6 фитнес съвета, които не трябва да слушате

Нереалистичните идеи за това как трябва (или не трябва) да изглеждат вашите тренировки, може да доведе до неудовлетвореност и загуба на интерес към спорта. И грешните съвети от приятели могат да възпрепятстват постигането на вашите цели.

Най-доброто време за тренировка е сутринта

Сутрешните тренировки имат някои предимства (може да ви създадат настроение и да ви заредят с допълнителна енергия), но в това няма нищо магично. Трябва да се отървете от всякакви вярвания, които ви пречат да отидете във фитнес залата. Най-доброто време за тренировка, това е удобното за вас време.

Ако установите, че за вас е по-лесно да правите тренировката сутрин, направете го.

Ако по време на тренировка почувствате болки в мускулите – продължавайте

Ако сте чували нещо подобно по време на тренировка, имайте предвид, че инструкторът ви сигурно има предвид усещането за парене в мускулите, което се усеща например по време на третата серия от клекове, а не болката, която сигнализира нараняване.

Извършването на упражнения при наличие на болка е неправилно. И не защото не е нужно да воювате психически със себе си, когато имате желание да се предадете, а защото много хора започват да използват това като извинение да не почиват, когато са наранени.

Въпреки че упоритостта е нещо похвално, определено не трябва да пренебрегвате сигналите на тялото си, ако нещо се обърка. Упражненията не трябва да бъдат болезнени и няма да си помогнете, като пренебрегвате болката в коляното или рамото, за да завършите тренировкара.

Ако ви боли по време на упражнението, незабавно спрете, променете го или потърсете професионален съвет.

Трябва да тренирате всеки ден

Ежедневната физическа активност (ходене, бягане и др.) е добра. Но интензивни тренировки седем дни в седмицата – не винаги.

Когато правите силова тренировка, всъщност унищожавате мускулни влакна, така че тялото се нуждае от време, за да се възстанови. Ако непрекъснато унищожавате мускулните влакна, като не им позволявате да се възстановяват, не само няма да имате резултати, но и рискувате да получите сериозни наранявания.

Всъщност броят на дните за тренировки трябва да зависи от нивото, което сте достигнали, целите и начина ви на живот. Не е неибходимо да се стремите към седемдневен график. И забравете за чувството за вина в дните за почивка – те са важна част от тренировъчния план.

Тренировките са най-добрият начин да отслабнете

Първо, нека да кажем, че загубата на тегло, разбира се, не е цел за всички и не трябва да бъде, а това определено не е единствената причина за трениране. Фитнесът със сигурност може да помогне за загубата на тегло,но фактори като хранене, сън и нивото на стрес имат много по-голямо влияние върху това колко лесно или трудно ще бъде за вас да отслабнете. Ако основната ви цел е да намалите теглото си, бягането е най-добрият вариант.

> Увеличeте издръжливостта и обема на мускулите си! Подобрете капацитета на работа на мозъка си и останете напълно фокусирани на работното си място! <<<

Докато тичате, известно кпличество калории изгаря и на пръв поглед може да изглежда ефективно, но след като тялото ви се адаптира към натоварването, то става по-ефективно енергийно и вече не харчи толкова много енергия. Това е добра новина, ако например целта ви е да отидете на маратон, но не много добра, ако вашата единствена цел е да отслабнете.

С извършването на определени упражнения ще можете да направите “плочки”

Основният фитнес мит, който завинаги се превърна в проклятието на всеки личен треньор, е идеята за намаляване на количеството мазнини в определени места. Това означава, че макар упражненията за преса да играят важна роля при формирането на силни коремни мускули, безкрайните упражнения не могат да гарантират идеална преса.

Научно е доказано, че не може да се намалят телесните мазнини в определени области само с работа върху определени мускулни групи. Важно е да се разбере, че хранителните навици и фактори като стрес, сън и хормони, играят огромна роля в оформянето на тялото ви (съотношение на телесните мазнини и мускулната маса).

Тренирайте до изпотяване или не тренирайте изобщо

Съществува мнение, че ако след тренировка от вас не текат реки от пот, тя не е била ефективна, но това не е така. Упражненията могат да бъдат невероятно ефективни за подобряване на цялостното здраве, изграждане на мускули или загуба на мазнини, дори ако не усетите това веднага

Не всяка трениривка трябва да бъде “смъртоносна”. Ето защо, ако след фитнеса се чувствате леко уморени, това не означава, че не сте постигнали целите си или не сте подобрили гъвкавостта си.

Автор: vivian

Сподели тази статия:


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

fifteen − 7 =