7 вида йога

Подобна практика може да бъде полезен инструмент в борбата срещу хроничните заболявания , включително депресия, сърдечни заболявания и хронична болка. Има много различни форми на тази древна практика. Ако се интересувате от това, но не знаете откъде да започнете, разгледайте списъка със седемте най-популярни медитации.

МЕДИТАЦИЯ НА СЪЗНАНИЕТО

Медитацията на съзнанието е процесът на пълното присъствие на вашите мисли. Съзнанието е да знаете къде сте и какво правите, и не реагирате твърде много на това, което се случва около вас. Медитацията на съзнанието може да се осъществи навсякъде. Някои хора предпочитат да седят в тиха стая, да затворят очите си и да се съсредоточат върху дишането си. Можете да я практикувате по всяко време на деня, включително когато отивате на работа или вършите домакинска работа. Когато практикувате медитацията на съзнанието, наблюдайвате вашите мисли и емоции, но ги оставете без анализ и осъждане. ТРАНСЦЕНДЕНТАЛНА МЕДИТАЦИЯ Трансценденталната медитация е проста техника, при която се използва мантра като една дума, звук или малка фраза, повтаряща се по определен начин. Тя се практикува 20 минути два пъти на ден, седнал на удобно място със затворени очи. Идеята е, че тази техника ви позволява да се успокоите до дълбоко състояние на отпускане и релаксация, за да постигнете вътрешен мир без концентрация или усилие.

УПРАВЛЯВАНА МЕДИТАЦИЯ

Управляваната медитация, която понякога се нарича въображаем контрол или визуализация, е метод на медитация, в който образувате ментални снимки или ситуации, които ви помагат да се отпуснете. Този процес обикновено се извършва под наблюдението на инструктор или учител, затова се се нарича “управляема”. Обикновено се препоръчва да се използват колкото се може повече сетива, като миризма, звуци и текстури , за да се предизвика спокойствие в отпускащо пространство.

МЕДИТАЦИЯТА НА ВИПАСАНА (ТРАДИЦИЯТА НА САЯДЖИ У БА ХАН)

Медитацията на Випасана е древна индийска форма на медитация, която означава да виждаш нещата такива, каквито те наистина са. Преподава се в Индия повече от 2500 години. Медитационното Движение на съзнанието произхожда от тази традиция. Целта на медитацията на Випассана е само-трансформация чрез самоосъзнаване. Това се постига чрез използване на дисциплинирано внимание към физическите усещания в тялото, за установяване на дълбока връзка между ума и тялото. Постоянната връзка води до балансиран ум, изпълнен с любов и състрадание. Випасана в тази традиция обикновено се преподава в продължение на 10-дневен курс и курсистите трябва да следват всички правила по всяко време, включително и въздържание от всички упойващи средства, лъжа, кражба, сексуална активност, както и убийството на всякакви видове живи същества.

МЕДИТАЦИЯ НА ЛЮБЯЩА ДОБРОТА (МЕДИТАЦИЯТА НА МЕТТА)

Металната медитация, наречена и медитация на любящата доброта, е практиката на добри пожелания към другите и към самия себе си. Хората, които практикуват тази медитация, четат конкретни думи и фрази, предназначени да предизвикват  и други топли чувства. Обикновено такава медитация се практикува в удобно и спокойно положение. След няколко дълбоки вдишвания, вие бавно и непоколебимо повтаряте следните думи: Нека да бъда щастлив. Нека да бъда здрав. Може ли да съм в безопасност. Нека да бъда спокоен и спокоен. Когато се научите да насочи тази милост за себе си, можете да започнете да си представите в ума си член на семейството или приятел, който ви помогна, повтаряте отново, този път с “Аз” на “ти / ви”. Като продължите да медитирате, вие ще бъдете в състояние да привлечете към практиката  други членове на семейството, приятели или съседи. Медитацията завършва с помощта на универсална мантра: “Нека всеки да бъде щастлив”.

МЕДИТАЦИЯ НА ЧАКРИТЕ

Чакра е древна санскритска дума, която се превежда като “колело”. Чакри се наричат ​​центровете на енергия и духовна сила в тялото. Смята се, че има седем чакри. Всяка чакра се намира в определена част на тялото и има съответния цвят. Медитацията върху чакрите се състои в техники за релаксация, предназначени да постигнат баланс и благополучие в чакрите. Някои от тези методи включват визуализиране на всяка чакра в тялото и съответния й цвят. Можете да използвате тамян или специални цветни кристали за всяка чакра, за по-добра концентрация по време на медитация.

ЙОГА МЕДИТАЦИЯ

Практиката на йога се произлиза от древна Индия. Има много класове и стилове на йога, но всички те включват изпълнението на редица пози и контролирани дихателни упражнения, насочени към повишаване на гъвкавостта и успокояване на ума.

Автор: vivian

Сподели тази статия:


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

13 − five =