Фастинг, диети – как ще променят вашата кожа?

Кой не иска да има хубава и здрава кожа? Пъпките, възпалението, сухотата, бръчките и торбичките под очите, са причина да търсим и изпробваме какви ли не козметични средства, за да изглеждаме по-добре. Но с каквото и да се намажем, ако се храним по неправилния начин, състоянието на кожата ни винаги ще е лошо.

Много хора ядат шоколад или тестени изделия, когато са стресирани и уморени. По този начин получават един вид успокоение и се засищат, но не подозират колко много вредят на кожата. Запушените пори, прекомерното омазняване на лицето или скалпа, може да са причинени от вредните транзмазнини, които всеки поглъща ежедневно.

Как различните диети променят кожата?

Средиземноморска диета
Основава се на кулинарните традиции на остров Крит. Тя е по-скоро здравословен режим за хранене, който да следваме през целия си живот. При него се консумират много маслини, зехтин, риба и морски дарове, пресни зеленчуци, богати на антиоксиданти. Освен това в менюто влизат плодове, пълнозърнести храни, яйца, месо и кисело мляко.

Хората, които започват средиземноморската диета, трябва да знаят, че голямото количество омега-3 мастни киселини, които приемат чрез храната, са изключително полезни за кожата. Те заздравяват мембраните на кожните клетки и почистват от токсини. Режимът помага за изчистването на пъпките и намаляването на възпалението. Антиоксидантите също така намаляват риска от слънчево изгаряне и подобряват текстурата на кожата.

Отслабване с вода
При много диети има един ден, в който е препоръчително организмът да си отпочине от тежките храни и да се прочисти чрез прием на повече течности. Тогава се пият много вода, чайове и неподсладени сокове. Понякога този вид промяна в храненето може да повлияе негативно на хора, които имат хронични заболявания, но от друга страна подобрява състоянието на кожата.

Водата е много важна за качествената хидратация на кожата. Колкото повече пиете, толкова по-бързо и лесно изхвърляте токсините от своето тяло. Пиенето на повече течности през деня предотвратява изсушаването и отпускането на кожата, прави я по-гладка и сияйна.

Вегански и вегетариански диети
Тези, които не консумират месо и животински продукти като мляко, кашкавал и други, наблягат на растителната храна. Плодовете и зеленчуците, които те ядат, са пълни с полезни витамини, минерали, фибри.

Веганските режими предлагат менюта, богати на антиоксиданти, които предотвратяват клетъчното увреждане и намаляват възпалението в кожата.

Нисковъглехидратно хранене
През изминалата година кето режимите или така нареченото нисковъглехидратно хранене, станаха все по-популярни. При тях се ядат храни, богати на протеини за сметка на въглехидратите, които повишават количеството на кортизол в тялото.

Ако сте на нисковъглехидратно хранене, ще видите, че кожата ви ще се изчисти само когато спрете тестените храни и сладките неща. Пъпките ще намалеят и руменината на кожата ще се възвърне. От друга страна, приемът на повече протеини и мазнини, които да заместят въглехидратите, може да доведе до свръхпроизводство на мазнини, възпаление и сърбеж.

Отслабване със зелен чай
Пиенето на зелен чай може да бъде включено към всяка диета. Например по време на фастинг или за следобедната закуска. Активните съединения в напитката имат позитивен ефект върху кожата. Те намаляват възпалението и прочистват кожата от замърсяванията, попаднали от околната среда. Също така предпазват от слънчево изгаряне.

Дезинфектанти антибактериални продукти за ръце и повърхности MyShield

Автор: vivian

Сподели тази статия:


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

twenty − 20 =