5 причини да включите пъпеш в лятната ви диета

Пъпешът е сезонен плод, който се отразява добре на организма, а в същото време ви струва съвсем малко калории. Вижте 5 причини да включите пъпеш в лятната ви диета.
Витаминозен коктейл
Подобно на останалите плодове, пъпешът също е източник на полезни витамини и минерали, които са необходими за цялостното здраве на организма и които подпомагат имунната система. В пъпешите се съдържа значително количество витамин С – само 200г от сочния плод може да ви набави дневната дажба витамин С.

Включва и не малък процент витамин А, който пък помага за по-добро зрение. Пъпешите са богати още на калий, магнезий, фолиева киселина и антиоксиданти. Установено е също, че в тях има повече бета каротин, отколкото в портокалите, нектарините, кайсиите и мангото.

>> Свали излишните килограми, изгори излишните мазнини и стегни корема само с един продукт. GOLD SARMS CARDARINE. 

 

 

Хидратация след спорт
Пъпешът може да ви послужи като отлична междинна закуска след натоварена тренировка, тъй като ще осигури необходимата хидратация на организма. Между 90 и 95% от състава на пъпешите е вода. Освен това плодът е богат на електролити, така че ще успее да възстанови електролитния баланс след физическа активност.

Полезен за метаболизма и за сърцето
Пъпешът е плод, който се отразява добре на храносмилателната система и метаболизма, подпомага и работата на чревния тракт. Това се дължи на факта, че в пъпеша се съдържа известно количество фибри. Освен това в пъпеша няма никакъв вреден холестерол, а мазнините в една порция са само 1г. Това го прави подходящ за диети, които се грижат за здравето на сърцето и които се борят с високото кръвно.

Засища глада за сладко
Пъпешът е сладък и сочен плод. От 16г въглехидрати в една порция 14 са захар – микс от фруктоза, глюкоза и захароза. Така че ако искате да замените шоколада и сладките с нещо по-здравословно, купичка с нарязан пъпеш е добра алтернатива. В същото време няма да има нужда да се тревожите за калориите, тъй като плодът е доста икономичен – в една порция пъпеш се съдържат едва 53 калории. Това го прави подходящ и за кето режим.

Варианти за приготвяне
Със сигурност няма да имате затруднения с включването на пъпеш в лятната ви диета, тъй като плодът предлага множество варианти за консумация. Освен на резен и като част от плодова салата, може да си правите смутита, да го включвате в зеленчукови салати със зелена салата, с моцарела и домат. Опитайте да си направите студена лятна супа или веган сладолед. Може да го комбинирате и с прошуто, за да прибавите и протеини към закуската.

Автор: vivian

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

five × 1 =