6 признака на лятна депресия

За много от нас лятото е слънце, плажове и барбекюта с приятели, но за тези, които страдат от сезонно афективно разстройство (циклична депресия, обикновено се свързва със зимата), то е сезонът на безсънието, лошото настроение и чувство на неудовлетвиреност от живота.

Според Националния алианс по психични заболявания приблизително 5 процента от американското население изпитва сезонно афективно разстройство (ATS) и един от 10 случая се проявяват през лятото. Докато всички останали се пръскат във водата и се наслаждават на коктейли на шезлонгите, хората, които страдат от ATS,  очакват края на сезона.

Симптомите на летните АТС могат лесно да бъдат объркани с обикновения стрес, затова ви предлагаме да се запознаете с петте признака на лятната депресия и начините за справяне с него.

Вие сте уморени от слънчевата светлина

Когато хората мислят за сезонно афективно разстройство, те си представят тъмно, мрачно настроение, студена зима. В случая на лятната депресия всичко е обърнато. Голямото количество слънчева светлина може да намали производството на мелатонин (хормон, който играе роля в контрола на настроението) в организма и да предизвика сериозни промени в настроението и депресията.

Какво трябва да направя?

Ако откриете, че реакцията ви на слънчева светлина е подобна на реакцията на вампира, слънчевите очила и сянката ще помогнат.

Поблеми със съня

През зимата АТС може да накара хората да се чувстват отпаднали, но през лятото напротив, повече енергия се появява преди да заспим. Непрекъснатата дневна светлина нарушава и забавя обичайния цикъл на сън, който може да доведе до безсъние.

Какво трябва да направя?

Светлината отвън не означава, че не можете да заблудите тялото си. Два часа преди лягане затъмнете стаята (пуснете щорите, дръпнете завесите), затъмнете и създайте атмосфера, която ще ви помогне да се отпуснете и да заспите.

Топлината ви прави мрачни

Топлината, съчетана с влага, прави лятото непоносимо понякога за хората с АТС. Можете да се почувствате раздразнени, нервни или тромави поради задушаване и топлина.

Какво трябва да направя?

Прекарайте повече време на прохладни места, вземете студен душ. Ако сте в ситуация, в която това не е възможно (например на пикник) използвайте техника за концентрация или медитация. Например, направете пет дълбоки вдишвания и издишвания, като всеки път броите до три.

Вие сте постоянно неспокойни

Има много неща, които могат да предизвикат безпокойство при хора с депресия, а именно, горещо време, лепкавите тела на околните, крещящи деца, потокът от туристи и безкрайните покани за летни събития.

Какво трябва да направя?

В този случай помага планирането. Планирайте деня си така, че да прекарвате повече време в помещения с климатик. Предпочитайте събития, които се провеждат през нощта, когато на улицата не е толкова горещо.

Загуба на апетит

Постоянният престой и възбуда или тревожност често водят до загуба на апетит. Хроничният стрес провокира натрупване на хормони, които оказват неблагоприятно влияние върху храносмилателната система, което в крайна сметка намалява чувството на глад

Какво трябва да направя?

Може и да не изпитвате глад, но тялото ви се нуждае от хранителни вещества. Винаги трябва да носите в себе си полезни закуски, които можете да ядете през деня. И ако искате да предотвратите прегряване, не се отказеайте от студени, освежаващи и питателни смеси.

Orgasm Drops са възбуждащи капки, базирани изцяло на растителна основа. Разработени са специално за жени, напълно безопасни и с доказана ефективност. Orgasm Drops засилват сексуалното желание и възбуда и допринасят за по-силна и чувствена наслада от върховното удоволствие.

Когато лятото свърши, се чувствате по-добре

Симптомите обикновено намаляват, когато времето стане по-хладно и дните са по-кратки. Най-добрият начин да разберете дали имате лятна АТС е да погледнете назад и да си зададете въпроса:”Какво чувствам, когато лятото започне? Кога ще си купя летни дрехи? Кога да планирам лятната почивка?” – Ако всички тези спомени са свързани със страх, причината може да бъде лятно афективно разстройство.

Какво трябва да направя?

Ако горните съвети не ви донесат полза, обърнете се към психолог. Може би той ще ви научи на някои техники за подобряване на психическото състояние, като когнитивна поведенческа терапия (идентифициране на негативните мисли и замяната им с положителни), както и активиране на поведение (определянето на сезонни дейности, които наистина обичате и фокусирането върху тях).

Автор: vivian

Сподели тази статия:


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

9 + 12 =