сладко. Установено е, че плодът се състои от 90% вода, така че е идеална за горещите месеци

Засища глада
Ако в някои хранителни режими препоръчват да изпивате по 1 чаша вода преди хранене, за да се чувствате по-сити и да не ядете големи порции храна, то през лятото може да замените водната чаша с резен диня.

Само че ако водата се усвоява по-бързо от организма, динята изисква една идея повече време за преработка, което означава, че ще ви засити до следващото хранене (независимо междинно или основно). Освен това динята съдържа фибри, които също създават усещане за ситост, но и подобряват работата на храносмилателния тракт.

Отразява се добре на сърцето
Динята е продукт, който спокойно може да включите към лечебна диета, ако имате проблеми със сърцето. Установено е, че тя понижава кръвното налягане, а заради аминокиселината цитрулин лекари твърдят, че помага при различни сърдечни заболявания и се препоръчва като превантивна мярка срещу инфаркт.

Автор: vivian

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

ten + 20 =