Какво е трихотиломания?

Импулсивното издърпване на косата, веждите или миглите се нарича трихотиломания. Събрали сме полезна информация за това разстройство и начините да се справим с него.

Трихотиломания е обсесивно дърпане на косата в отговор на тревожност или стрес. Обикновено се появява в детството или юношеството в отговор на тревожно задействане или силен стрес.

Точните причини за разстройството все още не са известни. Но лекарите свързват трихотиломанията с дефицит на желязо и мед в тялото, шизофрения, стрес и невроза, наранявания на главата, депресия, небалансирана психика, травми в детството, заболявания на жлезите с вътрешна секреция, алергии при пациенти, получаващи лекарства, обсесивно-компулсивни разстройства и дори хронична ангина

Лечение

Лечението на трихотиломания включва няколк

о етапа. Първо, лекарят трябва да установи причината за това разстройство във вашия случай. Тогава специалистът ще ви предложи методи и техники за управление на безпокойството и други отрицателни емоции. След това обикновено се работи за заместване или промяна на лошия навик, като пациентът се обучава на алтернативно обучение при стрес.

Всъщност, съществуват много и различни натрапчиви навици. Те прерастват в разстройство само ако човек прибягва до тях твърде често.

Така че въпреки факта, че някои хора гризат ноктите си понякога до кръв, това все още не означаеа проблем. Но когато започнете да го правите толкова често, че това възпрепятства дейностите ви и причинява проблеми, тогава се нуждаете от специализирана консултация.

Как да се справите с трихотиломанията: ръководство стъпка по стъпка

Идентифицирайте причината

Отбележете кога и при какви обстоятелства дърпате косата си. Поправете моментите, когато правите това, описвайки усещанията и предшестващите събития. Може би скубете косата си, за да заглушите безпокойство или депресия.

Друга причина за трихотиломания може да бъде фамилна история. Има значително повишен риск от развитие на трихотиломания, ако някой от вашето семейство страда от това заболяване.

Направете си план

Започнете да се наблюдавате. Когато се уловите, че искате да го направите отново, просто спрете, за да прекъснете веригата от усещания. Обърнете внимание на нещо друго, без значение какво: към пейзажа през прозореца, котката на покрива, цветята във вазата. Излезте и дишайте чист въздух.

Пребройте космите

Някои експерти препоръчват да поставяте изскубаните косми в плик, за да видите какво си причинявате. Може би този метод ще ви помогне да осъзнаете дълбочината на проблема и да се освободите от него.

Изберете алтернативен начин да изразявате емоциите си

След като установите причините за трихотиломанията и разберете проблема, изберете дейност, която може да замести натрапчивия ви навик. Може да слушате музика, да рисувате, да правите упражнения или да се обадите на приятел – всяко занимание, към което можете да прибягвате без никакви препятствие.

Поставете върху ръката си огромен часовник, гривна, пръстен – нещо, което ще ви попречи отново да скубете косата си.

Опитайте се да подобрите самочувствието си и да замените негативните мисли с положителни

Отрицателните мисли понижават самочувствието и поради това водят до тревожност, безпокойство и дори депресия. Опитайте се да замените умишлено лошите мисли с положителни – потърсете предимства във всичко!

Направете списък с постиженията и силните си страни и го оставяйте на видно място. В моменти на отчаяние отново си го прочетете.

>> Поддържайте психическото си здраве с натуралните хранителни добавки на Bulgaricus <<<

Избягвайте стреса

В посочените случаи това е стрес, който причинява желание за скубане. Направете всичко възможно, за да намалите стреса в живота си и да научите как да го управлявате. Започнете да медитирате, поне 10 минути на ден. Положителните промени няма да закъснеят.

Упражнения и сън

Проучванията показват, че режимът на обучение значително намалява стреса. Занимавайте се с бокс, плуване. Сънят също влияе на намаляването на стреса, така че трябва да има достатъчно сън!

Не се страхувайте да потърсите помощ

Опитайте се да говорите за проблема си с близък човек или приятел, на когото имате доверие. Не е необходимо да сте притеснени, защото това само ще влоши проблема. Още по-добре – свържете се с професионалист който ще ви помогне да откриете причината за разстройството и ще ви каже как да се борите с него. В допълнение, в някои случаи се изискват лекарства, които могат да бъдат предписани само от специалист.

Съществувати различни групи за подкрепа и анонимни общности, където хората със сходни проблеми споделят своя опит и разясняват как са се справили с проблема.

Автор: vivian

Сподели тази статия:


Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

one × five =