Диети, които трябва да спазваме през лятото

Диета за хора с диабет

Въпреки сладкия вкус, динята се вписва перфектно в хранителния режим на хората с диабет. Антиоксидантите, съдържащи се в нея, може да помогнат за намаляване на риска от усложнения от диабет, сърдечносъдови заболявания, рак и артрит.

Диабетиците трябва да включват в диетата си и краставици. Здравните ползи от този зеленчук са многобройни. Дори и семената на краставиците също са богати на хранителни вещества, така че е препоръчително, да се консумира целия зеленчук. Краставиците съдържат фитонутриента лигнин, който е известен с противораковите си свойства. Този зеленчук повишава защитата срещу бактерии в храносмилателния тракт.

Отличен източник на диетични фибри, манган, молибден и калий, са патладжаните. Патладжанът е богат на витамин С, магнезий, мед, витамин В6, фолиева киселина и ниацин.

Сладките хрупкави чушки са идеално допълнение към всяко хранене. Чушките са богати на на хранителни вещества и са чудесен източник на витамин С, тиамин, витамин В6, бета-каротин и фолиева киселина. Една чаша нарязан пресен пипер съдържа около 20 калории и 6 грама въглехидрати, затова лесно се вписва в хранителния режим на хората с диабет или затлъстяване.

Как да се хранят в жегата възрастните хора?

През горещите летни месеци, възрастните хора са особено склонни към дехидратация. В допълнение, може да възникнат трудности за поддържането на балансиран режим на хранене, защото топлината намалява апетита и желанието да се яде готвена топла храна.

През лятото, на възрастните хора се препоръчва да увеличат потреблението на пресни плодове и зеленчуци. Може да си приготвяте някои леки сосове, боб, спанак или кисело мляко като дресинг на зеленчуците.

Възрастните хора трябва да пият повече течности. В допълнение към водата и чая, може да се консумират воднисти зеленчуци и плодове, като диня, целина, краставици, грозде и моркови. Дехидратацията е основен хранителен проблем сред възрастните хора. С остаряването си, организмът губи вода (това се дължи на загубата на мускулна маса) и работата на бъбреците се влошават. Усещането за жажда също отслабва, което води до намален прием на течности. Въпреки факта, че с напредването на възрастта, тялото се нуждае от по-малко калории, не трябва да се пренебрегва необходимостта от основни хранителни вещества.

Как да съставим детското меню, по време на горещините?

Децата са активни и енергични, така че те обикновено изразходват повече енергия, отколкото получават. Прибввете към това летните горещини и дехидратацията, която те причиняват, и ще получите обяснение за липсата на апетит при детето. Следните продукти ще помогнат на детето ви, да си набави липсващата енергия през лятото:

  • Диня. Кой не обича сочна студена диня? Тя се състои от 92% вода и перфектно подхранва, и помага за премахване на токсините от тялото.
  • Домати. Помагат за предотвратяване на пигментация на кожата и негативните ефекти от придобиването на тен. Пригответе на детето си доматен сок или салата.
  • Краставици. Помагат на тялото да се охлади, а фибрите съдържащи се в тях, предотвратяват запек. Децата обичат краставици, така че просто оставете на масата нарязана краставица и се уверете, че тя бързо ще изчезне.
  • Кисело мляко. Някои деца са готови да ядат кисело мляко на закуска, обед и вечеря. Пробиотиците са отлични за храносмилането. Можете да добавите към киселото мляко малко захар и нарязани плодове.
  • Кокосова вода. За деца и възрастни, кокосовата вода е нещо като еликсир. Тя съдържа калий, електролити и много други хранителни вещества, които поддържат тялото хидратирано и здраво. Опитайте се, да се снабдите с пресни кокосови орехи, а не с пакетиран кокосов сок от магазина.

Топлина и бременност: как да оцелеем?

Бременността през лятото може да бъде истинско предизвикателство. За да избегнете това, следвайте няколко прости правила:

  • Ако сте на пикник с барбекю, откажете се от наденичките в полза на печените пилешки шишчета и зеленчуците на скара.
  • Пийте прохладна лимонада с мента
  • Яжте месото добре изпечено. Недоопеченото или недоварено месо е основната причина за токсоплазма – сериозно заболяване, което се предава на детето в утробата.
  • Избягвайте суши и миди. Изберете бели риби с ниско съдържание на живак, като тилапия или треска.
  • Увеличете консумацията на пресни плодове и зеленчуци, но избягвайте кълнове (те могат да съдържат вредни бактерии, които се разпространяват бързо в горещините), сирене от непастьоризирано мляко и салатни сосове, които се приготвят със сурово яйце.

• Най-лесният начин за поддържане на водния баланс – винаги имайте подръка бутилка с вода. Добавете парчета лимон или краставица към водата, за да и придадете приятен вкус. Не пийте студено кафе и газирани напитки.

Автор: izdrave

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

5 × one =