До края на годината приключват ремонтите на няколко виадукта по АМ “Хемус”

Екипи ремонтират няколко виадукта по автомагистрала “Хемус”, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. По-рано през деня министър Петя Аврамова се разходи по няколко от ремонтираните участъци.

До края на годината приключват довършителните работи по виадукт “Разлив” на 51-ви км от АМ “Хемус”. За улеснение на трафика до 1 юли ще бъде пуснато движението по виадукта “Разлив” на 51-и км на автомагистрала “Хемус”.

Сега се ремонтира връхната конструкция и долното строене на дясното платно. Предстои полагането на хидроизолация и асфалт. След 1 юли остават довършителни работи от долната страна на съоръжението, които ще приключат в края на годината. Те няма да затрудняват трафика, уверяват от регионалното ведомство.

За възстановяване на виадукта, който е силно амортизиран, държавната компания “Автомагистрали” ЕАД изгражда нови стоманобетонови плочи и тротоари. При ремонта монтират дилатационни фуги, чугунени отводнители и колекторна система. Лявото платно на съоръжението беше ремонтирано през 2017 г.

В края на 2019 г. се очаква да приключи ремонта на дясното платно на виадуктите при км 37+920. Очаква се в началото на юли да приключи работата по пътното платно и да бъде пуснато движението по виадуктите на АМ “Хемус” – при км 37+920. Ремонтът на дясното му платно включва възстановяване и на долното строене.

Движението по други два виадукта на АМ “Хемус” – “Потоп” и “Коренишки дол”, ще бъде възстановено до края на ноември 2019 г.

Текущият ремонт на виадукт “Потоп” е заради цялостното му лошо състояние. Строителните работи включват премахване на съществуващата настилка и пластовете под нея до горния ръб на стоманобетонната плоча. Изграждат се нов изравнителен бетон и нови тротоарни блокове, ще има и нова хидроизолация.

Спешният ремонт на виадукт “Коренишки дол” включва строителни работи по двете платна, носещите стълбове и основите.

Ремонтираните виадукти ще осигурят не само комфорт при пътуване, но и ще отговарят на най-високите европейски критериите за устойчивост при земетресение.

Автор: vivian

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

10 − four =