Как да запазим витамините в плодовете и в зеленчуците

Препоръчително е да ядем по 4-5 порции плодове и зеленчуци на ден. Те са изключително богати източници на витамини и фибри за организма.

Ето как да запазим полезните вещества по-дълго:

1. Купувай често малки количества, консумирай ги веднага и не трупай плодовете и зеленчуците за дълго в хладилника.

2. Предпазвай ги от светлина и топлина – два фактора, които разрушават витамините.

3. Не накисвай зеленчуците във вода, мий ги бързо на течаща струя.

4. Не бели кората на зеленчуците, а я остъргвай – това е компромисно решение, тъй като в кората са витамините, но и пестицидите.

5. Избягвай да режете плодовете и зеленчуците на много малки парченца или да ги стържеш на ренде.

6. Не ги приготвяй прекалено много време преди консумацията.

7. Не вари зеленчуците в голямо количество вода, за да не разтворите витамините. Използвай водата от варенето.

8. Използвай бързи начини на преработка.

9. Най-добре се запазват витамините при варене на пара.

10. Избягвай да затопляш повторно зеленчуците, защото така се губи допълнително количество витамини.

Автор: Фифи Иванова

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

eight + 1 =