Какво е то интуитивно хранене?

Що е то интуитивно хранене и защо напоследък толкова диетолози и специалисти по здравословно хранене говорят за него? Защо фокусира вниманието върху качествената храна, а не върху килограмите и може и да ви помогне да отслабнете?

Какво представлява интуитивното хранене?
Интуитивното хранене не е диета, нито хранителен режим. То е по-скоро философия, която касае отношението ви към храната и към вашето тяло. Отхвърля напълно строгите диети, броенето на калории, гладуването. Не се бори за сваляне на килограми, макар че с времето се наблюдава и такъв резултат.

Интуитивното хранене ви съветва да разчита на интуицията на вашето тяло – да хапвате когато сте гладни и спирате, когато сте сити. Тоест, независимо колко ви е вкусно, ако усетите, че ви става тежко, е време да си сложите спирачка. Звучи простичко, но много хора не успяват да се справят със задачата.

Интуитивното хранене не предлага конкретно меню, което да следвате. Препоръчва да се храните по 3-4 пъти дневно, да включвате леки междинни закуски и да залагате на балансирано меню, изградено от протеини, фибри и полезни мазнини.

Ако почувствате, че сте гладни, опитайте се да оцените глада си по скалата от 1 до 10, където 1 е най-слабо, а 10 – най-силно. Не посягайте към храната, ако оценката е около 5, но и не чакайте да стане 10, защото тогава сте по-склонни към преяждане.

 

 

>> Свали излишните килограми, изгори излишните мазнини и стегни корема само с един продукт. GOLD SARMS CARDARINE. 

 

 

 

Как работи интуитивното хранене?
Интуитивното хранене няма строги правила и ограничения, по които да се води. За сметка на това има няколко прости принципа, на които се основава и които ти помагат да свикнеш с този тип мислене.

Интуитивното хранене не дели храната на добра и лоша. При него няма забранени и позволени продукти и след като отхвърля наложеното върху определени храни вето, то те освобождава да хапваш каквото поискаш. Тогава изкушението е по-малко и няма опасност да прекалите с продукт, който преди сте избягвали.

Интуитивното хранене съветва да посягате към храната само когато изпитвате физически глад, а не емоционален. Тоест, ако сте тъжни, самотни, ядосани, депресирани, няма да откриете решението на проблема в хладилника.

Ако сте избрали да следвате интуицията на вашето тяло, тогава трябва да го уважавате и да се вслушвате в него. Спрете да му търсите недостатъци и да се опитвате да го вмъкнете съзнателно в по-малък размер, а го приемете такова, каквото е. Предлагайте му продукти, които са хранителни и полезни, вместо да наблягате на такива, за които знаете, че не допринасят с нищо за вашето здраве.

Един от основните принципи на интуитивното хранене гласи, че трябва да сте в мир с храната. Това ще рече, че е крайно време да спрете със строгите диети и броенето на калории. Вместо да мислите как да се ограничите, по-добре фокусирайте вниманието си върху насладата, която храната носи.

Интуитивното хранене учи още да се влушвате в гласа на вашето тяло – да следите кои продукти му се отразяват добре и кои не толкова, кога е жадно и кога е гладно. Например, някои хора се оплакват от подут стомах, когато хапват млечни продукти, докато други – след като са приели повече въглехидрати. Съветва ви също да се наспивате, да релаксирате и да пиете повече вода.

Автор: vivian

Сподели тази статия:
468 ad


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

18 + fifteen =