Храни, които спират грипа

Протеиновите храни, билки и подправки, ще помогнат за поддържане на имунитета в навечерието на грипната епидемия.

Този сезон се очаква разпространяването на нов щам от А-тип. Симптомите на грип “Мичиган” (такова име получи новият щам) са подобни на симптомите на свинския грип. Този грип се характеризира с висок риск от усложнения, така че е важно, да се следват предпазните мерки, които включват ваксинация.

Ще изброим и продуктите, които по препоръка на специалистите, ще помогнат за поддържането на имунитета през есенно-зимния сезон.

Подправки и билки за поддържане на имунитета

Древните култури са използвали храните като лекарство. Подправките и билките в частност, са в състояние да увеличат имунитета и да предпазят от често срещани заболявания. Последните изследвания показват, че почти една четвърт от полезните храни, богати на антиоксиданти, всъщност са подправки. Избрахме няколко подправки, които не само се вписват добре в есенните и зимните ястия, но също така носят и ползи за здравето.

Градински чай

По-рано, градинският чай често се е използвал като антисептик, например за лечение на възпалено гърло или възпалени венци.

Препоръчваме, да се използва пресен, вместо сушен, ако е възможно, тъй като лекарствената съставка на тази билка е в маслото, което се съдържа само в пресни растения. Опитайте да добавяте билката към ястия от месо или просто си пригответе чай.

Канела

Канелата увеличава притока на кръв и кислород в храносмилателния тракт, като подобрява способността за смилане на протеини и мазнини. Две проучвания от 2006 г показват, че е мощен антиоксидант и може да намали нивата на холестерола, триглицеридите и глюкозата. Друго проучване оценява канелата като четвърта от 500-те най-добри храни с високо антиоксидантно съдържание.

Направете пълнеж за палачинки или тостчета, от 1 чаша мед и 3 супени лъжици канела. Такава смес, не само ви затопля сутрин, но също така намалява чувствителността към настинки. Канелата също е отлична добавка към пикантни ястия, като агнешко, яйца, оризови ястия, рататуи и мусака.

Розмарин

Розмаринът не само подобрява имунитета, но поради наличието на карнозна киселина (съединение, което действа като мощен антиоксидант за мозъка) намалява риска от инсулт и невродегенеративни заболявания като Алцхаймер.

Розмаринът идеално допълва говеждо, птиче, свинско, картофи и зехтин. Добавяйте ситно нарязан пресен розмарин, за освобождаване на естествените масла.

Карамфил

Карамфилът има не само благоприятен ефект върху имунитета, но и защитава от вирусни заболявания. Традиционно се използва като локална анестезия при зъбобол. В допълнение, проучване, проведено през 2006 г показва, че екстракт от карамфил подобрява функциите на инсулина и понижава нивата на глюкозата.

Преди употреба, стрийте в хаванче или в кафемелачка. Опитайте черен или зелен чай с карамфил, заедно с канела. Добавяйте към сладкиши, яхнии или супи. Може също да добавите карамфил към сосове за барбекю, към сиропи или коктейли.

Индийско орехче

Изследователите от Университета Корнел, са доказали антимикробните свойства на индийското орехче, а в аюрведа, тази подоравка се използва за лечение на диария.

Добавяйте индийско орехче в горещо мляко или капучино. Щипка индийско орехче може да украси рагу или супа. Най-добрият начин да се освободи вкуса на индийското орехче и да се увеличи неговата антиоксидантна стойност е, да го загреете в малко масло. Този метод отстранява естествената горчивина на подправката.

Протеинови храни за укрепване на имунитета

И растителните, и животинските протеинови продукти са необходими за изграждане и възстановяване на тъканите. Протеините са жизненоважен компоннент в нашите клетки, включително левкоцити, които са отговорни за борбата с инфекциите.

Ежедневната употреба на протеинови храни в умерени количества, гарантира на организна ви дава шанс да се борите с различни инфекции и чужди организми. В допълнение, протеиновите храни доставят също витамин В, цинк, желязо и дори омега-3 (от риби и морски дарове) – хранителните вещества, които тялото ни използва, за да поддържа своите защитни механизми. Употребявайте поне 1-2 порции на ден за подобряване на имунитета.

Идеалното решение е купичка с горещ пилешки бульон. Допълнителните ползи ще дойдат от ароматните нотки на чесън, лук и джинджифил в ястието.

Горещите супи помагат за отваряне на носните пасажи, като повишават температурата на дихателните пътища. Те също така, помагат за увеличаване на секрецията, като помагат да се отървете от бактерии и вируси, докато подправките имат противовъзпалителен ефект и помагат да се потиска кашлицата, болката и повишената температура, а също така действат като лек седатив.

Други отлични източници могат да бъдат следните продукти:

  • говеждо
  • пиле
  • леща
  • дива сьомга
  • черен боб
  • яйца
  • кисeло мляко
  • козе сирене
  • бадеми

Автор: vivian

Сподели тази статия:


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

1 × 4 =