Факти за фибрите и холестерола

Холестеролът може да донесе на човешкото тяло не само полза, но и вреда. Всичко зависи от количеството му. Ако холестеролът в кръвта е много, тогава здравето на човека е застрашено. Намалете количеството на храните с високо съдържание на холестерол.

Холестеролът е изолиран за първи път в края на 18-ти век от френския химик Антоан Форкруа, но едва през първата половина на 20-ти век започва неговото изучаване.

Холестеролът се намира в клетъчните мембрани на всички живи организми. Той е във всяка клетка. Това органично съединение играе роля в храносмилането, производството на хормони и синтеза на витамин D.

Човешкото тяло произвежда приблизително 80℅ от холестерола (възниква в черния дроб), а останалата част от него се извлича от храната. Това вещество, което, между другото, не се разтваря във вода, изглежда като восък и е подобно на мазнина. В човешкото тяло холестеролът се транспортира чрез липопротеините в кръвта.

Холестеролът, който се толерира от липопротеините с ниска плътност, се смята за “лош”, а липопротеините с висока плътност са “добри”.

В човешкото тяло холестеролът изпълнява няколко функции наведнъж

Този важен за клетъчните мембрани елемент, се състои в производството на киселини в червата, позволява на тялото да произвежда витамин D и някои хормони (например кортизол, тестостерон и естроген).

Повишените нива на “лош” холестерол водят до факта, че той се натрупва в артериите (артериален процес на стесняване, наречен атеросклероза), което увеличава риска от сърдечно-съдови заболявания. “Добрият” холестерол не се натрупва в артериите, но се транспортира до черния дроб и след това се отстранява от тялото.

В човешкото тяло може да се натрупа твърде много холестерол. Това зависи от начина на живот, храненето и генетиката. Анормално високото количество холестерол може да се дължи на захарен диабет, чернодробно или бъбречно заболяване, лоша функция на щитовидната жлеза и дори поради бременност.

Повечето хора не подозират, че имат висок холестерол. Това органично съединение може да се увеличи незабележимо, което увеличава риска от инсулт или инфаркт. Един кръвен тест може да покаже какво е нивото на холестерола на човек.

Има няколко начина по които можете да намалите холестерола

Не пушете, редовно правете упражнения, поддържайте здравословно телесно тегло и яжте здравословни храни с по-високо съдържание на фибри (зеленчуци, плодове).

Диетичните фибри са много полезни за стомашно-чревния тракт. Те го почистват и го правят да работи по-добре. Един възрастен се нуждае от от около 20-30 грама диетични фибри всеки ден. Всъщност обаче човек консумира влакна, средно 2 пъти по-малко от необходимото.

Продукти, които намаляват холестерола

Пълнозърнести храни

Много добър източник на фибри са пълнозърнестите продукти. Експертите препоръчват закуска с пълнозърнести люспи или овесена каша, в които има 3 гр влакна на порция. За да подобрите вкуса, добавете плодове към тях.

Различни научни изследваноя са показали, че добавянето на пълнозърнести храни и други продукти с високо съдържание на фибри към храната, може също да намали риска от сърдечни заболявания и диабет тип 2.

Пресни плодове

Не всеки плод съдържа много влакна. Те са много в крушите, малко по-малко в малини, къпини, банани и боровинки. Също така е полезно да се ядат круши и ябълки с кората (така тялото ще получи достатъчно фибри).

Пресни зеленчуци

Много фибри има в зеленчуци като зелен грах – 12℅, , броколи – 3℅,, зеле – 2,9℅, моркови – 3,1℅. Големи количества фибри има и в спанак, царевица, картофи.

Изберете здравословното сваляне на килограми с натуралните капсули Lipoin.

Сушени плодове

Отдавна е известно, че сушените плодове подобряват храносмилането.

Отчасти това се дължи на факта, че имат много фибри. Препоръчваме да използвате сушени сини сливи, смокини, стафиди и кайсии.

Боб и грах

Боб, грах и леща съдържат много влакна и много малко мазнини. Следователно, те са много полезни за човешкото тяло. Яжте фасул два пъти седмично, вместо месо. Използвайте го за приготвяне на супи, салати, ястия.

Ядки и семена

Някои хора избягват ядки и семена, и може би с право – те са много калорични и съдържат много мазнини. Но ядките и семената са отличен източник на влакна и разнообразие от хранителни вещества. Така например, целулозата в слънчогледовите семки е 27,2℅.

Автор: vivian

Сподели тази статия:


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

3 × 2 =